aglo Postad 18 September , 2005 Rapport Postad 18 September , 2005 Har suttit vid bordet i 10 min. lolopo är en tomte som synat höjningar på 4xBB från PRSman74 med vad som helst. lolopo har vunnit flera händer i rad med 23o, J4o osv, flera av dem mot PRSman74 som har visat upp bra starthänder. PRSman74 verkar spela TAG. ***** Hand History for Game 2732707850 ***** $25 NL Texas Hold'em - Sunday, September 18, 10:54:52 EDT 2005 Table Table 36720 (6 max) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 1: david3p ( $30.15 ) Seat 4: auntbeatrice ( $17.85 ) Seat 5: lolopo ( $50.62 ) Seat 6: PRSman74 ( $35.65 ) Seat 2: AgloZen ( $24.65 ) Seat 3: shigshag ( $23.10 ) shigshag posts small blind [$0.10]. auntbeatrice posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to AgloZen [ Qd Qh ] lolopo calls [$0.25]. PRSman74 raises [$1.25]. PRSman74 höjer inte med en dålig hand i den positionen. Tidigare har han höjt till $1. Jag tror att han har en bra hand och väljer att höja lite mer än tidigare då han vill få ut så mycket som möjligt ur lolopo, som har visat att han glädeligen synar med vad som helst. Jag är rädd för AA/KK. Han kan ha AQ, men förmodligen AK, KK eller AK. david3p folds. AgloZen raises [$3]. shigshag folds. auntbeatrice folds. lolopo folds. PRSman74 calls [$1.75]. Hmm. Jag blir ännu mer skraj för AA/KK, men han skulle förmodligen ha spelat AK på liknande sett. ** Dealing Flop ** [ Jd, 9c, 4h ] PRSman74 bets [$5]. Han bettar strax under pot. Antingen har han missat AK eller så valuebettar han AA/KK. AgloZen raises [$10]. Syn finns inte. Höjer jag till mer än $10 kommer jag känna min potcommited, så jag väljer att minihöja. (IDIOT!) PRSman74 is all-In [$27.65] AgloZen: damn AgloZen: AA or KK? PRSman74: one of those Han svarar "one of those". Om han hade AA eller KK skulle han väl inte säga så? Då vill han ju att jag ska syna. Fan, jag måste syna. Vet inte om jag hade synat om han inte hade svarat så där. Hoppas in i det sista på en bluff och synar. AgloZen is all-In [$11.65] Visar showdown direkt då det är ganska uppenbart vad han har (eller?). ** Dealing Turn ** [ 2h ] ** Dealing River ** [ 5c ] AgloZen shows [ Qd, Qh ] a pair of queens. PRSman74 shows [ Kd, Kh ] a pair of kings. PRSman74 wins $11 from side pot #1 with a pair of kings. PRSman74 wins $47.45 from the main pot with a pair of kings. Så kasst spelat! Kommentarer! Preflop raise? Vad ska jag göra på flop? Minihöjning måste vara det sämsta efter syn. Hur kommer jag ur handen så billigt som möjligt? Citera
trexter Postad 18 September , 2005 Rapport Postad 18 September , 2005 Det bästa är nog att raise:a och locka fram bättre starthänder än QQ. Det gjorde du också men han slöspelade KK - inte mycket att göra åt - men kanske berodde det på att du raisade för lite och han kände att han inte ville skrämma bort en sämre hand. Du spelade handen okay efter floppen, även om jag hade höjt lite mer. Inte mycket att göra åt anser jag. Spara informationen om hur han lirar höga pockets och gå vidare. Citera
Adapa Postad 18 September , 2005 Rapport Postad 18 September , 2005 Tycker miniraisen var bra. Han slår om med AA och KK, och lägger förmodligen AK. Citera
eroz Postad 18 September , 2005 Rapport Postad 18 September , 2005 Tycker miniraisen var bra. Han slår om med AA och KK, och lägger förmodligen AK. Om man inte kan folda så är det ju inte speciellt stor mening att få bort AK. Citera
Adapa Postad 18 September , 2005 Rapport Postad 18 September , 2005 Tycker miniraisen var bra. Han slår om med AA och KK, och lägger förmodligen AK. Om man inte kan folda så är det ju inte speciellt stor mening att få bort AK. Menar du att han får odds till att dra till överparet? Ursäkta min tröghet men jag hänger inte med Citera
eroz Postad 18 September , 2005 Rapport Postad 18 September , 2005 Tycker miniraisen var bra. Han slår om med AA och KK, och lägger förmodligen AK. Om man inte kan folda så är det ju inte speciellt stor mening att få bort AK. Menar du att han får odds till att dra till överparet? Ursäkta min tröghet men jag hänger inte med Nej, men att om han ändå inte kommer folda QQ så vill han ju ha kvar en oträffad AK med 6 outs i handen. De gånger fi har KK och ett A faller på senare gator kanske man till och med kan få han att folda KK också. Citera
aglo Postad 18 September , 2005 Författare Rapport Postad 18 September , 2005 Tycker miniraisen var bra. Han slår om med AA och KK, och lägger förmodligen AK. Om man inte kan folda så är det ju inte speciellt stor mening att få bort AK. Grejen var ju att jag tänkte lägga mig mot omslag, men när han skrev att han hade AA/KK hittade jag syn iaf. Riktigt dåligt. Det är svårt att sätta folk på specifika händer på den här nivån, jag slutar aldrig att förundras över hur folk spelar. Man sätter en person på en stark hand, men i själva verket visar det sig att personen i fråga inte kunde släppa två missade facecards (eller sämre än det för den delen). De gånger jag känner mig relativt säker på en motståndares hand (vilket inte är ofta, men som jag var i det här fallet) har jag dock väldigt sällan fel. Jag postade inlägget för att undrade hur jag skulle ha spelat för att få ut så mycket information som möjligt, för att på så sätt komma undan billigare, men det verkar ju som att jag spelade handen okej. Förutom att att jag glömde att lägga mig mot omslaget. Citera
Adapa Postad 18 September , 2005 Rapport Postad 18 September , 2005 Tycker miniraisen var bra. Han slår om med AA och KK, och lägger förmodligen AK. Om man inte kan folda så är det ju inte speciellt stor mening att få bort AK. Menar du att han får odds till att dra till överparet? Ursäkta min tröghet men jag hänger inte med Nej, men att om han ändå inte kommer folda QQ så vill han ju ha kvar en oträffad AK med 6 outs i handen. De gånger fi har KK och ett A faller på senare gator kanske man till och med kan få han att folda KK också. Njaa..jag menade att han skulle lägga QQ mot omslag. Miniraise, folda mot omslag. Varför kan man inte folda QQ där? Det är ju inte speciellt smart att syna mot AA eller KK, inte heller smart att syna mot AK. Citera
eroz Postad 18 September , 2005 Rapport Postad 18 September , 2005 Jag tycker också man ska folda, så där är vi överens. Men som sagt så vill jag inte ha bort händer jag leder rätt bra mot _om_ jag ändå bestämmer mig (som vår hjälte i detta fall) för att spela handen in i döden. Citera
Adapa Postad 18 September , 2005 Rapport Postad 18 September , 2005 Jag tycker också man ska folda, så där är vi överens. Men som sagt så vill jag inte ha bort händer jag leder rätt bra mot _om_ jag ändå bestämmer mig (som vår hjälte i detta fall) för att spela handen in i döden. Men om du leder finns det ju ingen som helst anledning att inte få in mer deg i potten? Att syna ner en AK med QQ från floppen lär ju inte vara så bra spel. Bättre att låta honom få betala för sina drag. Nu fanns det ju en stor sannolikhet för AA/KK pga hans read, så därför är en miniraise lite bättre för att inte bli bunden till potten. Citera
Recommended Posts