Gå till innehåll

Presentation av spelare i TEP


Tornie

Recommended Posts

NoQ alias NorthQ alias Fredrik N ;) (sometimes seen as the UNA-BOMBER2)

 

Började ju spela Hold´em och andra spel efter WSOP 2003, men kan har spelat 5 card draw i många år innan. Minns den tiden när vi ynglingar satt å spelade i SSU:s lokal i närheten av Täby C. (Tror inte de gillade det egentligen om styrelsen fått veta att en icke nämd medlem med nyckel släppte in oss på sena kvällar)

 

Har spelat Online sen våren 2004 coh spelet har förbbättrats radikalt.

Började med 0.10/0.20 NL. Nu bonushorar jag mest på Limit 1/2 (ibland 2/4) på fleratalet sajter.

 

Största Liveturneringar Jag deltagit i.

 

1. Pokerforum Live 1 (över 100 deltagare)

2. 100kr rebus på Klubben (48 deltagare)

3. Coming up TSOP main event deltager väntas bli mellan 20-30 spelare.

 

 

Q :spade: J :spade: !love em!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas A

 

Man kan väl säga att jag numera är den som håller och organiserar turneringarna. Under TSOP har jag bestämt datum för turneringar, fixat med newsletter och hållt koll på vilka som kommer m m. Kort sagt, jag är oumbärlig för den här klubben ;)

 

Jag har spelat poker i ungefär 1½ år. Det hela började när jag av misstag laddade ner WSOP Main Event 2003. Det riktiga intresset drog igång när jag började spela online. Från början spelade jag NL25 på Expekt. Det tog slut efter 2 veckor. Sen satte jag in typ 25$ och började grinda FL (inköp 5$ eller 10$). Till slut lyckades jag bygga upp en ordentlig rulle. I dagsläget lirar jag en mängd andra spel. Favoritspelet är Omaha high/low, även om jag inte är säker på om jag är bra på det eller inte ;). Jag gillar 7cs också, även om jag är rätt säker på att jag inte är bra på det spelet :P

 

Jag gillar livespel, kanske framförallt cashgame (även om turneringar har sin charm). På senare tid har vi spelat dealers choice med NL Hold'em, PL Omaha, 2-7 triple draw lowball och FL Omaha high/low som spel, som på kort tid blivit en favorit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ulf aka Buffe

 

Jag började spela ungefär samtidigt som Jonas och NorthQ. Spelar inte lika mycket online som vissa andra även om jag nu börjat grinda lite. Tycker livespel är oerhört mycket roligare då jag tycker det roliga med poker är att försöka läsa folk. Spelar mest Hold'em även om jag börjat lite med Omaha på slutet och tycker det verkar kul. Föredrar turneringar framför cashgame då jag tror att min spelstil gynnas av det förstnämnda formatet. Detta motbevisades ganska länge i TSOP då det gick åt skogen ett bra tag men jag lyckades rädda lite ära med en delseger och en slutlig andraplats i huvudturneringen.

 

Tornie, fint initiativ med presentationerna men var är din? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tjo brothers of Poker

 

Som ni ser här ovan e jag tillbaka i bonushorandet..

Spelar då normalt Holdem 1/2 med planer att stiga upp till 2/4 runt nyår.

(Har BR stor nog för att lira på 3/6)

 

Det är bara ett problem...allt som oftast när jag spelar 2/4 (för att testa på lite så det inte blir västa chocken sen) är jag nervös som fan.. och pallar inte mer än 15-20 minuter..speciellt om jag ligger + tar jag vinsten och går.

 

Har dock skottat både på 3/6 och 5/10 med ganska bra resultat och utan att va nervös..varför e jag nervös på 2/4?

Kanske har det något med att jag har ambitioner att hålla till där reguarly lejter.

 

 

Några synpunker på planerna eller nått annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Jaha.. Då kan väl jag presentera mig då.

 

Började spela poker för 2 år sedan när det blev stort. Jag spelar främst för att jag är en tävlingsmänniska, och spelar uteslutande live. Ogillar CASH-games eftersom jag är tokfattig, och är väl ingen större fan av några andra pokerformer än NL HOLDEm. Spelar 1 gång i veckan med Olof, Ulf och Pinnen(Anders) + några polare. Som spelare utvecklas jag fortfarande (min potential är inte nådd), och jag har lärt mig främst av erfarenhet och av när ulf försökt förklara varför hans polare (Hans och Jonas) går All-in hela tiden.

 

Som spelare gillar jag att snacka.

Min svaghet som spelare är nog att jag ibland glömmer bort mig. När det går bra (pga tur) eller dåligt (pga dåligt spel) förlorar jag perspektivet. Detta har lett till att jag har haft streaks på typ 20 5-persons turneringar i rad utan vinst. De som brukar spela med mig under dessa perioder brukar få klappa mig på huvudet ibland för att jag inte ska börja gråta och samtidigt säga något.. dumt

Min styrka är att jag har väldigt hög högsta nivå. Nu på senaste tiden har jag börjat experimentera med olika på förhand upplagda taktiker, och tror mig ha hittat den jag gillar bäst för TSOP-spel. Jag har bara gått ifrån den 1 gång. När jag TOK-bluffade mot Ulfs brorsa Pelle när han träffat trissen förlorade jag 3/4 av min stack, (jag hade en crappy hand), och jag får väl säga att den var kanske min sämst spelade hand på TSOP hittills.

 

Det jag gillar mest med TSOP är att det faktiskt känns som om vi är lite bra ibland, och för att stämningen är så skön. Särskilt senast i finalbordet.

 

Den spelare jag helst möter i Heads-up:

Jessica, för herregud vad jag fick A-10 mot dig senast.

Den spelare jag helst av allt inte möter i Heads-up:

Olof - han är den värsta tävlingsmänniska jag mött. Han sätter sig in i allt och ger aldrig upp den schlyngeln. Inte en chans att han ska tilta, och jag vet att ska jag vinna mot honom måste jag sätta minst ett 50-50 drag.

 

Den spelare jag vet minst om är Daniel, så det vore inte heller så kul att möta honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...