Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet


morberg

Recommended Posts

Vad har du för PFR?

Vi kan ta alla nivåers VPIP/PFR/Fold BB/Att. to steal och (antal händer):

2/4: 22,1/16,9/50/38 (1.140)

3/6: 22,3/15,7/53/33 (1.302)

5/10: 23,7/17,9/65/42 (981)

 

Väldigt många duktiga spela försvara med 50+% av alla sina händer och det verkar ju funka (stox nämner detta i 2/4-videon). Jag själv försöker lösa upp mitt spel i BB då jag lägger BB på tok för lätt.

Jag har alltså lagt BB ganska ofta på 5/10 jämfört med andra nivåer. Jag vill gärna tro att anledningen är att jag har haft bättre koll på spelarna som höjer och har haft anledning att vara bekymrad och därför lagt ner. Men vad vet jag efter tusen händer och totalt 51 stöldförsök mot min BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Min spontana tanke är att man bör försvara med fler händer på 5/10 än lägre limits av den anledning att det är fler TAGs som försöker sno ens blinds än på lägre nivåer där man i snitt antagligen är uppe mot en starkare hand eftersom de är passivare.

 

Sen krävs det rätt många händer med någon för att få koll på hans steal-HD från knappen eftersom den ofta är rätt så bred.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant och mycket tänkvärd läsning måste jag säga.

 

Tack vara er, morberg, gyre, Conspiracy, waggho m.fl så har ni lyckats sälja in FL lirandet till mig.

 

Var starkt imot "fegspelet" limit förut.

Men efter ett tags läsning och ett par tusen händers spel har jag fastnat och förstått att FL inte alls är ett spel för snåla fegisar :oops:. Men nä, FL är ett spel som förtjänar så mycket mer.

 

Sjukt kul är det allafall. :D

 

Kommer fortsätta att följa denna dagbok och dom andra FL dagböckerna här på forumet ihopp om att lära mig nya saker 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha, jag träffar en två-outare! Det har jag förtjänat.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

 

Preflop: morberg is Button with 8 :diamond: , K :diamond: .

3 folds, morberg raises, SB 3-bets, 1 fold, morberg calls.

 

Flop: (7 SB) 5 :diamond: , 8 :spade: , 5 :spade:(2 players)

SB bets, morberg raises, SB calls.

 

Turn: (5.50 BB) 5 :heart:(2 players)

SB checks, morberg bets, SB raises, morberg calls.

 

River: (9.50 BB) 8 :heart:(2 players)

SB bets, morberg raises, SB calls.

 

Final Pot: 13.50 BB

 

SB has Th Ts (full house, fives full of tens).

morberg has 8d Kd (full house, eights full of fives).

Outcome: morberg wins 13.50 BB.

 

Så. Nu har jag lugnat ner mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Battle of the brains.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

 

Preflop: morberg is MP with 5 :spade: , 8 :heart: .

3 folds, SB completes, BB checks.

 

Flop: (2 SB) 5 :heart: , J :heart: , J :club:(2 players)

SB checks, BB checks.

 

Turn: (1 BB) J :spade:(2 players)

SB bets, BB calls.

 

River: (3 BB) 4 :heart:(2 players)

SB bets, BB raises, SB calls.

 

Final Pot: 7 BB

 

SB has Tc Kh (three of a kind, jacks).

BB has 9s Ks (three of a kind, jacks).

Outcome: SB wins 7 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för stats du har i din hud?

Över varje spelare har jag VPIP, PFT, Agg. och antal händer. Till vänster (uppifrån och ner): Att. to steal, fold BB to steal och fold to cont. bet. Till höger fold to flop bet, turn bet och river bet.

 

Av de är det nog fold to river bet jag inte tittar på särskilt mycket.

 

Hur ställer jag in fold to cont. bet? Har bara standardvärdena i min hud just nu.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ställer jag in fold to cont. bet? Har bara standardvärdena i min hud just nu.

Alla extrainställningar finns om du går in i Options->Layout Manager. Sen är det bara att välja i listan som heter "Stat" på vad du vill ha uppe och sen klicka i "Visible".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har 46/3/1 efter endast 28 händer. Alla tecken tyder på att han är en lös-passiv guppy som spelar för många händer och synar ner för mycket.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

 

Preflop: morberg is BB with 6 :heart: , 6 :spade: .

UTG calls, 3 folds, SB completes, morberg checks.

 

Flop: (3 SB) Q :club: , 6 :club: , K :club:(3 players)

SB checks, morberg bets, UTG calls, SB folds.

 

Turn: (2.50 BB) Q :spade:(2 players)

morberg bets, UTG raises, morberg 3-bets, UTG calls.

 

River: (8.50 BB) K :heart:(2 players)

morberg checks, UTG bets, morberg ?

 

Måste jag syna river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

 

Preflop: morberg is BB with K :heart: , 8 :diamond: .

2 folds, CO raises, Button calls, 1 fold, morberg ?

 

Inga riktiga reads, bara siffror: CO har 25/16/3 efter 300 händer och knappen 33/10/0,9 efter 230.

 

Solklar syn eftersom jag får bra odds? Solklar fold eftersom jag lätt är dominerad och får svårt att spela handen mot CO om jag träffar min K? Var går gränsen för att syna i detta läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

 

Preflop: morberg is BB with K :heart: , 8 :diamond: .

2 folds, CO raises, Button calls, 1 fold, morberg ?

 

Inga riktiga reads, bara siffror: CO har 25/16/3 efter 300 händer och knappen 33/10/0,9 efter 230.

 

Solklar syn eftersom jag får bra odds? Solklar fold eftersom jag lätt är dominerad och får svårt att spela handen mot CO om jag träffar min K? Var går gränsen för att syna i detta läget?

 

Jag foldar. KTo i det läget mot dom spelarna är min gräns om vi har Kxo att leka med som alternativ. Anledningen är den enkla att du har färre alternativ att bli dominerad av med träffat T än med träffad 8. Du har inte stegmöjligheterna med 8:an. In da muck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar känna mig mer och mer bekväm på 5/10 och körde tre bord under senaste sessionen utan att känna mig särskilt pressad. Spelarna är härligt usla och jag är särskilt nöjd med att jag lyckades undvika att bli (väldigt) upprörd när mina AA får stryk av en uselt spelad K5s som får in triss på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har 46/3/1 efter endast 28 händer. Alla tecken tyder på att han är en lös-passiv guppy som spelar för många händer och synar ner för mycket.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

 

Preflop: morberg is BB with 6 :heart: , 6 :spade: .

UTG calls, 3 folds, SB completes, morberg checks.

 

Flop: (3 SB) Q :club: , 6 :club: , K :club:(3 players)

SB checks, morberg bets, UTG calls, SB folds.

 

Turn: (2.50 BB) Q :spade:(2 players)

morberg bets, UTG raises, morberg 3-bets, UTG calls.

 

River: (8.50 BB) K :heart:(2 players)

morberg checks, UTG bets, morberg ?

 

Måste jag syna river?

 

När en passiv spelare vaknar till liv så ska man alltid ana oråd, men din hand känns tillräckligt stark för en höjning. Jag skulle sätta din motståndare på Kx eller färg. Har han KQ får vi bita i det sura äpplet.

 

Edit: Jag skulle iofs inte checka river för chansen är stor att man missar en värdebet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt sunking river. Tycker dock du inte kan folda där. Du får ta en syn och bita i det sura äpplet, om inte annat för att få lite information om vad Fi limpar med från UTG. Inte helt omöjligt att han suttit med Ac å jagat nötfärg, och sedan tror att det är split med KKQQA, fast, känns ju rätt långsökt iofs. Du får räkna med att vara slagen, men ge syn för information och förhopningen att Fi är totalt kass och kanske ger dig potten trots allt.

 

En undra bara, är det inte läge att höja preflop med 66 när det bara limpat en spelare och SB hängt medför halva priset ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Jag skulle iofs inte checka river för chansen är stor att man missar en värdebet.

Har du tagit hänsyn till att brädan dubbelparas på river?

 

Ops! Ignorera mitt omdömmeslösa inlägg... Några Norrlands Guld för mycket försämrar uppmärksamheten mer än man tror.....

Check syn is the way :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad göra på river? Fi har typ 20/15/2 i stats.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

 

Preflop: morberg is CO with J :spade: , J :heart: .

2 folds, morberg raises, Button calls, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (7 SB) 9 :club: , J :diamond: , Q :spade:(3 players)

SB checks, morberg bets, Button raises, SB folds, morberg calls.

 

Turn: (5.50 BB) 7 :heart:(2 players)

morberg checks, Button bets, morberg raises, Button calls.

 

River: (9.50 BB) 8 :spade:(2 players)

?

 

Jag har börjat tänka mindre på vad motståndarna kan ha när jag spelar och det inverkar naturligtvis negativt på mitt spel. Måste bli bättre på det framöver och går därför ner till två bord igen under en tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...