Gå till innehåll

NLT - Rätt att lägga AK?

awa81

Recommended Posts

Har funderat på denna hand som inträffade lite tidigare idag på NL 5/10 8max bord.

Jag sitter i sen position och får A,K, 2 limpare innan mig.

raisar potten 3.5*BB och får ett call från en kille som verkar tight av de 40 händer jag har sett han spela

floppen kommer: A :heart: ,5 :club: 2 :diamond:

Fi checkar till mig och jag bettar ut 60$, då reraisar Fi mig till 120$ och jag reraisar tillbaka till 180$. Fi tänker en stund och callar sen.

Turn kommer: 10 :club:

Fi checkar till mig och jag bettar ut 250$, då reraisar Fi mig igen till 500.

Efter en stunds betänkte tid så lägger jag mig i tron att Fi har träffat ett set.

rätt eller fel?

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Varför minitrebettar du honom på floppen? Höj tillbaka rejält, syna eller folda.

2) Varför betar du ut på turn? Om du ändå inte tänker syna en reraise är det väl ingen anledning att beta, då är det väl bara att checka bakom och check/syna ett inte alltför stort riverbet.

För att erbjuda en alternativ vinkling på handen så skulle det inte förvåna mig om han satt på en hand likt AQ och läser dina svaga bets för en KK eller QQ som tomtar ut. Alternativt Ax i klöver, eller Kx i klöver, eller ett set, eller AT, eller tvåpar.

Hur djupa stackar hade ni? Det är ju enormt viktigt i sammanhanget.

Tycker du spelar fel på flop och turn i alla fall.

Länk till kommentar

Jag ser inte direkt att du måste beta turn. Om han är okänd (och det är han ju) så måste du ju anta att han spelar hyffsat och någon som spelar hyffsat betalar ju inte av hela stacken med ett dåligt ess i den här situationen mot en spelare som de inte tror är väldigt aggro.

Men jag tycker du läcker alldeles för mycket info på floppen, där har du ju i stort sett definierat AK som din minihand och då är ju sannolikheten inte så stor att din motståndare ska göra några ordentliga misstag mot dig.

TPTK känns över huvud taget inte som en hand att bygga en jättepott med mot en hyffsad spelare som kan tänkas vara tight. Ska du göra sånt så får du vänta tills du vet att han är laggig.

Luddig handhistory men det låter som om ditt bet på turn är alldelles för litet. Antingen bettar du nära pott eller så bettar du inte alls.

Varför då?

Länk till kommentar

Luddig handhistory men det låter som om ditt bet på turn är alldelles för litet. Antingen bettar du nära pott eller så bettar du inte alls.

Varför då?

Varför låta fi slå bort han ur potten? Fi bör veta ungefär vart han sitter och ett svagt bet kan locka fi att slå om igen.

Helst ser jag dock att han checkar turn för att slippa att gissa sig till vad fi har och sen syna dom flesta river bettarna. Potten slipper bli då bli sjukligt stor och han kan kanske få lite mer ur en sämre hand men slipper att bli av med hela stacken av en bättre hand.

Länk till kommentar