Gå till innehåll

PLT - Set på enfärgad bräda mot tre motståndare

Recommended Posts

Postad

Följande utspelade sig som första hand vid nytt bord efter en lång session då allt gick dåligt:

***** Hand History for Game 2709145236 *****

$25 PL Texas Hold'em - Wednesday, September 14, 07:14:28 EDT 2005

Table Table 36574 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: ineedchip ( $21.30 )

Seat 2: mika3001 ( $34.18 )

Seat 3: deyzoolu ( $19.72 )

Seat 4: lil_chick ( $30.70 )

Seat 5: serpigno ( $19.72 )

Seat 6: KickCass ( $3 )

Seat 7: FIERCE_ ( $24.85 )

Seat 8: trnlft8 ( $16.70 )

Seat 9: cardsfan25 ( $23.50 )

Seat 10: Doc ( $25 )

KickCass posts small blind [$0.10].

FIERCE_ posts big blind [$0.25].

Doc posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to Doc [ 2h 2c ]

Hmm, pocket-tvåor. Låt oss limpa in...

trnlft8 calls [$0.25].

cardsfan25 folds.

Doc checks.

ineedchip calls [$0.25].

mika3001 calls [$0.25].

deyzoolu raises [$1.85].

lil_chick calls [$1.85].

serpigno calls [$1.85].

KickCass folds.

FIERCE_ folds.

trnlft8 calls [$1.60].

Potodds så det räcker till för mig.

Doc calls [$1.60].

ineedchip calls [$1.60].

mika3001 folds.

** Dealing Flop ** [ 2s, Ts, Qs ]

trnlft8 checks.

Oops, träff på trisset men flushrisk på bordet. Låt oss proba och se om det finns en färdig flush på bordet

Doc bets [$5].

ineedchip calls [$5].

deyzoolu calls [$5].

lil_chick calls [$5].

serpigno folds.

trnlft8 folds.

** Dealing Turn ** [ 9h ]

Doc is all-In [$18.15]

Hur skulle jag egentligen ha spelat detta. Checkat efter turn?

Edit. Tog bort spoilern. Ledsen för all misstag i postningen. Jag skulel nog egentligen postat på annat ställe.

* RP - QoS *

Postad

Gör lite resultatskirurgi och plastikoperar rubriken pga: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483

På floppen så ligger det ungerfär 11 med två pottbet kvar, på ett eller annat sätt vill jag nog gärna se en all-in här. Spontant borde CR funka eller så kan du bara trycka in allt på en gång, det ser rätt mycket ut som färgdrag så syn av sämre händer borde vara långt ifrån omöjligt.

Vad jag vill undvika är turnspel där du antingen riskerar att hamna all-in mot en färg vilket är väldigt mycket dyrare än att hamna all-in mot en färg på floppen eller att du blir bortbetad med ett bra drag. Det kan också vara svårt att övertyga händer som par+färgdrag att fortsätta betala på turn, eller så kan en fjärde spader komma vilket är lite jobbigt om det finns pengar kvar att beta i en jättepott.

Postad
du limpar väl inte du autopostar :?

Så petimetern har vaknat till och erbjuder sin oerhörda visdom till forumet :-)

För mig så är limpa = halta, alltså gå in utan kraft, dvs checka och syna. Allt utan rais och rerais är att limpa in.

Om jag har uppfattat detta begrepp fel och det endast används då man synar så ber jag om ursäkt, men jag är inte så van vid pokersnacket än.

Postad
checka, se hur mkt action det blir och kolla om du får >1:5 i odds för resterande pengarna för att syna till river.

svårare är det itne. Någon där har stege lr färg.

Hmm, det spelet resulterar för ofta i gratiskort till flushdragen då det redan ligger 3 i samma färg på brädan. Jag har inte mage att ge dem gratiskort då väl trissen gått in.

Postad

Hej

Allin efter flop eller iallafall ett rejält 2-3 ggr pott bet. Tycker du gör fel när du vill "proba" för att se om det finns färgdrag. När du probar ger du färgjägarna odds att syna, och det vill iallafall inte jag ge dem. Beta rejält istället, får du syn gör de fel och du rätt. Samma sak på turn om ingen färg eller stege har haft chans att träffa.

Postad
Hej

Allin efter flop eller iallafall ett rejält 2-3 ggr pott bet. Tycker du gör fel när du vill "proba" för att se om det finns färgdrag. När du probar ger du färgjägarna odds att syna, och det vill iallafall inte jag ge dem. Beta rejält istället, får du syn gör de fel och du rätt. Samma sak på turn om ingen färg eller stege har haft chans att träffa.

Kan bli svårt då han lirar PL :P Tänkte bara uppmärksamma dig om det :)

Postad
Hej

Jo, jag håller med om det bara ligger två i färg på brädan men ligger det redan en tre-färg vill jag ha lite betänketid innan jag offrar hela stacken. Iofs kan det vara svårt att bedöma om de redan har färgen och slow-spelar eller drar till färgen då de synar. Men en probe ger en åtminstone lite feedback innan man kastar in allt om blundar. Möjligt att min probe i dett afall var lite väl liten då det redan låg 11$ i potten. Hade varit vettigare med en bet i storleksordning 11$ kanske?

Sen har ju som sagt PL den löjliga regeln att man inte får satsa hur mycket man vill :-) Det paradoxala är att jag trivs bra mycket bättre i NL där jag kan utnyttja hela mina dynamik i min aggression :D , men att jag enligt PT tjänar bra mycket mer pengar i PL!

Postad

Upplösningen såg ut så här:

-----------------------------------------------------------

Efter turn:

Doc is all-In [$18.15]

ineedchip is all-In [$14.45]

deyzoolu is all-In [$12.87]

lil_chick calls [$18.15].

** Dealing River ** [ 2d ]

Doc shows [ 2h, 2c ] four of a kind, twos.

ineedchip doesn't show [ Ks, Jh ] a straight, nine to king.

deyzoolu doesn't show [ As, Ah ] two pairs, aces and twos.

lil_chick shows [ Qd, Qh ] a full house, Queens full of twos.

Doc wins $7.40 from side pot #2 with four of a kind, twos.

Doc wins $4.74 from side pot #1 with four of a kind, twos.

Doc wins $80.18 from the main pot with four of a kind, twos.

Doc: ty

Kul att turen kan drabba en på rätt sätt ibland.

------------------------------------------------------

Och jag ville väl egentligen från början mer få ur mig lättnaden över upplösningen på denna största pott jag vunnit, än ha en diskussion, men råkade posta på fel ställe som vanligt. :(