Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Players:

BB (EUR 147,25 in seat 1)

HERO (EUR 85,50 in seat 2)

UTG+1 (EUR 53,25 in seat 3)

CUTOFF (EUR 63,00 in seat 4)

BUTTON (EUR 14,25 in seat 5)

SB (EUR 99,50 in seat 6)

Dealer: BUTTON

Small Blind: SB (0,25)

Big Blind: BB (0,50)

HERO was dealt: Td Ks

HERO Raise (1,75)

UTG+1 Call (1,75)

CUTOFF Fold

BUTTON Call (1,75)

SB Call (1,50)

BB Fold

Jaja, lite slaskigt kanske men det är ju shorthanded :) Jag har en väldigt loose-agressive image men trots det så får jag få omslag

Flop Ac - Tc - Kh

SB Check

HERO Bet (7,50)

UTG+1 Fold

BUTTON Call (7,50)

BUTTON är en synstation, han har 5e kvar efter synen

SB Raise (26,00)

0--------------------0

Det är här det blir lite klurigt. Vad kan han checkraisa mig med på den här brädan? Spelaren verkar inte vara en jättetomte och har slagit om någon gång tidigare emot mig så han har nog märkt min tableimage i alla fall.

Nu har jag alltså 58e kvar i stacken och vet inte vart jag står. Färgdraget ger ett möjligt semibluffläge vilket gör mig ännu osäkrare. Att höja lite grann går bara inte, så alternativen är:

1) Syna, då har vi ungefär ett pottbet var kvar i stackarna och jag har

fortfarande inte fått någon info och får ett svårt besult till på turn. Det

kan dessutom komma scarecards på turn, ett till stegkort eller en klöver kan göra att han bluffar ut mig om han nu inte sitter på något drag.

2) Slå om allin. Bluffar han så får jag sidpotten direkt och är allin mot

shortstacken. Tyvärr så får jag nog bara syn av en bättre hand här. Möjligen kan han göra ett misstag och syna med färgdraget. Dessutom så får jag nog inte bort några händer som jag kan slå. AK och KK borde han ha slagit om med preflopp, men TT, AT och QJ släpper han troligvis inte.

3) Fold är det mest tänkbara alternativet tycker jag. Jag har visat en hel del styrka och får omslag, bluffar han inte så är jag slagen och jag kan inte göra mig av med bluffen på något annat sätt än att slå om allin och då torska hela stacken mot alla bättre händer eftersom han antagligen inte släpper.

Jag kanske var lite i maskin, men såhär gick det:

0--------------------0

HERO All-In (76,25)

BUTTON All-In (5,00)

SB Call (57,75)

Turn Ac - Tc - Kh - 7d

River Ac - Tc - Kh - 7d - Js

SB shows: Ah - 8c (a pair of aces)

HERO shows: Td - Ks (two pairs, kings and tens)

HERO wins: EUR 142,00 side pot (with two pairs, kings and tens)

BUTTON shows: As - Qs (a straight, ace high)

BUTTON wins: EUR 43,00 (with a straight, ace high)

Jaha, det där gick ju bra. Men jag funderar fortfarande på om jag skulle ha släppt på floppen egentligen. Vad tycker ni?

Postad

Om du nu är så lös som du verkar. Höja med kto first in? Och du spelat så pass länge på bordet att dina motståndare ser att du är helt galen. Så skulle jag aldrig släppa den handen.

Jag skulle dock rekommendera att du spelar lite tightare. Jag höjer också många händer i shorthanded(ca 10%) men att höja händer som qj,qt,kt,kj skulle jag inte göra. Dessa händer bör helt enkelt bara foldas direkt. Jag har svårt att se att man kan få ut nå riktigt värde från dem. Man får bara syn av händer som man är dominerar av. Det vill man absolut inte.

Postad

Tror att det är galet i 90% av fallen att ställa in med det där...som faktiskt mest innebär problem :)

Men visst, om de andra har all anledning att sätta dig på ~bluff i många fall kanske det kan vara rätt.