Gå till innehåll

Problem med att installera program!


Henkeman

Recommended Posts

Ok, för tillfället så HATAR jag Windows (som man så lätt gör emellanåt) och är på riktigt dåligt humör (tack byråkratilandet Sverige för allt jävla krångel som får en på sånt härligt humör.)

 

Ska installera ett program, men får upp texten: "En annan installation pågår redan. Slutför den installationen innan du fortsätter med den här installationen."

 

Jag HAR avslutat den andra installationen (som hängde sig på 90% eller nåt sånt), men hur i h-vete ska jag kunna få Windows att fatta det?

 

Nån som har något bra tips på något program som löser detta och liknande problem? Jag vet att något program jag skulle installera som klagade på en pågående installation frågade om jag ville avbryta den, kommer inte ihåg vad det var jag skulle installera då men det installationsprogrammet kunde avbryta en installation som skitit sig.. borde inte Windows ha något inbyggt för detta? Något program som kan ta bort saker som är f*cked i Windows? Antar att något i registret blivit keff som gör att det inte blir strul... nån som har förslag på lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var tvungen att uppdatera ett program (Alcohol 120%, ett program för att bränna skivor och göra/mounta imagefiler), avinstallerade den gamla versionen, funkade bra som förväntat. Omstart av datorn för fixa allt som fixas ska, visst, det har jag varit med om förr.

 

Installerar nya versionen, installationen hänger sig på 90% eller nåt sånt, väntar ett bra tag, avbryter installationen, får stänga ner installationen via aktivitetshanteraren. Startar om datorn och försöker igen... samma resultat.

Hmm, har Alcohol 120% i Program-menyn... provar att starta... jodå, verkar funka, men installationen verkar inte helt klar iaf.. provar att avinstallera programmet, avinstallationen hänger sig vid 90%.. går inte få bort programmet. Kan inte installera gamla versionen som fungerar för jag har en nyare installerad... *suckar*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, men just anledningen till att jag skulle använda nyaste versionen var att jag var tvungen att använda senaste versionen. Onödigt att byta när den jag hade funkade fin-fint om det inte hade varit så att jag behövde uppdatera?

 

Kan inte installera programmet för gamepaden heller, verkar som jag får installera om windows då... men det borde jag ju tänkt på, skiten har ju varit installerat i lite över 2 måndader :evil:

 

Aja, nu skiter jag i det här för ett tag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henkeman: Jag har varit med om liknande och löste det med hjälp av lite gooooglande, kolla denna länk:

 

http://www.developerfusion.co.uk/blogs/click/10661

 

edit: Bah, krånglande länk, orkar inte fixa den ordentligt, gör det sen kanske. en fullösning får räcka nu.. /Henkeman

 

edit: första länken var sessionsbunden, den ovan fungerar iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...