Rezzpect Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Lirade $0.10-0.20 NL på ladbrokes i förgår har bara lirat i 10 minuter, har inga tydliga reads bara att en av killarna (xxx) är riktigt lös, spelar dom flesta skithänderna om det inte kostar för mycket. Jag (Dealer): 33$ SB: 15$ BB: 7$ utg: 20$ xxx: 45$ Jag plockar upp Jc,10c utg calls 0.20 xxx rais 0.60 Jag Calls sb folds bb calls utg folds Flop 7c,5d,7h BB checks xxx checks jag checks Turn 9c BB bets 0.60 xxx raise 2.00 jag calls 2.00 ( Jag callar här för att ja har både flush draw och en straight draw även straightflush draw, Rätt eller fel?) BB calls 1.40 River 2C (YES ja satt färgen!) BB bets 4$ xxx raise 8$ Jag raise 16$ (där kanske jag gjorde fel, kanske bara skulle calla(eller folda?)) bb is all in for 3$ xxx raise all in (nu ligger det så pass mycket i poten så jag känner att jag vill calla denna, jag tror nu i efterhand att det var helt fel, men jag callar) Vad tycker ni? hur spelade jag denna hand (förmodligen helt fel, men endå) Citera
Timmi Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 tror han satt på 99, du skulle inte reraisat där utan bara synat Citera
Jakke Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Jag hade slängt handen på turn. Dra på stege och färg på en parad bräda är inte att rekommendera då de kan sitta på en färdig kåk och du drar dött. Citera
Reaper Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 När du tagit dig så långt som turn så sitter du med 4 outs för stege och 8 outs för färg (inte 5c ifall han drar mot kåk). Känns inte helt bra att dra till färg/stege här.. när det inte är A hög färg dessutom! Oddsen du får blir 46/12 -> 3.8 : 1 och pottoddsen är väl runt 3:1 lite snabbt räknat. Jag skulle foldat redan på turn, men är kanske inte helt fel att syna om du VET att han betalar av dig bra ifall färgen träffar på river. Problemet är juh att han re-raisar river pga att du raisar.. hade synat och hoppats där. Citera
Jakke Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Han kan ju ha 75, 55, 99, 77 och då drar han dött. Citera
Rezzpect Postad 13 September , 2005 Författare Rapport Postad 13 September , 2005 Kan ju avslöja hur det gick. BB shows Flush 6 high Jag shows flush J high xxx shows a full house fives full of sevens Så han floppade mig! Aja, ska tänka på det ni sagt nästa gång ja sitter å drar ! Citera
Nidson Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Man drar inte dött med chans till färgstege. Men annars, folda turn pga att par ligger ute. På rivern är reraisen horribel, syna istället (om ens det). Citera
Jakke Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 såg inte att 8c gav honom färgstege my bad Citera
Recommended Posts