Panzz Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (6 max, 6 handed) Spelar ett Party bord där minst 3 spelare kan betraktas som svaga. Reads: BB callar i princip alltid preflop men har åkt på några smällar mot mig och synar inte lika ofta effter flop, CO kan lägga sig ibland preflop men är korten connected på ngt sätt är han definitivt med. CO åkte på en runner runner ett par händer tidigare med QQ, en hand som hand spelade hårt. Table image: Frågan är om BB och CO har någon uppfattning om mig, det kan vara att ge dem för mkt credit. Har iafa oftast gått in som höjare och fortsättningshöjt på flop om inte stryrka visats, spelar relativt tight pre. UTG ($403) MP ($88.60) CO ($130.15) Button ($224.30) Hero ($405.11) BB ($76.75) Preflop: Hero is SB with A:heart:, Q:club:. Hero posts a blind of $1. 2 folds, CO calls $2, 1 fold, Hero (poster) raises to $7, BB calls $6, CO calls $6. Standardhöjning med en bra starthand, callsen säger inte mycket. Flop: ($24) 9:club:, 2:spade:, 6:club: (3 players) Hero bets $15, BB folds, CO calls $15. Har visat styrka innan flop, väljer att höja igen för att representera överpar. COs rätt snabba call gör att jag sätter honom på ett drag, färgdraget verkar troligast eftersom stegdraget är svårare att calla med då två klöver ligger på bordet, en gutshot tror jag faktiskt att CO skulle folda här. Par i 9:or eller starkare händer är möjliga men min erfarenhet är att ett SNABBT call ofta tyder på färgdrag (stegdrag tycker jag inte brukar ge lika snabba calls när jag tänker på det). Turn: ($54) 9:club:, 2:spade:, 6:club:, 7:spade: (2 players) Hero bets $30, CO calls $30. Jag leder ut igen, nu hoppas jag att min read var korrekt och att han foldar. Call.. lite tveksammare än på flop. Vad har han egentligen? Bra händer som set stege tvåpar utesluter jag rätt snabbt, de skulle han definitivt reraisat med - 97 inte omöjlig hand iofs. Överpar tror jag inte på heller, de skulle han höjt med åtminstone preflop. Återstår färgdrag (parat färgdrag inräknat) eller par i nior, 87 är oxå möjlig antar jag. River: ($114) 9:club:, 2:spade:, 6:club:, 7:spade:, 7:heart: (2 players) Hero checks, CO bets $77.15 and is all in, Hero calls $77.15. Orkar inte bluffa igen, tycker jag slår många färgdrag och har han parat sig får han väl vinna denna. Rätt spel är kanske att beta igen här? Runt 40$ för att få det att se ut som ett value-bet? All in.. suck. Tänker först att jag måste lägga, men vad sitter han på egentligen? Par i nior verkar magstarkt och märkligt att gå all in med, tror han att jag bluffar bör han väl checka här. Trisset eller 97 kåken verkar troligare, isf kanske ett färgdrag med en 7:a i. Tänker länge men magkänslan är ett missat färgdrag.. om så kan han fortfarande vinna med en 7:a eller 2:a.. aja jag callar iafa. Tänker oxå att jag inte behöver ha rätt mer än 1/2 av gångerna här på rivern för att detta ska vara +EV. Final Pot: $268.30 Vad tycker ni? Tyckte jag hamnade i en riktig soppa, men hur spelar man mot dessa calls? Tacksam för synpunkter. Citera
Stoneburg Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Jag tycker att du bör överväga att limpa preflop eftersom du tror att din höjning blir synad. Har du stor fold equity är det bra att höja, men AQ är ingen hand som är sådär jättekul att spela en stor pott med ur position. Limpare du bara så skrämmer du inte upp de händer du dominerar heller. Jag säger inte att raise är helt fel men limp är ett bra alternativ. Självklart ska du beta floppen i och med att du höjde preflop. Tycker du betar bra, kan väl ta $20 om du vill. När han kallsynar verkar ju ett drag mest troligt som sagt, även om han såklart kan ha typ A9 eller slowplaya ett set. Men på turn tycker jag du ska lugna ner dig. Har han stegedraget träffade han precis ett par också så han lär inte folda. Helt readberoende om du ska syna med A högt på river såklart men jag skulle inte göra det. En trolig hand för honom är ju 87o eller set, de lär han spela ungefär sådär. Har han ett bustat drag högt eller ett par checkar han nog bakom, du har ju betat hårt hela vägen så han tror nog inte att han bluffa bort dig genom att representera 7:an. Citera
Recommended Posts