Gå till innehåll

Jag cashar ut från Heypoker!


dollar007

Recommended Posts

till synes en bra ide med bra produkter men tyvärr

riktigt segt att tjäna ihop VIP poäng.

Tjänade ihop 92 VIP poäng på 5-6 timmars spel på €0.10/0.20 borden.

Spelade nog mer än 1000 händer. Spelade 2-3 bord samtidigt.

 

Dessutom omöjligt att multitabba då klienten suger.

Låt säga man ska checka på ett bord och ska till att trycka på "check"

plötsligt poppar ett annat bord fram och om man har riktig otur så callar man en allin. Hände mig flera gånger att man synade stora raises med skitkort när andra bordet poppade up, bla en €13 all in med K5 mot AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som samma problem som jag uppever med Best Poker. Det är väl samma mjukvara och plattform antar jag?

 

1. Fel bord. Jag vill ha fullringsbord. Kan jag leva med.

2. Klienten är ursusel. Medan jag behagligt klarar att multitabla 4 bord på Party går 2 bord ofta åt skogen på Best Poker. Man får ingen överblick över bordet. Ser inte vad de andra bettat, vem som bettat och hur mycket som ligger i potten (utan att hålla markören över respektive stapel). Ingen rebuy under spel har jag hittat.

3. Det tar för lång tid att tjäna ihop VIP-poäng på mina låga nivåer.

 

När jag har min bonus tackar jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som älskar B2Bs mjukvara måste försvara den lite ;)

Multitabling passar bäst vid hög upplösning så alla bord placeras sida vid sida . Men klienten är ju underbart snabb och smidig.

 

Att se vad var och en bettar är något man lär sig ganska fort. Om man jämför med partys så är det mycket skönare att högst upp se hur stor den totala potten är och längst ner se hur mycket man ska syna, istället för att lägga ihop alla olika potter tillsammans med alla olika betts som man måste i partys klient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller VIP så tycker jag No1poker:s variant med krav på raked hands är bättre, då jag spelar FL på låg nivå.

 

I klienten så gillar jag inte rutan "No more blinds". Det kommer lägen då jag misstänker att folk är på väg att lämna bordet och då vill jag göra valet ifall jag vill fortsätta eller inte. Bättre är då att göra som alla andra med "Auto post blind". Detta märks speciellt mycket då det är mest 6-mannabord som snurrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller VIP så tycker jag No1poker:s variant med krav på raked hands är bättre, då jag spelar FL på låg nivå.

 

I klienten så gillar jag inte rutan "No more blinds". Det kommer lägen då jag misstänker att folk är på väg att lämna bordet och då vill jag göra valet ifall jag vill fortsätta eller inte. Bättre är då att göra som alla andra med "Auto post blind". Detta märks speciellt mycket då det är mest 6-mannabord som snurrar.

 

Vad har dem för krav? Funderat på att sätta in där, så lite nyfiken vad som skiljer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså har ni svårt att få ihop era VIP ?

 

Jag har snart spelat in mina 2000 VIP, dock backat en massa men det beror ju på mig iofs :)

 

Jag tycker inte jag har spelat så mycket och så länge för att få ihop 2000 VIP. Har spelat blandade turer på 0.1/0.2, 0.25/0.5 och lite 0.5/1 (mest ,25/0.5)

 

Nu när dem ändrat så man får VIPs för alla potter över 6€? så är det lite lättare, men knappast lätt på 0,25-0,5. Räknade på att du snittar 15VIP/H på 0,25-0,5. Så det krävs väll ungefär 150 timmars spel på en månad för att cleara 2000VIPs kraven, som gäller på max bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså har ni svårt att få ihop era VIP ?

 

Jag har snart spelat in mina 2000 VIP, dock backat en massa men det beror ju på mig iofs :)

 

Jag tycker inte jag har spelat så mycket och så länge för att få ihop 2000 VIP. Har spelat blandade turer på 0.1/0.2, 0.25/0.5 och lite 0.5/1 (mest ,25/0.5)

 

Nu när dem ändrat så man får VIPs för alla potter över 6€? så är det lite lättare, men knappast lätt på 0,25-0,5. Räknade på att du snittar 15VIP/H på 0,25-0,5. Så det krävs väll ungefär 150 timmars spel på en månad för att cleara 2000VIPs kraven, som gäller på max bonus.

 

jag skulle tippa på att jag har spelat kanske 40 timmar på heypoker, max. Och har i dagsläget ~1700VIP.

Fördelningen av limitar ligger väl på 30% 0.1/0.2, 55% 0.25/0.5 och 15% 0,5/1 (enbart NL)

 

Jag har iofs spelat endel PLO, och där är ju potterna riktigt stora även på 0.25/0,5. Kanske är det som gjort att det har gått fort att få ihop VIP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PLO=Pot limit?

 

1700VIP på 40 timmer, inte illa. Har nog lirat runt 25 timmar (Runt 11 timmar totalt, men multitablat 2-3 bord på 0,25-0,5 NL). Jag har dratt in 400 VIP på dessa timmar vilket ger 16VIP/H. Så för att snittat över 40VIP/H som du gjort, så måste du verkligen hittat ett par super lösa bord, där nästan alla potter var över 6€.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PLO=Pot limit?

 

1700VIP på 40 timmer, inte illa. Har nog lirat runt 25 timmar (Runt 11 timmar totalt, men multitablat 2-3 bord på 0,25-0,5 NL). Jag har dratt in 400 VIP på dessa timmar vilket ger 16VIP/H. Så för att snittat över 40VIP/H som du gjort, så måste du verkligen hittat ett par super lösa bord, där nästan alla potter var över 6€.

 

Har inte spelat många timmar mer än dig, och förutom kanske 5 timmar 0.5/1 senaste dagarna har jag lyckats dra in ~1800 vip. Å andra sidan har de potter jag deltar i en tendens att bli stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Registrerade mig igår kväll, har spelat ca 10 tim och dragit in 800 poäng. Körde två bord 1/2 fixed och varvade en stund med ett 2/4 bord. Tempot att samla poäng känns ok och idén med shopen är lysande. Kommer att hänga här istället för Betsson ett tag tack vare den även om det är färre spelare...

 

OT - Finns det tankar på att göra det tillgängligt för spel i mobiltelefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...