Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Min mor är datalektiker och att hjälpa henne är hopplöst.

Men nu ska hon ladda ner musik och använda spray date.

Heja morsan.

Det senaste problemet hon stött på är att hon inte längre kan spela musik (tror hon använt windows media player tidigare), för det kommer upp något om att nån satans dll-fil saknas.

Liksom...hur hjälper man i ett sånt fall?

Kanske ska be henne bokstavera exakt vad det står och googla på det?

Postad

Frågan är var problemet ligger, om det är bara vid uppspelning av musik eller funkar inte ljudet överhuvudtaget. Kanske kan hon installera winamp om det bara är för musiken det strular, kanske för avancerat för din mamma!?

Postad
Kanske kan hon installera winamp om det bara är för musiken det strular, kanske för avancerat för din mamma!?

Ett nytt program innebär stora svårigheter för en person som inte är så bra på datorer. Dessutom är Winamp på engelska. Svårt för många äldre personer.

Jag skulle nog satsa på att be henne beskriva exakt vad hon gör när hon får felmeddelandet och säga precis vad det står på skärmen då.

Postad

Om det är Windows media player som strular med en dll-fil så rekommenderar jag att du ber morsan skriva ner felmeddelandet exakt som det står och sedan söker du på microsoft.com eller goggle. Då brukar man kunna lösa sånt här.

Alternativ två är att plocka ner en ny media player från "Windows Update".