Myssion Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Är det vinsten eller själva uttaget som beskattas? Exempel 1: Jag sätter in $10.000 på en icke-EU sajt och vinner stadigt under en period av några år och får upp summan till $100.000. Är jag skatteskyldig om jag inte gör några uttag? Exempel 2: Jag flyttar över $10.000 från ovanstånde sajt till t.ex. Ladbrokes, därefter spelar och vinner jag och summan växer till $20.000. Nu tar jag ut $10.000 från Ladbrokes. Är jag skatteskyldig? Räknas detta uttag som pengar jag har vunnit från ladbrokes eller kan detta räknas som "pengatvätt", alltså att det egentligen är pengar från icke-EU sajten som jag tagit ut? Om det är vinsten som beskattas och inte själva uttaget, hur kan man skilja på exakt vilka pengar det är som kommer varifrån? Hoppas ni förstår hur jag menar, annars är det bara att fråga o be mig förtydliga. Citera
Nusseman Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Varje vunnen pott är enligt lagen beskattningsbar. Du ska alltså skatta även om du förlorar alla pengar, bara du vinner en eller annan pott under tiden du torskar dina pengar. Citera
sawdustwilly Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Varje vunnen pott är enligt lagen beskattningsbar. Du ska alltså skatta även om du förlorar alla pengar, bara du vinner en eller annan pott under tiden du torskar dina pengar. Japp. Därav det ohållbara i situationen som gör att man, i praktiken, inte behöver skatta över huvudtaget. Enligt tidigare diskussioner inom detta ämne finns det hos skattemyndigheten inte något ambitioner att försöka beskatta folk enligt gällande lag. Bara riktigt stora turneringsvinster kommer att följas upp. Och då främst live. Citera
Myssion Postad 12 September , 2005 Författare Rapport Postad 12 September , 2005 Varje vunnen pott är enligt lagen beskattningsbar. Du ska alltså skatta även om du förlorar alla pengar, bara du vinner en eller annan pott under tiden du torskar dina pengar. Ok, låter ju vettigt Citera
Recommended Posts