Adapa Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Hej! Har fysikprov om tre dar och måste verifiera mitt svar på ett särskilt svårt problem Om det är nån som har tid över att hjälpa mig är jag evigt tacksam. Frågan lyder såhär: A 180-kg wood block is firmly attached to a very light horizontal spring. The block can slide along a table where the coefficient of friction is 0.30. A force of 20N compresses the spring 18cm. If the spring is released from this position, how far beyond its equilibrium position will it stretch on its first swing? Vad får ni för svar, och hur gjorde ni? Tack på förhand till den som klarar av denna för mig väldigt svåra uppgift. * Lite RP - QoS * Citera
gdaily Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 För det första är det omöjligt att svara på, om vi känner för att gå in på det.... Men det är ju inte i uppgiftens mening, utan manfår väl anta att fjädern är ideal på något sätt... Citera
heltok Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 teckna energin i fjädern i startläget och i läge x. skillnaden däremellan ska vara 0.3x. då borde man få en fin andragradere med ett positivt tal. välj det. Citera
Recommended Posts