pozz2 Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Hur gör ja denna annorlunda? ganska löst bord Game # 124768005 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Avesta" Game ended 2005-09-10 10:39:45 UTC Players: pozzz (EUR 34,08 in seat 1) nevee666 (EUR 72,40 in seat 2) larry2k (EUR 44,40 in seat 3) sthu (EUR 23,50 in seat 4) Xifias (EUR 54,70 in seat 5) PokerAxl (EUR 41,45 in seat 6) Dealer: sthu Small Blind: Xifias (0,25) Big Blind: PokerAxl (0,50) pozzz was dealt: Qc - Qh pozzz Raise (3,00) nevee666 Fold larry2k Call (3,00) sthu Fold Xifias Fold PokerAxl Fold Flop 2d - 2h - Jc pozzz Bet (4,00) larry2k Call (4,00) Turn 2d - 2h - Jc - 5h pozzz Bet (4,00) larry2k Call (4,00) River 2d - 2h - Jc - 5h - 7h Citera
bzkt Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Poten är 6,75 på flopen. Satsa på ett potbet och definitivt så är den alldeles för svagt spelad på turn, det ligger 14,75 i poten och du betar 4? Helt obegripligt för mig, och sen är det bara att beta river också du har bäst hand med största sannolikhet. Du skulle försökt få in hela stacken på den här handen, det hade jag gjort alla dagar. Är bakis, skriver lite småkonstigt men jag orkar inte rätta skiten. Citera
Vertical Mind Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Håller med, för svagt spelad turn, men beten på flop var bra storlek. Men som sagt på turn vill du ha in så mycket som möjligt utan att överbetta, potbet är alltid bra. Troliga händer han kan slowspela är ju JJ, med tanke på att han bra synade din pre-flop raise, och A9, eftersom du skrev att bordet var löst. AJh även det möjligt Och en hand han lätt synar ditt turnbet med och köper ut billigt. Sammanfattat kan man väl säga att det enda fel du gör utan read på fi är storleken på turnbetten. Citera
omduvoresomjag Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Vill bara instämma med föregående talare så att du riktigt förstår att du betar för lite både på flop och turn. tryck på och beta minst pott på flop/turn ffs!! lycka till! Citera
aglo Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Varför står det "QQ möter motstånd" i rubriken? Motstånd vore om han lägger in en fet reraise. Du lägger som sagt in för lite både på flop och turn. Flopbeten är väl okej, men på turn lägger du in alldeles för lite. En sån här hand måste du spela hårt på den här nivån, de gillar att syna! Satsa 5-6 på flop och 10-18 på turn, beroende på fi. Citera
Hjort Postad 10 September , 2005 Rapport Postad 10 September , 2005 Tycker inte alls att man behöver beta minst pott på vare sig flopp eller turn. Det här med att bygga gigantiska potter ur position med ett marginellt överpar är inte direkt ett framgångsrecept om motståndarna är lite uppmärksamma. Om de är passiva puckon som synar alldeles för löst, så visst. Men det antagandet kostar jäkligt mycket när man har fel. Till att börja med så ska man nog ta och tänka efter noga på vad motståndaren kan tänkas syna 6bb med prefopp och sedan syna igen på floppen. Citera
Fadeh Postad 11 September , 2005 Rapport Postad 11 September , 2005 Till att börja med så ska man nog ta och tänka efter noga på vad motståndaren kan tänkas syna 6bb med prefopp och sedan syna igen på floppen. Jag tror att många synar där med alla par. En mer kompitent spelare kan väl i och för sig bara sitta med AA-JJ när han synar floppen. Fast speciellt många såna finns det nog inte på den nivån. Sen håller jag inte med alla om hur turnspelet ska spelas. Ett bet här gör att händer som 33-TT lägger sig. Enda handen som man kan hoppas motståndaren sitter på är AJ och synar. Men kan man anta att motståndaren är ultrafisk och synar det bettet preflop med AJ? Många av dessa händer jag nämnde skulle motståndaren försöka värdebetta vid en check. Eller åtminstone bör det göra att man får syn på river. Citera
Hjort Postad 11 September , 2005 Rapport Postad 11 September , 2005 Jag tror att många synar där med alla par. En mer kompitent spelare kan väl i och för sig bara sitta med AA-JJ när han synar floppen. Fast speciellt många såna finns det nog inte på den nivån. Visst, jag menade bara att man åtminstne skulle ha någon löpande uppfattning om vad motståndaren kan tänkas ha och varför (eg hur har han spelat innan). Om det är en helt okänd kille så känns det farligt att anta att han är dålig på det superlösa och passiva sätt som krävs för att man ska kunna dundra på varenda gata fram till river. Fick väldigt mycket intrycket av "Oh, överpar! Spela hårt för din motståndare är en specifik sorts tomte som blöder en massa pengar till sånt". När sådana händer i själva verket är mycket svagare i snitt än man tror. Visst är folk i allmänhet väldigt dåliga på den här nivån, men det finns väldigt många olika sätt att vara dålig på och bara en del av dem exploateras väl av att spela överpar hårt (andra "dåliga" spelstilar exploaterar ju istället sånt hårt spel av QQ). Citera
Recommended Posts