Gå till innehåll

Skriva upp hur man ligger till för dagen?


ji-_-ge

Recommended Posts

När jag lirar SnG så brukar jag skriva upp hur mycket jag vinner/förlorar på varje så att jag hela tiden kan se hur jag ligger till. Tänkte på om det är onödigt att jö så, använder ju pokeroffice och det är ju i längen som räknas så då kanske det bara är dumt att veta hur man ligger till för dagen?

Tänkte på sånna grejjor som att man blir nervös om man ligger back mycket.

 

Synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bokför varje session i ett excel-ark så jag vet precis hur det gick. Jag är en person som gillar att hålla kolla på mina pokerpengar man samtidigt känner jag att detta inte är optimalt då man lätt blir för resultatinriktat över en session att det stör spelet, men eftersom jag inte har några bättre sätt kommer jag fortsätta göra som jag gör nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte om att veta EXAKT hur varje session går jag spelar.. utan kollar i Pokeroffice när jag vill veta hur det går. För kan ha problem att spela mitt A-game när man ser massa röda siffror överallt :P

 

Utan spelar bättre när jag bara koncenterar mig på att spela bra poker och inte om jag backat 4 inköp på senaste 500 händerna :)

 

Det intressanta för mig brukar vara att se så att "derivatan" är positiv för varje vecka jag lirat :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag avslutar varje session kollar jag alltid lite snabbt hur rullen ser ut jämfört med i början av dagen för att se hur bra/dåligt det gått. Men jag bokför däremot bara bankrullens förändringar i excel en gång i månaden. Som Reaper sa är det lätt att hänt att jag skulle bli för resultatinriktad om jag bokförde resultaten oftare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har pokeroffice men använder knappt den nu mer utan kör med en enkel variant som heter pokercharts.com som är mycket bra. behöver bara en email adress och man behöver inte ladda ner nåt programm. bokför efter varje session och sen räknar programmet ut timlön, standaravikelse och massa andra grejer, får diagram mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...