Gå till innehåll

FLT - Floppat tvåpar får motstånd

thorn

Recommended Posts

Även detta en ganska ologisk hand, där jag inte riktigt kan bestämma mig om jag ligger före eller efter.

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter

Preflop: Hero is MP3 with Qd, Kd.

1 fold, UTG+1 calls, 1 fold, MP2 raises, Hero calls, 4 folds, UTG+1 calls.

Svag syn egentligen. Men de var suited! ;)

Flop: (7.50 SB) 5c, Kh, Qc (3 players)

UTG+1 checks, MP2 bets, Hero calls, UTG+1 raises, MP2 3-bets, Hero caps, UTG+1 calls, MP2 calls.

Här kan man väl inte annat än tro att man är favorit och tuta och köra. Jag väntade mig att det skulle bli ett bet, och när det kommer runt till mig igen så är det väl lika bra att cappa.

Turn: (9.75 BB) 3d (3 players)

UTG+1 bets, MP2 calls, Hero raises, UTG+1 3-bets, MP2 folds, Hero calls.

Nu kanske det är dags att oroa sig för ett floppat set. Men skulle UTG+1 bara synat med KK eller QQ? Samma sak med AK. Split kanske? I alla fall är det mycket i huvudet på samma gång. Jag tror mig ha funnit en läcka i mitt dumaggro turnspel, och väljer att bara syna.

River: (16.75 BB) 7s (2 players)

UTG+1 checks, Hero checks.

Lite 'märkligt' spel även här. Skulle han verkligen kunna checkraisa här efter att jag inte cappat turn? Tvivelaktigt. Bet?

Final Pot: 16.75 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skoj att läsa lite andra FLT-spelares händer. Lirar för tillfället men är lite segt så bara skoj att ge min syn på saken. Tycker alla idag, iaf på 2/4 tokaggrar sina flushdrag, känns verkligen som ett här! Alternativt AK, eller splitpott. Han gör ett jävligt vågat CR-försök på rivern annars då det absolut inte är garanterat att du kommer beta in i hans check. Dåligt spel av honom isf och tycker det ska straffas med en bet. Känns som att du har den där!

Länk till kommentar

Tack för alla dina svar. Bra att få lite perspektiv.

Jag kanske missförstod dig, men hur straffar jag ett CR-försök genom att beta? Jag straffar det väl snarare genom att checka. Jag kanske är paranoid, men på river är jag inte alls säker på att jag är före.

Länk till kommentar

Hehe, dåligt förklarat av moi. Tror att du har honom där och därför tycker jag inte han ska få se sista gratis, utan få betala 4 för att se sista. Om han nu har dig slagen så straffas han, som du säger av att förlora en bet genom sin check där! Blir lätt virrig själv när man spelar och skriver samtidigt :oops:

Länk till kommentar

Det finns en handfull möjliga anledningar till hans helt ologiska check på river. Här är några jag kommer på:

1) Han har helt plötsligt kommit på att hans okej hand nog inte leder och hoppas att du ska checka bakom. Notera dock att AK inte stämmer med hur han spelat handen (syn pre, 3-bet på turn) och K5s eller dylikt är osannolikt.

2) Han blev knäpp med ett drag men har nu gett upp bluffen.

3) Vi har att göra med en tomte som betar och höjer lite hur som helst med lite vad som helst, och nu checkar han med lite vad som helst, och kommer kanske att syna med lite vad som helst.

4) Han har set och vill mjölka ur en extra bet från din uppenbara KQ.

Det som ligger logiskt närmast till hands är alternativ 4. I praktiken har vi emellertid ibland att göra med 1-3 och det måste vägas in eftersom vi inte verkar ha någon read på vår motståndare. Eftersom vi aldrig tänker lägga oss så är väl frågan i princip om check-syn inträffar dubbelt så ofta som 4. Jag tror ju inte det, men jag kan ha fel.

--- Callahan

Länk till kommentar

Hur kan du inte cappa turn?

Du sitter top two på en oparad, oflushad bräda utan stegchanser. Finns en (realistisk) hand som slår dig, 55. Om du inte vågar cappa när du i princip har 2nd nuts tycker jag du är lite väl tight.

Men när du nu spelar som du gör lär ju ett bet på river vara helt givet?

Det är fixed limit och du sitter top two, om du inte vågar beta/höja med top two på en helt ofarlig bräda när ska du då göra det?

Länk till kommentar

Hur kan du inte cappa turn?

Du sitter top two på en oparad, oflushad bräda utan stegchanser. Finns en (realistisk) hand som slår dig, 55. Om du inte vågar cappa när du i princip har 2nd nuts tycker jag du är lite väl tight.

Men när du nu spelar som du gör lär ju ett bet på river vara helt givet?

Det är fixed limit och du sitter top two, om du inte vågar beta/höja med top two på en helt ofarlig bräda när ska du då göra det?

Hans reraise där tycker jag skriker set. Men som sagt, jag kan verkligen inte bestämma mig om jag ligger före eller efter i den här handen. Jag har under de sista månaderna upptäckt att jag är för aggressiv på turn och river, och försökte väl ta lite lärdom av det... det fanns ju trots allt händer som slog mig.Att värdebeta river är jag heller inte säker på. Händerna han kan ha:

KK/QQ: Osannolik med tanke på preflopspelet.

55: Trolig. Han lägger sig inte för ett bet, höjer mig antagligen.

AK: Osannolik med tanke på preflopspelet och turn.

JcTc: Möjlig. Han foldar river för ett bet.

KQ: Hyffsat trolig.

Jag ser inte hur jag vinner på att beta på rivern. Den enda rimliga handen (om ens det) som han kommer syna med och jag slår är AK. Sen att spelarna på denna nivån inte alltid spelar logiskt är ju klart

Länk till kommentar