Gå till innehåll

FLT - Set blir till kåk på turn

thorn

Recommended Posts

Här är en hand som jag själv känner att jag spelar väldigt ologiskt, utan att egentligen tänka igenom besluten på de olika gatorna. Jag hoppar någon kan ge mig lite insikt om hur den bör spelas.

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter

Preflop: Hero is CO with 6h, 6d.

UTG calls, 1 fold, MP1 calls, 1 fold, MP3 calls, Hero calls, 1 fold, SB completes, BB checks.

Flop: (6 SB) 6c, 7s, Ks (6 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, MP1 checks, MP3 bets, Hero raises, SB folds, BB folds, UTG folds, MP1 calls, MP3 calls.

Jag har svårt för floppade set, har blivit utdragen för många gånger, och tvåfärgen är tillräckligt för att jag ska höja för att skydda. Är det fel i detta läget?

Turn: (6 BB) 7h (3 players)

MP1 bets, MP3 calls, Hero raises, MP1 3-bets, MP3 folds, Hero calls.

Färgen är ju inte längre något problem, men jag blir ändå försiktig när jag blir reraisad av MP1. Egentligen finns det bara en trolig hand han kan ha som slår mig och det är kanske dumt som synden att inte cappa.

River: (13 BB) 9c (2 players)

MP1 bets, Hero raises, ....

Final Pot: 17 BB

Som sagt, ologisk hand. Hur hade ni spelat den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

helt rätt att raisa redan på floppen då möjlig fyrfärgsflush finns ute. Sen skulle jag cappat turn och hoppats på att Fi. försöker slå om på river också. Visst, Fi. Skulle kunna sitta på 77, KK, eller en mer trolig A7s, Men bara sett till preflop-spelet så verkar KK osannolikt, då är den väldigt kasst spelad. kåk mot kåk är svårt att undkomma, jag hade försökt få ut så mycket som möjligt av den. Har han mot förmodan 77 så får man väl ta det och slå en extra gång i väggen. Har du read på Fi. och vet ungefär vad han har för starthandskrav blir det ju också lite lättare. Att öht lira K7s verkar långsökt.

Aja, mkt tänkande... Mitt råd är iaf att cappa turn och hoppas att han kört hårt på river också, måste vara +EV på det spelet i längden då ens båt inte kan bli utdragen VARJE gång av högre dito

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser