Gå till innehåll

Under vilket nick går denna lirare?

Albert

Recommended Posts

Jag har funderat på det här med pokerproffsen. Ta prima t.ex., där spelar ca 10 spelare på högsta borden. Varför spela på nivåer där man kommer möta samma personer hela tiden? Sunt förnuft säger att alla inte kan vinna,eller hur. Och är man bara 10 st så ökar risken att man själv kommer vara den som förlorar. Speciellt när alla är minst lika bra som en själv.

Säg att detta jämnar ut sig över ett helt år, då kommer man i princip ha gått +/- 0. Enligt mig borde det smartaste vara att hålla en låg profil och spela på bord en nivå under den man brukar spela på. Allt för att öka sina chanser att vinna. Självklart måste det vara schysst att lira på highstakes bord som 100/200, men jag tror de flesta kan leva ett liv i lyx på nivåer som 30/60. Varför ta risken att gula och gå upp till de högsta borden? Skulle iaf jag aldrig göra....tror jag=)

Varför spelar Negreanu, Ivey, T. Brunson o s v i "the big game"?

Finns väl fisk överallt. Är väl en del rik fisk/turneringsklonkare som försöker sig på att lira där som de kan fjälla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför spelar Negreanu, Ivey, T. Brunson o s v i "the big game"?

Jag tror inte att dessa lirare har internetpoker som sin största inkomstkälla längre. Om de ens behöver pengar längre... :? Men man vet aldrig...

Jag tror aldrig Doyle Brunson har haft internetpoker som sin största inkomstkälla.

Ingen av dom andra heller.

Länk till kommentar

Va Crippoli själv som sa det til en kompis som sedan vidare sa det till mig. ;) Köping är en liten stad. Men rykten är kul, så vi/ni får gärna fortsätta spekulera.. :D

Jag känner inte John och har ingen aning om hans eko-status, bortsett från att flera vänner påstår att han lånat pengar och varit väldigt ovillig att betala igen.

Vad jag däremot vet, och stör mig på, är att medierna rent allmänt glamouriserar unga pokerspelares tillvaro på ett helt sjukt sätt.

Jag vet flera svenska "stjärnor" som håller masken och skildras som mångmiljonärer trots att de är gula eller näst intill. Alla inblandade tjänar på det - pressen säljer en dröm och spelarna själva får marknadsföring. Förlorarna är de som går på det och tror att livet som pro är en dans på rosor.

En sak vet jag i varje fall med bestämdhet om John, och det är att bilden i Poker Magazine/Aftonbladet etc ("Han tar helikoptern till jobbet" om ni minns ...) är fejk. Han åkte busstransfer mellan Nice och Monte Carlo. Men jag gissar att bedrägeriet knappast var hans idé.

Länk till kommentar

Inte en chans på att han har gulat....Han ska vara med i Köping Poker Challenge imorn..Bor själv i Köping och har inte hört nåt om hasn "förluster"..

http://www.koping.nu kan ni följa turneringen...19.30 börjar den!

LOOOOOL! Vad är buyin i Köping Open? $20 000?
I och med att han har råd att köpa in sig i den tävlingen kan han ju inte ha gulat per definition.. Men han skulle nog knappast lirat en sån här turnering när han "var på topp". :)
Länk till kommentar

Inte en chans på att han har gulat....Han ska vara med i Köping Poker Challenge imorn..Bor själv i Köping och har inte hört nåt om hasn "förluster"..

http://www.koping.nu kan ni följa turneringen...19.30 börjar den!

LOOOOOL! Vad är buyin i Köping Open? $20 000?
I och med att han har råd att köpa in sig i den tävlingen kan han ju inte ha gulat per definition.. Men han skulle nog knappast lirat en sån här turnering när han "var på topp". :)

Tror att inköpet var under tusenlappen. typ 100-500 kronor. Han spelar ju inte den där för att vinna pengar utan för att han säkert har blivit tillfrågade och ställer upp på hans stad begäran. Som något skoj inte för att vinna storkovan.

Så jo jag tror han spelar den där obereonde av hans ekonomiska situation.

Länk till kommentar