Gå till innehåll

TV: Hjälp till att få in mer poker i svensk TV!


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En polares polare drog för många år sen ihop ett gäng som mailade till SVT och skrev seriösa brev till dem där de ville se Joel-bitar igen. De fick självklart igenom sitt krav :)

 

Joelbitar ska tydligen inte vara Joelbitar utan Joel Bitar. Ett namn altså.

Det kom som en chock för mej.

 

Allvarligt? Rubbar min världsbild ju!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En polares polare drog för många år sen ihop ett gäng som mailade till SVT och skrev seriösa brev till dem där de ville se Joel-bitar igen. De fick självklart igenom sitt krav :)

 

Joelbitar ska tydligen inte vara Joelbitar utan Joel Bitar. Ett namn altså.

Det kom som en chock för mej.

 

Allvarligt? Rubbar min världsbild ju!

 

Källorna är inte 100-procentiga, men det lutar att det är så, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanal 5 anpassar sig till marknaden som alla andra kanaler.

 

Bara för alla här är så intresserade av poker behöver nödvändigtvis inte innebära att tittarsiffrorna blir tillräckliga.

 

Det finns ju ett stort allmänt intresse för poker förtillfället och jag tror inte det finns något som lockar fler tittare efter 2300 som wsop. Men, det är inte så att min pappa (som ofta kollar på pokerprogram) skulle sätta sig ner och föra "lobbyverksamhet" mot kanal5 bara för dom inte sänder det. Utan det är ju något vi som brinner lite extra för det får göra.

 

/Petter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju också vara så att Kanal 5 kan tänka sig att sända programmet - men inte betala det som Multipoker vill ha?

 

Att de "ger" bort programmet i utbyte mot reklamtid är ju samma sak som att ta betalt för det. Reklamtiden och sponsorskyltarna kunde ju ett annat företag ha köpt och det representerar ju ett reellt värde.

 

En analogi: I tidningsbranschen är det vanligt med så kallade barter-dealar där en leverantör till exempel skänker fina priser till en tävling i utbyte mot annonsutrymme. Enligt regelverket (åtminstone så som det var när jag var involverad i tidningsekonomi senast) så ska de båda parterna då byta fakturor med varandra där värdet av "gåvan" tydligt framgår. Om allt går rätt till kommer det då bli samma nettoeffekt som att tidningen A köpt prylen från företaget B och att företaget B köpt en annons från tidningen A. Alltså inga gåvor.

 

Annars håller jag med övriga skribenter om att ett bra pokerprogram gärna skulle få ersätta någon av alla dokusåpor - men min konspiratoriska sida säger att det luktar låst förhandlingsläge mer än att Kanal 5 inte gillar poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns ju ett stort allmänt intresse för poker förtillfället och jag tror inte det finns något som lockar fler tittare efter 2300 som wsop. Men, det är inte så att min pappa (som ofta kollar på pokerprogram) skulle sätta sig ner och föra "lobbyverksamhet" mot kanal5 bara för dom inte sänder det. Utan det är ju något vi som brinner lite extra för det får göra.

 

/Petter

 

Jag känner folk på Kanal 5 och kan säga att det var ingen självklarhet att det skulle sändas en säsong till "Poker". Poker är ingen megapublikmagnet som många här säkert tror.

 

Men även jag hoppas på en säsong till. Jag avstår från att mejla dock. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns ju ett stort allmänt intresse för poker förtillfället och jag tror inte det finns något som lockar fler tittare efter 2300 som wsop. Men, det är inte så att min pappa (som ofta kollar på pokerprogram) skulle sätta sig ner och föra "lobbyverksamhet" mot kanal5 bara för dom inte sänder det. Utan det är ju något vi som brinner lite extra för det får göra.

 

/Petter

 

Jag känner folk på Kanal 5 och kan säga att det var ingen självklarhet att det skulle sändas en säsong till "Poker". Poker är ingen megapublikmagnet som många här säkert tror.

 

Men även jag hoppas på en säsong till. Jag avstår från att mejla dock. 8-)

 

Ska det komma en säsong till av programmet med ken som kommentator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En polares polare drog för många år sen ihop ett gäng som mailade till SVT och skrev seriösa brev till dem där de ville se Joel-bitar igen. De fick självklart igenom sitt krav :)

 

Joelbitar ska tydligen inte vara Joelbitar utan Joel Bitar. Ett namn altså.

Det kom som en chock för mej.

 

OT? näääääääääääää :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart handlar inte den här dealen om att ge bort någonting, även om man aldrig ser några pengar utbytas. En reklamplats/sponsoravtal representerar STORA pengar.

 

Det jag reagerade på var att femman tackar nej till avtalet. Jag trodde varenda kanal jagade bra pokerprogram just nu med tanke på den pokerhysteri som lyder.

 

Tydligen har inte 5ans pokerprogram haft så pass många tittare som jag har trott. Det kan iofs bero på att de inte sänder det på den bästa sändningstiden direkt...

 

Men vad vet jag... 5an har nog bättre koll på vad som bör prioriteras än jag. Förvånad blev jag iaf och jag hoppas att de ångrar sig. ESPNs producerade WSOP-program tycker jag är de absolut bästa pokerprogrammen som finns.

 

Men det är klart, om folk hellre ser program om Linda Rosings bröstimplantat (eller vad de nu visar), så låt gå.

 

Men isf sitter jag nog hellre här och nördar mig.

 

Edit: Kanske inte ska klanka ner på 5an så mycket. De har säkert inte nämnt Linda Rosing sedan de sände Big Brother med henne på 80-talet, men om man tackar nej till ett bra pokerprogram får de räkna med skit från obetydliga mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En polares polare drog för många år sen ihop ett gäng som mailade till SVT och skrev seriösa brev till dem där de ville se Joel-bitar igen. De fick självklart igenom sitt krav :)

 

Joelbitar ska tydligen inte vara Joelbitar utan Joel Bitar. Ett namn altså.

Det kom som en chock för mej.

 

Allvarligt? Rubbar min världsbild ju!

 

Källorna är inte 100-procentiga, men det lutar att det är så, ja.

 

Nog för att vi svänger av lite mycket off-topic nu, men jag gick på skarpnäcks nya skola i mellanstadiet som också har en särskola där vår gode man Joel gick. Jag minns inte hans efternamn men jag är rätt säker på att jag borde uppmärksammat ifall det var just "Bitar". Någon gång när jag är hemma i stockholm så kan jag slå upp det i en gammal skolkatalog om det är stort huvudbry för er.

 

nog med OT...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka härligt engagerade tittare ni är. Känner mig dock manad att rätta till lite fakta i det här målet.

 

Johan Westman tackade nej till WSOP kommenterat på svenska. Inte med motiveringen att det finns för mycket poker på tv, utan att denna halvsvenska pokerproduktion inte var intressant för kanalen i nuläget. De har ju redan WPT och vill allra helst ha en helsvensk produktion att komplettera detta med. En andra säsong av vårt program "Poker" finns i planeringen, men inspelning och sändningsstart är inte spikat ännu.

 

Johan Westman är en mycket vaken och skarp kille som gjort mycket gott för poker i tv. Det var han som satsade på WPT och på vårt program. Jag tycker inte att han förtjänar att bli mailbombad bara för att han inte tog in ännu ett pokerprogram i sin redan pokerfyllda tablå. Att några av er hör av er och på ett civiliserat sätt påtalar hur mycket ni gillar poker-tv är en bra sak, men undvik dumheter och påhopp - det gynnar inte er och vår sak.

 

Slutligen en liten detalj: Programmet "Poker" hade inte alls låga tittarsiffror - tvärtom.

 

Pär Carlsson

Producent

OTW Television

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det bara jag som tycker att det verkligen är för mycket poker på tv just nu?

 

Hear hear!

 

Framförallt så är det alldeles för många jädra pajasprogram om poker på tv just nu. Monte Carlo millions hade ju lite som var värt att titta på, men givetvis nedklippt till timslånga avsnitt tyvärr. Skillnaden är ju att WPT är ett riktigt bra pokerprogram till skillnad från att se ett kändisfån sitta och stirra med tom blick i rutan med en så kallad "expertkommentator" (läs Glimne) som sitter och hostar ur sig groda efter groda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...