Gå till innehåll

Allt om iPod!


heltok

Recommended Posts

  • Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En vanlig iPod 20GB kostar 2995, en iPod Nano 4GB kostar 2495. Är det värt att betala över fyra gånger så mycket per GB bara för att den är lite smidigare och lite snyggare?

 

Enda anledningen till att ha 20GB är väl att man lyssnar på ljudböcker eller nåt.

 

Jag har svårt att hitta mer än 2GB musik så jag skulle helt klart nanon framför 20GB:aren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vanlig iPod 20GB kostar 2995, en iPod Nano 4GB kostar 2495. Är det värt att betala över fyra gånger så mycket per GB bara för att den är lite smidigare och lite snyggare?

 

Enda anledningen till att ha 20GB är väl att man lyssnar på ljudböcker eller nåt.

 

Jag har svårt att hitta mer än 2GB musik så jag skulle helt klart nanon framför 20GB:aren

 

min 20GB har varit full rätt länge.. får koda om låtar för att få plats med mer... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grej som irriterar mig lite är att dom vägrar ha radio på iPod, nu börjar ju visserligen podcasting bli stort, men det vore nice att kunna få lite live nyheter ibland. :)

 

Hur är det med dom nya varianterna, kommer dom funka som "USB Masstorage"-enheter i Windows, eller är det iTunes som gäller för att hantera spelaren?

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, en MP3-spelare. Jag tänkte nåt heeeelt annat ;)

 

efter att ha lekt med den i några timmar kan jag bara säga att den är helt underbar.. känns grymt bra i handen. jag är kär i den! :)

Du är inte den ende som är inne på det spåret.

 

So small, it will take your music places you never dreamed of.

Are they suggesting what I think they're suggesting?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok, ge oss en mini recension! :D

 

Kör du Windows eller Mac OS?

 

- QoS

 

Kör både Mac OS X Tiger och Windows XP. Synkar min iPod mot Windows. Har kört iTunes som enda musikspelare i kanske 4år så jag är van vid det.

 

 

nano-Recension:

 

Löjligt snygg, grymt skön att hålla i handen och har det där lilla extra som gör att man älskar den. Har överfört 1GB låtar med skivomslag alla kodade i AAC128 och 8600bilder(tog ca 400MB utrymme) bilder till den änsålänge. Riktigt fint att se skivomslag på låtarna etc.

 

Den är väldigt responsiv när man scrollar både bland låtar och bilder.

 

Ljud är likvärdigt med gamla iPoden jag hade. Klarar att driva mina HP890(stora hörlurar) mycket bra. Antagligen blir batteritiden inte jättebra om man kör HP890 på högsta volym.

 

Batteri är säkert bra, inte sett någon ändring på batteri-indikatorn än.

 

Nackdelar:

Gillar man inte gamla iPod så gillar man säkert inte denna heller. Om argumentet är att den saknar FM, kräver iTunes eller låser en till en tillverkare är skit samma. Gillar man inte iPod så ska man inte köpa iPod.

 

 

Slutsats: Grymt bra, bästa Apple har gjort antagligen. Kommer bli årets julklapp och konkurrenterna lär inte komma ikapp denna gången heller. Köp en omdelbart, ni kommer inte ångra er! 2295kr för 4GB är ju billigare än vad flashminnen kostar ju!

 

 

Övrig slutsats: Jag är helt såld på den så jag får anses partisk i mitt omdömme. Men jag är övertygad om att ni också kommer vara det när ni har hållit den i handen i 1min. Så har ni egentligen inte råd att köpa den så undvik att hålla den i handen! :)

 

p10100133rf.th.jpgp10100249ot.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, en MP3-spelare. Jag tänkte nåt heeeelt annat ;)

 

efter att ha lekt med den i några timmar kan jag bara säga att den är helt underbar.. känns grymt bra i handen. jag är kär i den! :)

Du är inte den ende som är inne på det spåret.

 

So small, it will take your music places you never dreamed of.

Are they suggesting what I think they're suggesting?

 

:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok, har du tips på bra hörlurar man kan köpa till Ipoden? (och var och gärna pris :)

 

näh. jag kör på de som följer med. de är bra. finns säkert folk här som kan sådant bättre än mig och kommer rekommendera allt från koss the plug till sannheiser. testa de som följer med och fundera på om du verkligen behöver något annat först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Hur tror ni färgskärmen är på en sån där Ipod30gb? Skulle ju va soft om man kunde se en film i någorlunda fin bildkvalité.

 

Jag har beställt en Ipod 60gb för ett tag sedan, borde komma snart. Jag kan ge en liten recension på den sedan, men vad jag har hört så är det grymt bra kvalitet på skärmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tror ni färgskärmen är på en sån där Ipod30gb? Skulle ju va soft om man kunde se en film i någorlunda fin bildkvalité.

 

Jag har en ny 60gb Ipod och jag tycker bilden blir fantastiskt bra när jag konverterar filmer.

 

Men det tål att sägas en gång till att det inte är någon videospelare utan en mp3-spelare med viss videofunktion. Batteritiden är katastrofal om man tittar på film och sen tycker jag själv att skärmen är minsta laget om man ska få någon större behållning av långfilmer, men det är väl en smaksak kanske.

 

Vill man titta mycket på film tycker jag att det finns bättre spelare, men för mig var Ipod en perfekt lösning. 99% av tiden lyssnar jag på musik, men jag har lagt in lite tv-serier och sånt som jag kan slänga på när jag har extra tråkigt på bussen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett Ipod Mini problem som jag skulle behöva lite hjälp med.

Har en Ipod Mini som jag köpte för tre veckor sen, så imorrse efter att ha laddat den stog det på skärmen laddat. Vilket betyder att det är klar laddat.

 

Så jag la undan den och lite senare idag när jag skulle använda den fick jag inte igång den. Försökte ladda om den genom usben på datorn sen genom den vanliga kontakten.

 

Vad kan vara problemet?

 

Vad skall jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...