nisse hult Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 För tillfället upplever jag en badstreak utan dess like med massor av löjliga utdragningar. Detta fick mig att tänka på att man med hjälp av onlinepokern lätt kan dela potterna helt enligt deras chans att vinna potten. Är jag t ex allin preflop med KK vs QQ får jag helt enkelt min del av potten direkt och skiter i att lägga upp någon flop. Samma gäller vid alla tillfällen under handen. Kan för tillfället inte se några nackdelar med detta. Om någon skulle börja med sådana här bord skulle jag välja dom direkt. Hoppas ingen har haft uppe detta innan. Gjorde 2 halvhjärtade försök att söka... (Pill, pill - Kubo, och flytt till Pokerteori - QoS) Citera
iremmats Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Gud vad kul spel det hade varit. Sluta klaga på otur och spela med rätt insatser så slipper du påverkas psykiskt av bad streaks. Löjliga utdragningar är det som gör pokern kul. Citera
x31xx Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Alla drar var sitt kort ur en kortlek och satsar, högst kort vinner. Låter det kul? Citera
nisse hult Postad 8 September , 2005 Författare Rapport Postad 8 September , 2005 HAHA verkar inte som att du har fattat hur poker funkar Att lägga upp en flop när båda är allin är ju totalt meningslöst. Finns ingen som helst anledning att göra. Har för tillfället BR på 75 inköp så på den punkten känner jag mig rätt lugn. Och jag mår faktiskt inte speciellt dåligt av att bli utdragen. Efter ett tag skrattar man bara åt det. Dåligt spel är mycket värre. Citera
nisse hult Postad 8 September , 2005 Författare Rapport Postad 8 September , 2005 Alla drar var sitt kort ur en kortlek och satsar, högst kort vinner. Låter det kul?Vänta fortfarande på en som förstår poker. Citera
x31xx Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 HAHA verkar inte som att du har fattat hur poker funkar Att lägga upp en flop när båda är allin är ju totalt meningslöst. Finns ingen som helst anledning att göra. Hmmmm, verkar som jag missat något väsentligt här... upplys mig gärna! Citera
Skanke Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 När jag spelar poker funkar det iallafall så att man får försöka få ihop en så bra hand som möjligt med fem av sju kort som finns tillgängliga. Alltså om man tar bort floppen borde KK få hela pengen då han leder..... Citera
nisse hult Postad 8 September , 2005 Författare Rapport Postad 8 September , 2005 nisse hult skrev: HAHA verkar inte som att du har fattat hur poker funkar Att lägga upp en flop när båda är allin är ju totalt meningslöst. Finns ingen som helst anledning att göra. Hmmmm, verkar som jag missat något väsentligt här... upplys mig gärna! Bättre om du upplyser MIG om varför man skall lägga upp en flop. Då kanske du inte behöver någon hjälp Citera
ayecappy Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 det skulle vara det tristaste som finns att spela så, av uppenbara anledningar Citera
nisse hult Postad 8 September , 2005 Författare Rapport Postad 8 September , 2005 När jag spelar poker funkar det iallafall så att man får försöka få ihop en så bra hand som möjligt med fem av sju kort som finns tillgängliga. Alltså om man tar bort floppen borde KK få hela pengen då han leder..... Om pengarna går in före flop fungerar bara korten som ett sätt att avgöra vem som skall vinna $. KK kan inte få allt eftersom han inte vinner varje gång. Hans vinstchans är lätt att räkna ut istället för att lägga upp en flop. Citera
nisse hult Postad 8 September , 2005 Författare Rapport Postad 8 September , 2005 det skulle vara det tristaste som finns att spela så, av uppenbara anledningar Ehh jaha. Varför det då? För att man inte måste vänta en miljon händer för att elliminera turmomentet? Vet att jag kommer få medhåll från dom lite kunnigare på detta forum. Citera
bennolenno Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Vore kanske inte hur kul som helst att spela varenda pott på det viset. Men kan ju absolut vara en grej man kan testa några potter vid ett homegame eller nåt. Tror inte det har så mycket med att göra om man spelar på för stora instatser eller inte. Har läst om hur de "stora spelarna" spelar på så sätt att om 2 st blir allin på tex floppen så lägger man upp turn och river. Koller vem som vinner. Och sen lägger man upp turn och river ytterligare en gång. Vinner samma person båda gångerna så tar han hem potten, annars blir det split. Och det tror jag inte de gör för att inte har råd att förlora, utan för att ta lite av udden ur turmomenten. Tror det var så det gick till i alla fall, men minns inte vad de kallade det. Kanske någon annan som vet? Citera
MaLiik Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Vet att jag kommer få medhåll från dom lite kunnigare på detta forum. Du har inte ställt dig själv frågan till varför de inte svarat då? Citera
nisse hult Postad 8 September , 2005 Författare Rapport Postad 8 September , 2005 Vore kanske inte hur kul som helst att spela varenda pott på det viset. Men kan ju absolut vara en grej man kan testa några potter vid ett homegame eller nåt. Tror inte det har så mycket med att göra om man spelar på för stora instatser eller inte. Har läst om hur de "stora spelarna" spelar på så sätt att om 2 st blir allin på tex floppen så lägger man upp turn och river. Koller vem som vinner. Och sen lägger man upp turn och river ytterligare en gång. Vinner samma person båda gångerna så tar han hem potten, annars blir det split. Och det tror jag inte de gör för att inte har råd att förlora, utan för att ta lite av udden ur turmomenten. Tror det var så det gick till i alla fall, men minns inte vad de kallade det. Kanske någon annan som vet? Äntligen lite medhåll. Visst är detta inte perfekt men det kan iaf vara värt att prova. Du har helt rätt i att proffsen ibland lägger 2 turn och rivers ELLER rent av delar en del av pengarna och spelar om resten. Osäker på om man lägger upp hela bord dock. Citera
pluntzky Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Borde inte den här tråden vara under gråt ut hos farbror hristo. Verkar mest vara en whinande för att ha förlorat några händer. Sjukt tråkigt utan flop, det är det som gör att det blir kul. Och eftersom turen jämnar ut sig i längen fattar jag inte varför man ska ta bort ett sånt roligt moment. Citera
nisse hult Postad 8 September , 2005 Författare Rapport Postad 8 September , 2005 Du har inte ställt dig själv frågan till varför de inte svarat då? Antar att dom har annat för sig Det kommer nog ska du se. Citera
Nusseman Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Kan för tillfället inte se några nackdelar med detta. Förutom att fisken försvinner ännu snabbare än i andra spännande spel, som exempelvis det omåttligt populära NL5CS. Citera
nisse hult Postad 8 September , 2005 Författare Rapport Postad 8 September , 2005 Borde inte den här tråden vara under gråt ut hos farbror hristo. Verkar mest vara en whinande för att ha förlorat några händer. Sjukt tråkigt utan flop, det är det som gör att det blir kul. Och eftersom turen jämnar ut sig i längen fattar jag inte varför man ska ta bort ett sånt roligt moment. Alltså jag tror du har missuppfattat mig någonstans. Om du och nån mer är allin innan flop känner du då att fan va kul det ska bli att se korten komma upp? Tycker du det OK då är ju detta uppenbarligen inget för dig men då tycker iaf jag att du verkar ganska lättroad. Citera
Nusseman Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 En annan grej är att turneringar skulle ta veckor att spela. Hur ofta får man in såsen när nån annan drar helt dött? Citera
Hjort Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Förutom att fisken försvinner ännu snabbare än i andra spännande spel, som exempelvis det omåttligt populära NL5CS. Om inte annat så kommer attraktionen med att syna all-in med ett dassigt färgdrag antagligen snabbt försvinna för dem. I turneringar skulle det ju inte alls funka eftersom man då nästan aldrig skulle kunna busta någon. Citera
nisse hult Postad 8 September , 2005 Författare Rapport Postad 8 September , 2005 Förutom att fisken försvinner ännu snabbare än i andra spännande spel, som exempelvis det omåttligt populära NL5CS. DÄr har du helt klart en poäng. Många nybörjare skulle säkert inte fatta poängen med detta överhuvudtaget och skulle undvika det. En annan grej är att turneringar skulle ta veckor att spela. Hur ofta får man in såsen när nån annan drar helt dött? Håller med igen. Detta var bara en idé som jag tycker man kunde prova men den är ju uppenbarligen inte perfekt. Citera
nisse hult Postad 8 September , 2005 Författare Rapport Postad 8 September , 2005 Om inte annat så kommer attraktionen med att syna all-in med ett dassigt färgdrag antagligen snabbt försvinna för dem. Visst blir det lite annorlunda men jag tror att om man lärde någon detta som aldrig spelat poker innan skulle denna person tycka att det var helt naturligt. Citera
iremmats Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 De tillämpar redan dessa regler på Playmoneyborden. Du satsar 0$. När du går all in med AA vs KK vinner du 80%*(0+0) = 0. Citera
FlexWheeler Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Mycket dålig ide för bra spelare. De dåliga spelarna skulle inte gambla lika mycket. Förlusten med dåliga händer blir klarare. Har lirat medium NL.nivåer där fiskarna ställt in ett halvt inköp, innan floppen med 36, 24o osv mot mina AA,KK.. Fisken gör en mycket dålig bluff, men tänker fortarande, callar han kan jag dra ut. Blev utdragen mot sånna bluffar två gånger i rad på runner runner, korta loppet va d skitkasst, men fisken sitter o tjoar att dem drog ut och lyckades dubbla. Tror du att dem hade ställt in på skithänder om de fått tillbaka nån få procent utan chans för utdragning och vinst. De är ute efter kicken att dra ut. Ditt förslag vore verkligen kasst för alla bra spelare.. Citera
x31xx Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Borde inte den här tråden vara under gråt ut hos farbror hristo. Verkar mest vara en whinande för att ha förlorat några händer. Sjukt tråkigt utan flop, det är det som gör att det blir kul. Och eftersom turen jämnar ut sig i längen fattar jag inte varför man ska ta bort ett sånt roligt moment. Alltså jag tror du har missuppfattat mig någonstans. Om du och nån mer är allin innan flop känner du då att fan va kul det ska bli att se korten komma upp? Tycker du det OK då är ju detta uppenbarligen inget för dig men då tycker iaf jag att du verkar ganska lättroad. Faktiskt så tycker jag att det är spännande att se korten komma upp men jag är ganska lättroad också tack och lov. Jag har en annan idé du kommer att gilla. Man får inte satsa innan rivern, det låter väl kul? Citera
Recommended Posts