Milo Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 El Linko Hade man bytt "man" med "kvinna" hade det blivit ett jävla liv av det hela Blir så lack på sånt här anna.basen@expressen.se <--- Klaga! * RP - QoS * Citera
Norpan Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Faschinerande hur i helvete man kan skriva något så jävla dumt!! Och så undrar kärringarna varför man ber dom dra åt helvete ibland.... Ursäkta språket men man blir ju duktigt upprörd... Man får ju hoppas att hon sitter hemma på kammaren och garvar läppen av sig åt alla som inte fattade ironin.... Citera
Esperit Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 trist att se.. men knappast förvånande. Citera
dropbass Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Hahaha!!! Man: Ändra inte hela ditt liv för hans skull, ge inte upp vänner eller hobbyer. Ställ aldrig in något för hans skull. Ok, hur många har inte fått FAAAN pga "ölkvällar med grabbarna"? Citera
Skadast Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Haha... jaja. Skriver man så genomdumma saker får man ju även vara beredd att ta konsekvenserna av det, vilket hon med stor sannolikhet kommer att få göra. Jag bryr mig inte ett skvatt av vad hon skriver, tycker mest bara att det är roligt att följa debatterna som sådan här skit startar Citera
Sinkin Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 El Linko Hade man bytt "man" med "kvinna" hade det blivit ett jävla liv av det hela Blir så lack på sånt här anna.basen@expressen.se <--- Klaga! Varför klaga på Anna Basen, hon har ju bara skrivit artikeln. För övrigt är det väl inte så mycket att bli upprörd över eller? /Sinkin Citera
Matteprof Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Äh det där är väl inget att bli upprörd över. Feminister som henne (författaren) får ju ändå inga vettiga karlar och får hon någonsin en karl så måste hon ju försvänta sig att han agerar som en hund också och springer runt efter tikar som löper och vill para sig med alla dem Citera
heltok Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 http://creepah.tx-shells.net/ring.mp3 Citera
freeman Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 http://creepah.tx-shells.net/ring.mp3 RESPEKT Citera
Indrivaren Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 http://creepah.tx-shells.net/ring.mp3 Helt rätt! En annan frispråkig artikel. Citera
Loveless Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Vilken sorglig människa vars största passion verkar vara kontroll. Citera
Hjort Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Vad är problemet? Här är ungefär vad hon säger: * Var tydlig med vad du vill ha i början av ett förhållande. - Verkar ju skitbra, då kan man ju folda ganska snabbt om det inte passar. * Värdesätt inre egenskaper över det yttre. - Inget direkt problem där heller. * Skär av kontakt om killen beter sig illa. - Ok, det är ju ett lite pantat sätt att förhålla sig måste jag säga. * Vänta dig inte att äldre män ändrar sig. - Det stämmer ju rätt bra med min verklighetsuppfattning. * Ge honom utrymme, eg ölkväll med polarna. - Hur fan någon kan bli upprörd av detta förstår jag inte. Jag kan alltså hitta totalt en (1) anmärkningsvärd punkt att reagera mot, det och att samlevnadsråden är upplagt på ett lite spektakulärt vis. Jag förstår helt enkelt inte vad det är ni reagerar på, vad är problemet? Citera
Milo Postad 7 September , 2005 Författare Rapport Postad 7 September , 2005 Men det är sättet hon skrev det på som är själva problemet, jag hade inte haft nåt problem om hon hade skrivit det annorlunda, utan att behandla män på det viset. Det värsta med de här "feministerna" är att det alltid överdriver om allt. Hur ofta ser man en man skriva nåt sådant, eller uttrycka sig så extremt i media? Citera
Hjort Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Men det är sättet hon skrev det på som är själva problemet, jag hade inte haft nåt problem om hon hade skrivit det annorlunda, utan att behandla män på det viset. Hon beskriver relationen mellan kvinna-man lite skämtsamt på samma sätt som kvinna-hund. Om det varit så att kvinnor förtryckt män under ett par århundraden och behandlat dem som slavar hade jag väl kunnat se problemet, men så är inte riktigt fallet. Det värsta med de här "feministerna" är att det alltid överdriver om allt. Det är inte feminismen i dem som gör att de överdriver, det är den uppmärksamhetskåta kvällstidningsjournalisten som står för den delen. Orsaken att de skriver så här är att de får mer uppmärksamhet på det sättet och i förlängningen mer stålar (deras jobb går upp på att sälja allmänhetens uppmärksamhet till annonsörer). Hur ofta ser man en man skriva nåt sådant, eller uttrycka sig så extremt i media? Kanske inte så ofta i media, även om det definitivt händer. Men åtminstone jag har uttryckt mig i betydligt grövre ord om kvinnor än så här privat, och jag är tämeligen säker på att det gäller alla. Så är det stora problemet alltså att det står i en tidning? Citera
rickie Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Instämmer med hjort.. Vanligtvis brukar jag inte gilla vad feminister har o säga, men här fattar jag faktist inte vad det finns o bli upprörd över. Citera
Stahl Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Vanligtvis brukar jag inte gilla vad feminister har o säga Är det för att du är en mansgris, kvinnohatare eller tror att allting är toppelitoppen i samhället vad gäller jämställdhet och behandlingen av kvinnor? Citera
QoS Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Verkar som att det är mest rubriken som folk fastnat på, och då har jag bara en sak att säga - det här är vad som händer när det inte RubrikPillas ordentligt. Ja, ni ska ta denna postning lika seriöst som Expressens sk. journalistik. - QoS Citera
rickie Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Vanligtvis brukar jag inte gilla vad feminister har o säga Är det för att du är en mansgris, kvinnohatare eller tror att allting är toppelitoppen i samhället vad gäller jämställdhet och behandlingen av kvinnor? Alla tre Citera
Hjort Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Verkar som att det är mest rubriken som folk fastnat på, och då har jag bara en sak att säga - det här är vad som händer när det inte RubrikPillas ordentligt. Jag kan ärligt säga att om du bildade skola för svenska rubriker skulle kvalitén gå upp med sisådär 5000%. Citera
Animaniac Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 Vanligtvis brukar jag inte gilla vad feminister har o säga Är det för att du är en mansgris, kvinnohatare eller tror att allting är toppelitoppen i samhället vad gäller jämställdhet och behandlingen av kvinnor? Alla tre Det är rätt! Hoppas inte min matte ser det här.... Citera
Zoogin Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 Inget konstigt med den artikeln...män är ju djur Citera
Dahlberg Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 Det handlar inte om vad som är rätt eller fel, det handlar om principen. En män är en människa och en kvinna är en människa. Det skulle ta hus i helvete om jag skulle sätta mig ner och skriva en insändare till expressen som hette "Kvinnor ska vara i köket" och rada upp diverse skäl till varför detta de facto stämmer. Jag blir äcklad och arg när jag ser att sånt här tillåts utrymme i de svenska medierna. Dock måste jag tillägga, är jag inte förvånad. Kvinnor kör över män men säger fortfarande att det är de själva som blir överkörda och utnyttjar detta självklart till fullo. /Dahlberg - Damn proud to be a man Citera
Hjort Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 Men är ni seriösa? Det är ju bara en klatschig inramning på en i övrigt tämeligen menlös rådgivning om parliv. Det är inte på något sätt en statement om att män är underlägsna kvinnor. En lämplig jämförelse vore att skriva en artikel om att behandla sin flickvän som en katt. Hur ni kan hitta någon oförrätt mot män här förstår jag inte. Och Dahlbergs jämförelse är ju verkligen inte rimlig. I artikeln så görs en uppenbart skämtsam jämförelse mellan män och hundar för att leverera ganska standardmässig parrådgivning, medan ditt förslag handlar om att starkt begränsa kvinnors möjlighet till fria val och karriär. Visst finns det uttalanden som florerar här och där som är kränkande mot män, men det här är ju helt enkelt inte ett sånt. Dock måste jag tillägga, är jag inte förvånad. Kvinnor kör över män men säger fortfarande att det är de själva som blir överkörda och utnyttjar detta självklart till fullo. Människor beter sig illa, men jag ser inte hur det har med någonting att göra. Rimligen så verkar det också som kvinnor överlag är sämre på att gejma systemet för åtminstone materiella fördelar (kolla bara på lönestatistik). Citera
Recommended Posts