Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Så jävla tråkigt, ska upp å prova 1/2 igen efter att det gått bra idag men det är väl en naturlag att man ska börja åka på massa skit så fort man satt sig ner.

Alltså denna handen, känns som att jag spelade den helt fel och är otroligt osäker på hur jag spelade den. Hur skulle ni ha spelat, kommentarer?

Spelaren Ippo verkar vara en hyfsat kompetent och aggressiv spelare, besvärlig motståndare.

Game #826009944: Texas Hold'em No Limit ($1/$2) - 2005/09/05 - 18:55:53 (ET)

Table "Mint" Seat 2 is the button.

Seat 1: LaSi ($80.50 in chips)

Seat 2: IplayOPM ($263.13 in chips)

Seat 3: Lucky-888 ($198 in chips)

Seat 4: Ippo ($186.63 in chips)

Seat 5: fearnofoe sits out

Seat 6: Rob141016 ($72.76 in chips)

Lucky-888: posts small blind $1

Ippo: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Lucky-888 [Kd Ks]

Rob141016: calls $2

LaSi: folds

IplayOPM: folds

Lucky-888: raises to $8

Ippo: calls $6

Rob141016: folds

----- FLOP ----- [6 :diamond: 6 :spade: 8 :diamond: ]

Lucky-888: bets $12

Ippo: raises to $30

Lucky-888: raises to $60

Ippo: calls $30

Reraisar för att se var jag står, för liten reraise kanske men vill ju inte potcommitta mig heller om han har en 6a. Han synar, vad nu 6a eller drag.

----- TURN ----- [6 :diamond: 6 :spade: 8 :diamond: ][J :heart: ]

Lucky-888: checks

Ippo: checks

Rundcheck på turn, har han ingen 6a eller slöspelar han den bara.

----- RIVER ----- [6 :diamond: 6 :spade: 8 :diamond: J :heart: ][9 :spade: ]

fearnofoe sits back

Lucky-888: checks

Ippo: bets $118.63 and is all-in

Lucky-888: folds

Returned uncalled bets $118.63 to Ippo

Folden här, ja vad ska man säga. Antingen har han en 6a eller kåk med 88, eller också missat drag. Känns som att jag skulle synat eller?

Postad

Jag hade nog ställt in turn om jag spelat floppen som du gjorde.

Om jag hade checkat turn så hade jag nog lagt ut en 30-40$ bet på rivern.

Om jag skulle checkat rivern också så skulle jag foldat mot hans all in.

Jag skulle kunna tänka mig att syna hans raise på floppen för att sedan check raisa all in på turn och kört rivern lite på magkänsla om han checkar bakom på turn, dumt spel?

Mot 88-JJ 76,56 och lite olika draghänder lär du ju leda på floppen så raisen där är det ju inget fel med, men då måste du fortsätta på turn.

Post flop tycker jag du "ger" bort potten lite för lätt. Han kommer ju garanterat syna din flop reraise med en del drag.

Postad
Känns som bluff med missat färg- eller stegdrag eller möjligtvis JJ. Annars ser jag ingen logik i checken bakom på turn.

Känns ju hyffsat logiskt att representera ett drag om man har en kåk.

Postad
Känns som bluff med missat färg- eller stegdrag eller möjligtvis JJ. Annars ser jag ingen logik i checken bakom på turn.

Känns ju hyffsat logiskt att representera ett drag om man har en kåk.

Om han sätter Hero på ett överpar finns ju många actiondödande kort som kan landa på river om han har kåken. Därför ser jag checken bakom som rätt korkad isåfall, en bet på 40-50 alt all-in är då ett bättre spel.

Djens T :diamond: 7 :diamond: - gissning är också en fullt möjlig hand.

Postad
T7 :diamond: eller floppad kåk kan jag tänka mig.

Önsketänkande om han skulle haft den (eller 57s). Tyvärr vet jag inte vad han hade (muckade förstås) men det känns som att jag spelade otroligt fel.

Dom eventuella och möjliga missade drag han kan ha haft som jag slår på river är ju. 79s eller t.ex. A :diamond: x :diamond:

Alternativa sätt att spela denna handen på är att reraisa till totalt 75 (istället för 60) och gå all-in på turn. Då är problemet att om han redan slår mig (mycket möjligt) så har jag bränt hela inköpet på bara ett överpar.

Jag hade även kunnat checka turn i det läget och se vad han gör, bettar han ut så har han mig troligen slagen. Bettar han inte så tar han nog chansen att få ett frikort med drag. På rivern hade jag då kunnat checksyna om en blank kom eftersom han troligen skulle bluffa ett missat drag. Problemet är ju att jag inte vet vad som slår mig, en :diamond: el. A, 5 el. T om han har 79s, 4 el. 9 om han har (mindre sannolika 57s) ??? Att 9an slog mig med T :diamond: 7 :diamond: eller 57 är ju faktiskt möjligt men kanske långsökt? Jag skulle troligen synat.

Mår dåligt och blir förbannad på mig själv när jag spelar så här, har otroligt låg tolerans på egna misstag.

Skulle gärna vilja ha lite mer tips på hur andra spelar liknande händer, med överpar som får mothugg på sådana här brädor. Problemet är att man inte vet om det är triss (även kåk) eller drag han sitter på. Man riskerar att potcommitta sig om man försöker ta reda på det. Måste verkligen försöka utveckla mitt spel i sådana här situationer, så please hjälp!