Rille Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Med vilka händer bör man syna i sb när några innan endast limpa och du kan troligen få se floppen för halvkostnad även om du senare kommer ha kass position. Antar att tex Q3 ökar i värde när man endast möter bb och mot många limpare att tex 79o går upp i värde att syna med. Finns det några generella tips på vilka händer som man kan syna och vilka som åker rakt ner i soptunnan. * RP - QoS * Citera
Spinx Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Med vilka händer bör man syna i sb när några innan endast limpa och du kan troligen få se floppen för halvkostnad även om du senare kommer ha kass position. Antar att tex Q3 ökar i värde när man endast möter bb och mot många limpare att tex 79o går upp i värde att syna med. Finns det några generella tips på vilka händer som man kan syna och vilka som åker rakt ner i soptunnan. Jag spelar helt säkert inte rätt, men jag synar med det mesta från SB om det är inte raisat. Har man tur kan man träffa bra och få betalt med skithänder, det gäller dock att tänka till ordentligt på flop så man inte fastnar med en marginellt sämre hand. Som sagt, jag tror inte att jag spelar korrekt, detta är bara som jag själv känner. Citera
Rille Postad 5 September , 2005 Författare Rapport Postad 5 September , 2005 Med vilka händer bör man syna i sb när några innan endast limpa och du kan troligen få se floppen för halvkostnad även om du senare kommer ha kass position. Antar att tex Q3 ökar i värde när man endast möter bb och mot många limpare att tex 79o går upp i värde att syna med. Finns det några generella tips på vilka händer som man kan syna och vilka som åker rakt ner i soptunnan. Jag spelar helt säkert inte rätt, men jag synar med det mesta från SB om det är inte raisat. Har man tur kan man träffa bra och få betalt med skithänder, det gäller dock att tänka till ordentligt på flop så man inte fastnar med en marginellt sämre hand. Som sagt, jag tror inte att jag spelar korrekt, detta är bara som jag själv känner. Saken är att jag lirar ungefär likadant själv och har en känsla av jag har en läcka i mitt spel här. Citera
Mauan Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Saken är ju den att om du räknar vilka odds du har på att tex floppa en stege lr ett openended med 76o så blir det ju lättare att syna en halv bb för du får ju lite mer för dina pengar... Samtidigt säger många böcker och "kända" spelare att spela inget ifrån sb du inte skulle spela ifrån en vanlig position. Så att tänka att man turar in en stege lr ngt på floppen är nog ganska dumt eftersom om du inte floppar en riktigt bra hand så kan du nog inte fortsätta spela den. Men räkna på samma sätt som du gör annars. Ingen ide att spela händer som du i längden kommer förlora på... Hoppas mitt kryptiska svar kanske ger dig någon klarhet =) Citera
psatiw Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Ett tips är ju att skaffa nåt av analysprogramen och kolla upp hur du ligger till. Klart värda sina pengar. Personligen tycker jag inte man behöver spela en jävla massa skithänder bara för att det kostar "bara" en halv blind. Typ 76o/T7o/34o dumpar jag om det inte finns rejält med värde i potten redan (alltså minst 2 stora stackar synat före mig, och helst att BB också har nåt i stacken då), och händer som Qxs och skit spelar jag aldrig överhuvudtaget, inte ens ensam mot BB. Citera
Saint_Bjorn Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Jag håller inte alls med Spinx. Du kommer att förlora pengar från SB och BB, ofrånkomliga -EV-positioner. Ha inställningen att förlora så lite som möjligt. Se det inte som "halva priset" att gå med från SB utan snarare som att du tjänar halva kostnaden på att lägga dig. Men om du har t ex en bra sc eller pp och du tycker det är pottodds kan du syna (fördelen är ju att du vet vad det kostar, såvida inte BB raisar). Givetvis också med AA/KK/AK oavsett antal limpare (raisa med dessa om du tror du kan driva ut några). Men som sagt, den usla positionen devalverar värdet på din starthand kraftigt. Det är i alla fall slutsatsen jag dragit av mitt spel (iofs FL). Citera
ayecappy Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 ciaffone förespråkar att du kan ha ungefär samma syndistribution från sb som från knappen, det vill säga dålig position+reducerat pris är ungefär lika mycket värt som bäst position+fullt pris. Detta antar jag är med några spelare som redan synat bb då det blir lite annorlunda i en stjälsituation. Citera
Recommended Posts