TjockisBagarn Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Jag spelar SnGs på partynätverket med blandade framgångar. Är inte så erfaren så jag undrar vilka starthänder man ska spela? Startstack = 800 Hands per level = 10 Lvl 1 blinds: 10/15 Lvl 2 blinds 15/30 Lvl 3 blinds 25/50 Lvl 4 blinds 50/100 Lvl 5 blinds 75/150 Lvl 6 blinds 100/200 Lvl 7 blinds 150/300 Lvl 8 blinds 200/400 Lvl 9 blinds 250/500 Lvl 10 blinds 300/600, tills SnGn är slut... Vilka händer ska man spela på olika levels? Är mest intreserad av lvl 1-4 eftersom det på senare levels mest handlar om position, stackstorlek och reads, man har ju inte direkt råd att vänta på händer på lvl 5+, dessutom tycker jag att jag klarar dessa levels ganska bra, men några tips om detta kan gärna slinka in det med. som sagt vilka händer? * RP - QoS * Citera
Doubleofaces Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Måste bara få fråga någon... varför står det "* RP - QoS *" i princip varje tråd? Citera
FlexWheeler Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Måste bara få fråga någon... varför står det "* RP - QoS *" i princip varje tråd? Killen har en fetish att pilla på vanliga människors rubriker. Citera
ji-_-ge Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Måste bara få fråga någon... varför står det "* RP - QoS *" i princip varje tråd? RP= Rubrikpill Citera
QoS Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Killen har en fetish att pilla på vanliga människors rubriker. Visst är det lite kinky! Nog OT, tillbaks till topic! - QoS Citera
TjockisBagarn Postad 8 September , 2005 Författare Rapport Postad 8 September , 2005 jag som trodde någon vart snäll o svarat när jag ser 4 svar på min tråd men icke, endast OT kan ingen hjälpa mig? Citera
Blado Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Finns mycket information att hämta på forumet om sngs. Jag själv har skrivit hur jag spelar ett antal gånger och tänker inte göra det igen. Sök! Citera
eyedol Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 AQ+ samt JJ+ kan väl vara en rekommendation. Citera
rickie Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 AQ+ samt JJ+ kan väl vara en rekommendation. +en jäkla massa händer när blindsen blir stora. Citera
TjockisBagarn Postad 8 September , 2005 Författare Rapport Postad 8 September , 2005 lite mera utförligt tack? Citera
Sansrom Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Om du orkar sortera ut det du behöver, finns det nog här: Länk 1 Länk 2 EDIT: Forget it... Citera
iremmats Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Lvl 1 blinds: 10/15 AA-JJ, AK,AQ, limp med småpar Lvl 2 blinds 15/30 AA-JJ.AK,AQ Lvl 3 blinds 25/50 AA-JJ,AK,AQ. TT-88 AJ-AT, KQ i sen position Lvl 4 blinds 50/100 alla händer beroende på läge Lvl 5 blinds 75/150 Lvl 6 blinds 100/200 Lvl 7 blinds 150/300 Lvl 8 blinds 200/400 Lvl 9 blinds 250/500 Lvl 10 blinds 300/600 thats it. Citera
scouserandy Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Om det bara hade funnits något om SNG strategier här på forumet hade man ju kunnat kolla upp det. EDIT: Annars finns det en ganska bra tråd på 2+2's forum: LÄNK! EDIT#2: Eller denna länken kanske inte heller är så dum. Citera
Blado Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 förresten tycker jag blindsnivån 25-50 är den nivån de flesta spela för många händer och åker ut. Du är inte shortstack om du foldat tills den blindsnivån och kan därför gott spela lika tight som tidigare även under denna nivån. Citera
iremmats Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Bra sagt Blado. Har funderat mycket på just det själv. Citera
Hjort Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 förresten tycker jag blindsnivån 25-50 är den nivån de flesta spela för många händer och åker ut. Du är inte shortstack om du foldat tills den blindsnivån och kan därför gott spela lika tight som tidigare även under denna nivån. Huh? Är ju guldläge att stjäla sockorna av motspelarna om de är någorlunda fega. Det är ju vanligen sista nivån man kan höja 2,5bb utan att bli pottlåst och de flesta släpper sina mörkar alldeles för lätt. Citera
iremmats Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Problemet är att de flesta inte blir fega förrän på 50/100. Citera
Hjort Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Problemet är att de flesta inte blir fega förrän på 50/100. Jag kan bara säga att jag inte håller med. Citera
Blado Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Enda stealen jag gör på 25/50 nivån är resteals då jag sitter i bb och har note om att fi brukar sno redan på den nivån, då är det all-in så han omöjligt kan syna utan en hand. Då jag försökte mig på att även sno mörkar på 25/50 i sen position så blev jag för ofta synad och checkat till mig på flopp. Att raisa 2,5x bb känns så smaklöst, semitomtarna kommer syna dig väldigt ofta, även om du raisar 3xbb. Det är iaf vad jag har upplevt. Att du då måste beta ut 250-300 oavsett vad som kommer på flop om det checkas till dig har varit ovärt för mig. Det har enligt mig, utan någon statistik i siffror, varit ett helt klart -EV spel. Citera
obby Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Nån skrev AQ+ i Level1. Tycker det är horribelt att spela AQ ur tidig position i så tidigt skede i turnering. Citera
rickie Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Nån skrev AQ+ i Level1. Tycker det är horribelt att spela AQ ur tidig position i så tidigt skede i turnering. Jag brukar kasta AQ oxå i den sitsen, men så horribelt lär det väl knappast vara o spela handen. Man kommer ju slänga den bästa starthanden runt bordet rätt så ofta. Citera
Hjort Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Tycker det är horribelt att spela AQ ur tidig position i så tidigt skede i turnering. Jag spelar alltid AQ först in i potten på alla levlar. Tror inte det skadat mitt EV allt för mycket... Och jag skulle gärna se resonemanget för att det är ett stort misstag. Citera
Hjort Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Då jag försökte mig på att även sno mörkar på 25/50 i sen position så blev jag för ofta synad och checkat till mig på flopp. Tycker du att det är svårexploaterat lir eller? De knepiga motståndarna är ju de som reraisar mycket. Att raisa 2,5x bb känns så smaklöst, semitomtarna kommer syna dig väldigt ofta, även om du raisar 3xbb. Rätt hyffsat argument för att höja 2,5bb, yes? Att du då måste beta ut 250-300 oavsett vad som kommer på flop om det checkas till dig har varit ovärt för mig. Ja, om du tänker commita så mycket marker varje flopp förstår jag att det inte går så 150-200 räcker utmärkt för att få loss totalmissarna ochvisst kan man checka tillbaka om man känner för det. Citera
obby Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 För att det är högre EV att kasta handen och se folk åka ut och komma närmre ITM än att spela en hand du, om du kommer vinna marker på den kommer stå inför svåra beslut. Kan ju egentligen mest prata om egna erfarenheter från 100+9 (Empire), så gillar folk att t ex spela händer som 99 hårt. Låt säga att du gör det 4xBB och får ett raise emot dig. Vad gör du då? Jag tycker det är solklar kast. I sen position först in i potten, gärna suited, då spelar jag den. Citera
Hjort Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 För att det är högre EV att kasta handen och se folk åka ut och komma närmre ITM än att spela en hand du, om du kommer vinna marker på den kommer stå inför svåra beslut. I början är effekten av att komma närmare ITM extremt liten, du kunde nästan lika gärna spelat cashgame. Kan ju egentligen mest prata om egna erfarenheter från 100+9 (Empire), så gillar folk att t ex spela händer som 99 hårt. Låt säga att du gör det 4xBB och får ett raise emot dig. Vad gör du då? Jag tycker det är solklar kast. I sen position först in i potten, gärna suited, då spelar jag den. Man foldar ju naturligtvis vid omslag om man höjt AQ i tidig position, vad är problemet med det? Det är ju inte direkt så att man aldrig får action från sämre händer eller att man ofta blir reraisad om man höjer från UTG. Men jag har fortfarande inte sett hur något som helst argument för att det ska vara ett allvarligt misstag att spela AQ ur tidig position tidigt i turneringen. Möjligen ett marginellt misstag på några enstaka marker, men definitivt inte stort. Citera
Recommended Posts