Gå till innehåll

Chockhöjd rake!


callen

Recommended Posts

B2B har tidigare haft en jämförelsevis låg rake på PL och NL spel, raken har tagits i större intervalller, cappats vid 2,50 euro mm. Nu är det tydligen slut på det. 5cent för varje euro och capp först på 3 euro. Ush och fy!

 

No Limit, Pot Limit and 1/2 Pot Limit

€ 0.05 per € 1.00 and capped at € 0.75 for 2-3 players, € 2.00 for 4-5 players and € 3,00 for 6-10 players.

 

Fixed Limit and Spread Limit (€0.1/€0.20 to €0.50/€1.00)

€ 0.05 per € 1.00 and capped at € 0.75 for 2-3 players and € 1.00 for 4-10 players.

 

Fixed Limit and Spread Limit (€1.00/€2.00)

€ 0.25 per € 5.00 and capped at € 0.75 for 2-3 players and € 2.00 for 4-10 players.

 

Fixed Limit and Spread Limit (€2.00/€4.00 and up)

€ 0.50 per € 10.00 and capped at € 0.75 for 2-3 players and € 2.00 for 4-10 players.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

B2B har tidigare haft en jämförelsevis låg rake på PL och NL spel, raken har tagits i större intervalller, cappats vid 2,50 euro mm. Nu är det tydligen slut på det. 5cent för varje euro och capp först på 3 euro. Ush och fy!

 

No Limit, Pot Limit and 1/2 Pot Limit

€ 0.05 per € 1.00 and capped at € 0.75 for 2-3 players, € 2.00 for 4-5 players and € 3,00 for 6-10 players.

 

B2B nätet har blivit mer horbart för PL/NL spelare då man får 1 VIP när potten rakeas €0.30 eller mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B har tidigare haft en jämförelsevis låg rake på PL och NL spel, raken har tagits i större intervalller, cappats vid 2,50 euro mm. Nu är det tydligen slut på det. 5cent för varje euro och capp först på 3 euro. Ush och fy!

 

No Limit, Pot Limit and 1/2 Pot Limit

€ 0.05 per € 1.00 and capped at € 0.75 for 2-3 players, € 2.00 for 4-5 players and € 3,00 for 6-10 players.

 

B2B nätet har blivit mer horbart för PL/NL spelare då man får 1 VIP när potten rakeas €0.30 eller mer.

 

Sådana kommentarer visar väl med önskvärd tydlighet varför raken höjs istället för sänkts. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar från deras support:

 

Hi.

 

Kindly note that this is a strategical decision which has been made upon the

statistics we get. Besides the rake structure we also added smaller limit tables

and going to deploy more nice promotions soon. Please check our promotions

section often to have frequent updates of information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B har tidigare haft en jämförelsevis låg rake på PL och NL spel, raken har tagits i större intervalller, cappats vid 2,50 euro mm. Nu är det tydligen slut på det. 5cent för varje euro och capp först på 3 euro. Ush och fy!

 

No Limit, Pot Limit and 1/2 Pot Limit

€ 0.05 per € 1.00 and capped at € 0.75 for 2-3 players, € 2.00 for 4-5 players and € 3,00 for 6-10 players.

 

B2B nätet har blivit mer horbart för PL/NL spelare då man får 1 VIP när potten rakeas €0.30 eller mer.

 

Sådana kommentarer visar väl med önskvärd tydlighet varför raken höjs istället för sänkts. :cry:

 

Tror inte ett dugg på att det är anledningen till att raken höjs. Snarare att den höjs för att spelare är beredda att betala högre rake och det har till slut folket på B2B fattat. Låg rake är inte ett sätt att konkurera om spelarna med då dom flesta inte fattar dess betydelse eller inte bryr sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B har tidigare haft en jämförelsevis låg rake på PL och NL spel, raken har tagits i större intervalller, cappats vid 2,50 euro mm. Nu är det tydligen slut på det. 5cent för varje euro och capp först på 3 euro. Ush och fy!

 

No Limit, Pot Limit and 1/2 Pot Limit

€ 0.05 per € 1.00 and capped at € 0.75 for 2-3 players, € 2.00 for 4-5 players and € 3,00 for 6-10 players.

 

B2B nätet har blivit mer horbart för PL/NL spelare då man får 1 VIP när potten rakeas €0.30 eller mer.

 

Sådana kommentarer visar väl med önskvärd tydlighet varför raken höjs istället för sänkts. :cry:

 

Tror inte ett dugg på att det är anledningen till att raken höjs. Snarare att den höjs för att spelare är beredda att betala högre rake och det har till slut folket på B2B fattat. Låg rake är inte ett sätt att konkurera om spelarna med då dom flesta inte fattar dess betydelse eller inte bryr sig.

 

Ja, precis? Vilket alla kommentarer om att det blir lättare att få ihop vippoäng på småbord visar. Folk tycks inte fatta att bonusen bara är en rabatt på raken under en viss tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen har B2B marknadsanpassat sig. Raken ska iaf kunna vara 3 EUR utan att vi klagar. Jag spelar på andra sajter där den är högre och dessa är dessutom sämre.

 

Att det tas rake på småpotter är också bra. :lol:

 

BRA?! Jag tänker iaf sluta spela där.

 

Och spela billigare & mot sämre spelare på vilken sajt?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen har B2B marknadsanpassat sig. Raken ska iaf kunna vara 3 EUR utan att vi klagar. Jag spelar på andra sajter där den är högre och dessa är dessutom sämre.

 

Att det tas rake på småpotter är också bra. :lol:

 

€3 = $4. Det är väl bara crypto som är sämre om man lirar på deras £-bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men blir det inte enklare att skrapa ihop VIP-poäng nu?

 

Var går det att spela billigare om man bortser från sajter med rakeback???

 

Att glädja sig åt att det blir lättare att dra in vippoäng på låglimitbord är ungefär lika dumt som att glädja sig åt en lönesänkning för att man får betala mindre i skatt med lägre inkomst.

 

En hel del sidor rakar inte 5 cent för varje dollar/euro på nl och pl, exempelvis crypto. Capp på 3 euro är dessutom mer än capp på 3 dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan förstå att ett nätverk som Party, som alltid har ett stort antal bord på alla nivåer och ett stort ständigt inflöde av dåliga spelare, har hög rake.

 

Men att små marginella nätverk som Poker room och B2B höjer raken är korkat. De är alltför lätta att välja bort. Vilket jag nu gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss spekulera i att 0.05 per 1 är för att dom skulle dra igång lägre bord, vilket jag såg att dom gjort. Okej, då kan jag köpa den förändringen, annars hade dessa spelare spelat i princip rakefritt.

 

Att dom däremot cappar på 3 i stället för 2.50 på fullringsspelen gillar jag definitivt inte, eftersom valutan är Euro och inte dollar.

 

Detta innebär att jag bara kommer att spela H2H där i fortsätttningen, och lira fullborden på Multipoker - eller vänta, det är ju precis det jag gör sedan gammalt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Detta innebär att jag bara kommer att spela H2H där i fortsätttningen, och lira fullborden på Multipoker - eller vänta, det är ju precis det jag gör sedan gammalt :-)

 

:shock:

 

Jag kände inte till denna rake höjning och satte mig ner vi ett av fullborden för att spela hu med en kille. Vi satte båda in 30€ efter 4 minuter var den totala summan pengar 56€

 

:shock:

 

Om det kompenseras med mer fisk så gör det kanske inget, på 10/20c borden finns det otroligt mycket dåliga spelare. Så man kanske får lira lite microNL för att kompensera raken nu. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att glädja sig åt att det blir lättare att dra in vippoäng på låglimitbord är ungefär lika dumt som att glädja sig åt en lönesänkning för att man får betala mindre i skatt med lägre inkomst.

Njae, det är ju fullt möjligt att bonushororna som bara spelar där så länge det finns bonus att hämta gör en snabbare vinst på det här viset. Men de är ju knappast spelare som en site vill ha över huvud taget.

 

Men jo, fy fan. Var ska man nu spela PL5CD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...