Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bordet är löst och potterna blir ofta ganska stora. RichieRichJr har nyss backat en del från en stor stack som han vunnit genom ganska mycket tur och genom att se väldigt mycket floppar med väldigt mycket marginella händer. Han spelar löst och gillar att ta kommando i potterna.

Mitt spel har varit ganska aggresivt, men inte slaskigt och de gånger jag har fått visa händer har det varit bra händer.

Har handen innan torskat en typ $20 pott, så jag är nere på runt inköp igen, men känner att det är ett klart lönsamt bord att spela.

Kände att jag tyckte den här handen var svårspelad, och skulle vilja höra åsikter på hur andra skulle spelat. Jag är själv inte nöjd med hur jag spelade den, såhär i efterhand.

FullTiltPoker Game #206996542: Table Ellsworth (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 14:19:51 ET - 2005/09/04

Seat 2: RichieRichJr ($83.35)

Seat 3: badlands15 ($38.80)

Seat 4: Satiw ($45.90)

Seat 5: The Prosecutor ($99.50)

Seat 6: Rounder63 ($52.90)

Rounder63 posts the small blind of $0.25

RichieRichJr posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Satiw [Td Tc]

badlands15 folds

Satiw raises to $2

The Prosecutor folds

Rounder63 folds

RichieRichJr calls $1.50

Den här synen gör han typ med any 2.

*** FLOP *** [3d 2h 2s]

RichieRichJr bets $4.25

Satiw raises to $12

RichieRichJr calls $7.75

Han bettar ut, och jag känner att jag absolut inte vill bara syna, och att folda finns förstås inte. Hans bet kan betyda vad som helst, men jag sätter honom här på antingen 2:an, kanske 3:an eller troligare ett PP mindre än TT (jag tror han skulle slagit om med JJ preflop).

*** TURN *** [3d 2h 2s] [3c]

RichieRichJr checks

Satiw has 15 seconds left to act

Satiw checks

Skulle jag spelat den igen, skulle jag nog ställt in här. Hur spelar ni här? Anledningen till att jag ställer in mot just honom är att jag tror att han synar med alla paren mellan 3-T. Varför jag tycker checken här är så dålig är för att jag vet att han nu kommer betta runt pott på river, och jag kommer att få ett jobbigt beslut om inte rivern skulle vara en mirakel T eller 3 typ.

*** RIVER *** [3d 2h 2s 3c] [Jc]

RichieRichJr bets $16

Jaha, syn eller fold?

Postad

Med den readen du ger som information:

För min del skulle jag ha synat rivern. Beroende på hur pass stor maniac som man anser att han är, så skulle jag även kunna slå om o köra all-in.

Han kan lika gärna sitta på A hög o räkna med att vinna på top kicker, som att han sitter på 2,3 eller J. Frågan är om han är tillräckligt mycket maniac för att syna en all-in med top-kicker? Jag har definitivt träffat på dom som skulle göra det, fast då på 0.05/0.1 och 0.2/0.4. Hur det är med det på denna nivå vet jag inte. Men synat hade jag gjort, med tanke på att han spelade konstigt.

Postad

För min del skulle jag ha synat rivern. Beroende på hur pass stor maniac som man anser att han är, så skulle jag även kunna slå om o köra all-in.

Okej. Dock var han inte stor maniac, så jag tror inte att det skulle vara lönsamt i längden att ställa in på river. Få spelare som synar med en sämre hand då tror jag. Inklusive den här killen. Att syna är nog dock ett helt ok/bra spel mot en spelare som honom.

Men du skulle alltså också checkat turn?