LtPayne Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Nån mer än jag som får ont i handen av ett ständigt spelande? I mitt fall "klibbar" handen fast i bordskivan när jag rör musen (handsvett), och efter timmars spelande varje dag i flera månader har jag fått både valkar och skavsår(!). Hmm...spelberoende? * RP - QoS * Citera
friggo Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Ett tips är att använda AutoHotKey, då kan du använda tangentbordet istället som omväxling. Samt skaffa en sån "stressboll" av nåt silikonliknande material som man kan klämma på, bra för att motionera handen, dom finns på Claes Ohlsson (eller hur man nu stavar det). Citera
Carnical Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 "Stressbollar" kan man skaffa sig hos Poker Stars i deras FPP-store. De ligger på ynka 300 FPP; det skrapar man ihop på ett par rejäla sessioner vid ett vanligt NL25 -bord. Typ. Jag kör också med AutoHotKey men en varning kan vara på sin plats i fall du gillar att köra flera bord simultant. Det föreligger viss risk att ditt kortkommande hamnar i fel fönster i fall du är långsam mellan tanke och handling så att ett nytt fönster hamnar i fokus. Jag jobbar som systemutvecklare och har så gjort i en massa år och enligt min erfarenhet är det enda som verkligen hjälper att man varierar hur man jobbar: byt bus, kör lite track-ball i bland, använd andra handen, ta en ny stol, stå upp, lägg dig ner osv. Citera
Bimpi Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Jag börjar få musarm tror jag. Bor hos tjejen nu och där har jag ingen riktig stol att sitta i så då får det bli köksmöblerna och de har inte stöd för armen så nu börjar armbågen bli helt slut + att jag ständigt är stel i nacken nu för tiden. Citera
Elvis Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Jag kan varmt rekommendera en Rollermouse. Den är svindyr men mycket bra. Citera
Bojen Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Jag kan varmt rekommendera en Rollermouse. Den är svindyr men mycket bra. Jobbigt om man ska multitable antar jag. Känns sååå segt med såna där ergonomiska grejer. Fast det kanske är en vanesak. Citera
MaLiik Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Ett tips är att använda AutoHotKey, då kan du använda tangentbordet istället som omväxling. Samt skaffa en sån "stressboll" av nåt silikonliknande material som man kan klämma på, bra för att motionera handen, dom finns på Claes Ohlsson (eller hur man nu stavar det). Kallas inte det här flickvän? Citera
Elvis Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Jobbigt om man ska multitable antar jag.Känns sååå segt med såna där ergonomiska grejer. Fast det kanske är en vanesak. Det är just det som är grejen med en Rollermouse. Den är precis lika snabb som en vanlig mus och dessutom lika enkel att sikta med (just siktet tycker jag kan vara ett problem med andra ergonomiska "pekdon"). Så det är inga problem med att multitabl:a! Citera
Skadast Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Ett tips är att använda AutoHotKey, då kan du använda tangentbordet istället som omväxling. Samt skaffa en sån "stressboll" av nåt silikonliknande material som man kan klämma på, bra för att motionera handen, dom finns på Claes Ohlsson (eller hur man nu stavar det). Kallas inte det här flickvän? +1 Citera
heltok Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Ett tips är att använda AutoHotKey, då kan du använda tangentbordet istället som omväxling. Samt skaffa en sån "stressboll" av nåt silikonliknande material som man kan klämma på, bra för att motionera handen, dom finns på Claes Ohlsson (eller hur man nu stavar det). Kallas inte det här flickvän? Citera
helena_ Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Ett tips är att använda AutoHotKey, då kan du använda tangentbordet istället som omväxling. Samt skaffa en sån "stressboll" av nåt silikonliknande material som man kan klämma på, bra för att motionera handen, dom finns på Claes Ohlsson (eller hur man nu stavar det). Kallas inte det här flickvän? Haha. Citera
Recommended Posts