Gå till innehåll

NLT - SnG, omslag med A6

Recommended Posts

Postad

#Game No : 2653030040

***** Hand History for Game 2653030040 *****

NL Texas Hold'em $10 Buy-in + $1 Entry Fee Trny:15445469 Level:6 Blinds(100/200) - Sunday, September 04, 16:15:55 EDT 2005

Table Table 11854 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 5: NINE_N_A_QTR ( $2640 )

Seat 6: Benchman ( $2430 )

Seat 8: HERO ( $1180 )

Seat 10: aaaabbbb573 ( $1750 )

Trny:15445469 Level:6

Blinds(100/200)

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 6h Ad ]

aaaabbbb573 folds.

NINE_N_A_QTR raises [600].

Benchman folds.

Den här snubben har suttit och raisat till tre BB i princip varje gång han fått chansen, så jag anser att hans hand är i princip random.

Han är rätt committad om jag ställer in. Och A6 mot en random hand är ju inte särskilt stark...

Nu i efterhand känns det som att det nog var fel att ställa in.

Vad säger expertisen?

HERO is all-In [980]

* Bort med resulat och action efter BP - QoS *

Postad

Hyffsat läge att göra stop'n'go i, syna pre och sen alltid all-in på floppen oavsett bräda. På det sättet så kan en motståndare tappa pottandel med händer som T9s eftersom den blir av med 2/5 av sina par om den inte orkar syna på floppen.

Skiter jag i att ställa kan jag försöka stjäla lite och kanske hoppas på att nån annan blir shortstacked...

Visst, men vem är det som ska åka ut när de ser att du är shortstack? Dessutom kommer du bli väldigt kort om du väntar på ännu bättre lägen än så här innan du försvarar din mörk.

Postad
Hyffsat läge att göra stop'n'go i, syna pre och sen alltid all-in på floppen oavsett bräda. På det sättet så kan en motståndare tappa pottandel med händer som T9s eftersom den blir av med 2/5 av sina par om den inte orkar syna på floppen.

Samtidigt är det ju nästan så att man vill ha syn av T9s som tokmissat floppen. Har inte tillgång till pokerstove nu, men fi ska betala 580 för att vinna 2460 på floppen, vilket betyder att fi ska ha minst 23,58% vinstchans för att göra korrekt syn. I snitt lär väl inte fi ha mycket bättre chans än så vid miss. I vissa fall kan det ju nästan vara så att fi drar dött (man har själv träffat A eller bättre) och då hade det ju varit mycket bättre att få in alla pengarna preflop än att låta fi folda på floppen.