Bjorn_ Postad 4 September , 2005 Rapport Share Postad 4 September , 2005 Pokerstars $0.50/1 FL7CS, 7 manna (0.05 ante, 0.25 bring in) En slumpmässig hand från lördagens dagboksession. Bordet är löst och passivt men jag hade inga individuella reads i denna hand vad jag minns. Hero is BI+4 3rd street (½ SB) BI: ( XX XX ) 5 Brings in low BI+1: ( XX XX ) 9 calls BI+2: ( XX XX ) 6 folds BI+3: ( XX XX ) T folds Hero: (9 J ) Q calls BI+5: ( XX XX ) Q folds BI+6: ( XX XX ) 8 calls Känns som jag kan vara ute på djupt vatten här, fullständigt live vore väl kanske en syn ok men med en tia och en dam ute borde jag nog foldat? Visserligen kan man få väldigt bra implied odds på stegar på dessa bord men här är nog chansen för liten. 4th street (2½ SB) BI: ( XX XX ) 5 5 checks BI+1: ( XX XX ) 9 K bets Hero: (9 J ) Q T calls BI+6: ( XX XX ) 8 2 folds BI calls Träffar ju drömkortet här och det är väl en given syn med en öppen stege med sju live outs? 5th street (3 BB) BI: ( XX XX ) 5 5 7 checks BI+1: ( XX XX ) 9 K 7 bets Hero: (9 J ) Q T K calls BI folds Klonkningsskills på hög nivå. Väljer att slöspela när jag nu har en stark och väl dold hand. Faran är ju om BI+1 drar till en klöverfärg men den är ju i så fall inte allt för live. 6th street (5 BB) Hero: (9 J ) Q T K A checks BI+1: ( XX XX ) 9 K 7 8 checks Försöker mig på en checkhöjning vilket kanske är dumdristigt? Med mitt bräde så bör han ju vara rätt orolig om han sitter på t.ex. Kings up, jag kan ju ha både stege, högre tvåpar eller triss. River (5 BB) Hero: (9 J ) Q T K A (T ) bets BI+1: ( XX XX ) 9 K 7 8 ( XX ) Känns som en given värdebet, jag skulle ha svårt att lägga Kings up i hans kläder om det nu är det han har. Det är inte heller omöjligt att han också suttit på stegdrag och om han klonkade det lär han ju syna. Hänvisar i övrigt till min Dagbok /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lunkan88 Postad 4 September , 2005 Rapport Share Postad 4 September , 2005 Kan inget om 7CS men varför försöka checkhöja mot någon du sätter på ett drag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 4 September , 2005 Rapport Share Postad 4 September , 2005 Håller med, check-raisa en draghand när du själv har QTKA ute känns väldigt riskabelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 4 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 4 September , 2005 Jag sätter honom inte på en draghand förens efter att han checkar bakom på sjätte. Innan dess är min "förstahandsgissning" Kings up med steg eller färgdrag som andra alternativ. Håller dock med om att det är ett dåligt alternativ, även Kings up checkar antagligen ofta bakom mot QTKA uppe. Tänkte helt enkelt inte till tillräckligt för att förstå hur mycket esset påverkar hur min hand uppfattas av fi. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts