Ector Postad 2 September , 2004 Rapport Postad 2 September , 2004 Här kommer en liten turneringsrapport från Scandinavian Championchips Jag är värdelös på att komma ihåg exakta summor, positioner, kort och liknande… glömmer en pott så snart den spelats känns det som men jag ska ändå försöka göra mitt bästa för att komma ihåg några nyckelhänder. Dag 1 började med 48 spelare som fick 20 000 marker. Startblinds 50-100 och perioderna va 1,5 timme under hela tävlingen. Jag fick absolut inga kort under de första timmarna utan antade stadigt ner mig… Fick lägga JJ preflop, fick lägga QQ preflop och la JJ en gång till felaktigt när Tikay två stolar före mig höjde väldigt massivt. En relativt tight snubbe limpade och Tikay spelade 2100 på 200 blinden, jag hajjade ingenting av den raisen men det luktade AK med meddelandet jag tänker inte folda, så jag muckade mina knektar. Visade sig sen att han skulle bettat 1200 men tog fel marker. Han visade upp 88. Jag och Tikay hade en ganska kul hand lite senare också, fortfarande på 200-400 blinds. Han limpar på knappen sb foldar och jag knackar i bb med KJo floppen kommer AAT och båda checkar. Turnkortet är en 4 och båda checkar igen. På river kommer ett lågt kort till och jag checkar till honom. Han bettar lite mer än pott och jag blixtsynar. Good call säger han och slänger upp KQ så torska jag på kicker. Jag fortsätter sakta men säkert att folda bort mina marker tills jag har 6 000 på 200-400 blinds och ligger riktigt illa till. Då tar jag ett bet att jag ska vinna hela skiten och spelar 1000 spänn på det till 60 gånger pengarna. Fortsätter folda ner mig till 3200 och är nu ohjälpligt sist av ca 30 gubbar eller något sånt. Jag sitter i sb med min minhög och hittar AQ, halva bordet limpar och jag ställer in. Får syn av K2s och får en lite större stack. Nästa varv i BB så får jag QQ och får in allt mot samma killes 99 och dubblar igen. Nu är jag faktiskt med i matchen. Nästa varv kommer en intressant hand när jag sitter i BB Daniel Larsson (vunnit något wpt-event tror jag) ruggigt aggressiv och vass lirare höjer på knappen till 1200 (vilket han gjorde varje gång) jag spelar om till 7 000 med AJo och han tänker en stund sen ställer han in mig för ca 15 000 till. Jag tänker en stund och tror att han försöker pusha mig från en mellanstark hand med en ännu svagare hand, så jag synar mest baserad på min image i hans ögon som bör ha varit ungfär ”weak, passive, kass” Han har AQ och jag dubblar med en 30%are. Nu hade jag i o f s fel men jag tror att jag skulle göra samma syn igen under de förutsättningarna. Nästa intressanta pott är mot Lill-Sven, en överaggressiv spelare som jag inte brukar ha så svårt att spela mot. Blindsen är nu 300 600 och jag har ca 50 000. Jag hittar A9 s två från knappen och spelar 1700, Lill-Sven sitter på knappen och säger 7 000. Det betyder inte så mycket, han kan i princip ha vad som helst i det här läget. Han gillar att köra med mig. Jag synar. Flop 569 han checkar och jag väljer att checka. På turn kommer en 8 tror jag och han bettar 12 000, jag synar. På river kommer en dam och han bettar 20 000. Jag sitter och steker en bra stund, kikar över till hans sida och han ser ut som brukar se ut när han bluffar, så jag synar ner hans J hög och tar en fin pott. Nästa gång jag har knappen hittar jag AQs. 3 spelare limpar, jag slår om 3000 till och får syn från en spelare. SpicyF från Malmö, en bra och aggressiv spelare som sitter i stolen före mig. Floppen kommer Q hög med 2 spader, han checkar och jag bettar ungefär pott han synar, på turn faller ett lågt spader (jag har inga själv) då blir det knack, knack. En blank på river triggar Franks bluffreflex och han ställer in. Jag synar efter en stund med mitt par och slår ut honom. Han visade 77. Efter den här potten blev jag chipleader med drygt 100 000 i stacken och det va alltså ungefär 2 timmar efter att jag suttit med 3200 marker. Citera
quads Postad 2 September , 2004 Rapport Postad 2 September , 2004 Intressant läsning. När kommer del 2? Citera
Ector Postad 2 September , 2004 Författare Rapport Postad 2 September , 2004 När jag har krökat klart. Citera
NoSense Postad 3 September , 2004 Rapport Postad 3 September , 2004 Underbar rapport. TACK för den Ector. Bra lirat med en hel del flyt lät det som, hoppas 60ggr pengarna var ett bra spel på dig själv nu Hoppas oxå att baksmällan inte svider allt för jäkla mycket. Knip ihop röven tills du kommer till finalbordet... Citera
Suppe Postad 3 September , 2004 Rapport Postad 3 September , 2004 Betet på dig själv kan väl inte ha gått hem då ni gjorde en deal och innan dealen så hade du minst stack, eller? Citera
Ector Postad 3 September , 2004 Författare Rapport Postad 3 September , 2004 Han klev av vårt bet procentuellt, så det blev några öre där Vet inte om jag hinner skriva mer på turneringsrapporten idag, måste jobb lite och sen har jag lite envist navel-ludd att pilla bort. Citera
Matteprof Postad 3 September , 2004 Rapport Postad 3 September , 2004 Trevlig läsning!. Om jag inte minns fel slutade Danel Larsson 2:a i Aruba WPT II efter E-Dog (Erick Lindgren), men det är ju bara den huvudeventen som sändes i USA i våras. Citera
Nusseman Postad 3 September , 2004 Rapport Postad 3 September , 2004 Kom vi inte fram till att Daniel Larsson inte var med i SC? Två Daniel har jag hittat: Daniel H och Daniel W Citera
liggat Postad 3 September , 2004 Rapport Postad 3 September , 2004 daniel larsson har iaf en fet frilla som inte går att missa... som dom sa på wsop: that guy should get a haircut! Citera
Ector Postad 3 September , 2004 Författare Rapport Postad 3 September , 2004 Han va med i allra högsta grad. I alla fall tills han åkte ut någonstans runt 30:e plats Citera
Nusseman Postad 3 September , 2004 Rapport Postad 3 September , 2004 Ah, ok. De resultat jag sett var från slutet av dag 1... Ville vara på säkra sidan, eftersom han förväxlades med Daniel W i resultatsrapporten efter dag 2. Citera
Recommended Posts