baller Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Situation: Finaltable 7 kvar, alla ITM, ligger i undre halvan med 4200 chips. Blinds 200/400. Hand: Q T i small blind. Vi är bara 7 kvar och QTs är inte speciellt dåligt men från sb tar jag gärna en flop. UTG+1 (6k chips) limpar, jag completar blinden, och BB (7k chips) checkar. Flop: A K 6:club: Pot: 1200 Ok, det här är en ganska bra flop för mig, har hålsteg- och nötfärgdrag. Limpern sätter jag på AA-77, AK-AJ, KQ. Varför? Jo hans limp är suspekt, då han tidigare ägnat sig åt ganska straight upp spel vaniga pf raises osv, men många all ins från spelarna efter limpern så antingen har han blivit försiktig eller trappar han. Dvs halvsvag hand AJ, KQ, 88 som han egentligen vill spela med raise men då flera spelare stoppat in stacken är det inte händer han vill commita med ELLER AA; KK, QQ, AK händer han vill trappa all-in mupparna med... Med denna distrubotion är jag ca 50/50, men jag kan ha fel, han kan vara svagare men även mot A9os är jag underdog, dock en hand jag kan trycka ut tex... Alltså till frågan, Bet för att ta poten direkt, ca 800-1000 (har då 3000k kvar) ELLER checkraise, där hela stacken åker in och då jag kan ta pot + bet (800, troligen från limpern)? Citera
Mjorich Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Jag gillar inte att betta där, eftersom risken finns att han synar och du då riskerar att sitta i jobbigt läge med missat turnkort. Med en sådan flop vill jag definitivt se alla korten, så en check-raise all-in känns gjutet. Citera
Ele11ven Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Situation: Finaltable 7 kvar, alla ITM, ligger i undre halvan med 4200 chips. Blinds 200/400. Hand: Q T i small blind. Vi är bara 7 kvar och QTs är inte speciellt dåligt men från sb tar jag gärna en flop. UTG+1 (6k chips) limpar, jag completar blinden, och BB (7k chips) checkar. Flop: A K 6:club: Pot: 1200 Ok, det här är en ganska bra flop för mig, har hålsteg- och nötfärgdrag. Limpern sätter jag på AA-77, AK-AJ, KQ. Varför? Jo hans limp är suspekt, då han tidigare ägnat sig åt ganska straight upp spel vaniga pf raises osv, men många all ins från spelarna efter limpern så antingen har han blivit försiktig eller trappar han. Dvs halvsvag hand AJ, KQ, 88 som han egentligen vill spela med raise men då flera spelare stoppat in stacken är det inte händer han vill commita med ELLER AA; KK, QQ, AK händer han vill trappa all-in mupparna med... Med denna distrubotion är jag ca 50/50, men jag kan ha fel, han kan vara svagare men även mot A9os är jag underdog, dock en hand jag kan trycka ut tex... Alltså till frågan, Bet för att ta poten direkt, ca 800-1000 (har då 3000k kvar) ELLER checkraise, där hela stacken åker in och då jag kan ta pot + bet (800, troligen från limpern)? om han synar med fler händer än vad han betar med så är det väl bättre att beta. om han betar mer händer än vad han synar så är det väl bättre att checkrejsa. eller? Citera
omduvoresomjag Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Hellre ställa in själv i det läget än att tvingas syna en all-in. Dvs nästan solklar check-raise. Större möjlighet att köpa hans bet samtidigt som du slipper dilemmat med syn/fold om du betar ut direkt och han ställer. Får du, mot förmodan, se fjärdegatan gratis är det väl inte helt fel där heller? Citera
cafka Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Jag skulle betta ut här, dels för att det finns en chans att han har spelat några svaga kort och är rädd att du håller ett A (eller ett A med högre kicker än hans). Kanske halvpott-pott, beroende på hur aggressiv motståndaren generellt är och hoppas förstås på en syn. Dels för de implicita oddsen men också för möjligheterna att semibluffa på fjärde gatan. Vet inte om jag skulle riskera min stack på en coinflip. Citera
Recommended Posts