Gå till innehåll

Allt om Playstation Portable!


Plox

Recommended Posts

Min svåger förbokade en, satt och spelade lite igår kväll. Ljudet är skit, men skärmen är sjukligt bra! :D

 

Nån som vet om man kan streama film och ljud till den, vore nice att kunna kolla i sängen. :)

 

- QoS

Och om du vill ta en paus från spelandet är det inget problem. Genom PSP-1000 får du dessutom en musikspelare för MP3/ATRAC3-filer eller varför inte en biosalong i miniatyr? widescreen-skärmen (16:9) ger perfekta möjligheter att ta med favoritfilmerna på resan, antingen genom att ladda in dem på UMD-diskar (Universal Media Disc) eller genom att lägga dem i MPEG4-format på minneskortet (1.8 GB). Allt det här trots att PSP-1000 inte väger mer än 220 gram med batteri!

 

 

Frågan är om det följer ett sånt minneskort på ca 2 GB eller man kanske behöver köpa till det?!

 

En recension som jag hittade (ganska lång) http://www.spelforum.nu/artiklar.asp?visaartikel=84

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

har en polare som bodde i USA senaste året och han hade med sig en PSP när han kom hem. Kostade typ halva priset jämfört med sverige och så köpte han typ 5 filmer som inte hade kommit ut här hemma än ;)

 

 

Nu när den väl har kommit ut så har jag en annan polare som har köpt den och den är grym, fast som sagt dåligt ljud om man inte har bra hörlurar som hjälper mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Metal Gear Ac!d är inte ett actionspel, det bör poängteras. Egentligen har det öht inte något med äldre MG-spel att göra i spelsätt även om storyn hakar i som vanligt. Däremot är det ett mycket bra card/tactics-spel, men det kräver nog att man är en fan av den genren, annars är det ett bortkastat köp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Metal Gear Ac!d är inte ett actionspel, det bör poängteras. Egentligen har det öht inte något med äldre MG-spel att göra i spelsätt även om storyn hakar i som vanligt. Däremot är det ett mycket bra card/tactics-spel, men det kräver nog att man är en fan av den genren, annars är det ett bortkastat köp.

 

Skulle varit kul med något yu-gi-oh liknande kort spel. Spela rätt mycket yu-gi-oh på min gamla GBA. Bäst hade varit om det kommit ett magic the gathering kortspel med story ;)

 

Metal Gear Acid och Lumines ligger högt upp på min lista.

 

Någon som har tips var man kan köpa dessa billigt? Har pushat för att de ska komma på Heypoke shoppen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jag är i usa just nu, har just köpt en psp, det kom ut en uppgradering nyss som innehöll en webbrowser. Pokernörd som man är går man ju in på partypoker det första man gör 8-) Nu undrar jag om man kan lira poker på den här maskinen ? jag har nu tankat hem pokerprogrammet, men jag vet inte hur jag ska installera det så att det fungerar. Vore ju drömmen. kan för övrigt säga att internet funkar bra, hyfsat snabbt, iaf där jag är (västra kansas) önskar att man kunde ändra textstorlek bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...