TotalFarsa Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Ni hittar nu rake-tablen i en uppdaterad form samt all regler här. Mvh Johan Ja, nu står där ju hur mkt rake ni tar men det står inget om hur mkt raken måste upp i för att man ska få en rakad hand (eller VIP eller vad det nu kallas ). Vi här på forumet vet ju att potten måste upp i 6euro men den infon kanske skulle finnas där ändå... Nu har jag ju inte letat på hela siten så infon kanske finns någon annanstans? Men det skulle ändå inte skada att ha denna info i anslutning till hur raken räknas ut.... /TF - lika förvirrat skrivit som HeyJohan... Citera
HeyJohan Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 TotalFarker: Det går att räkna ut om man även läser FAQ:en där det står att VIP delas ut om raken är euro 0.3 eller mer. Men OK, jag ska se till att vi formulerar en tydlig mening och lägger i FAQ:en snarast så att vi undanröjer alla tvivel och frågor. Mvh Johan Citera
TotalFarsa Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 TotalFarker: Det går att räkna ut om man även läser FAQ:en där det står att VIP delas ut om raken är euro 0.3 eller mer.Men OK, jag ska se till att vi formulerar en tydlig mening och lägger i FAQ:en snarast så att vi undanröjer alla tvivel och frågor. Mvh Johan Rent servicetänkande... Självklart ska inte samma info finnas på hundra olika ställen men i detta fallet finns det ju trots allt en poäng med det. Som du säger är det ju bara en liten mening som ska med /TF - går och gör nåt vettigare än att surfa på heypoker... lagar mat kanske... Citera
Machista Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Själv har jag inga som helst problem att få ihop VIP ;DDäremot vet jag inte vad jag ska göra av dem (spelar inte på HeyP just nu) Jag har också en massa poäng på olika sajter efter bonushorande. Nu har jag börjat beta av dem genom att köra SnG:s som man köper in sig i för VIP:s och de har börjat konverteras till euros... Citera
ades_va Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Jag har också en massa poäng på olika sajter efter bonushorande. Nu har jag börjat beta av dem genom att köra SnG:s som man köper in sig i för VIP:s och de har börjat konverteras till euros... Jo men de erbjuder ju bara typ €20+2 SnG's Citera
wedo Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Räknade lite i excel, och under mina drygt 15000 senaste händer på B2B så var ganska exakt 50% av potterna €6 eller över. Dvs rake €0.3 i dagens läge. Detta gäller endast på SH NL €100. Så att ni som tänker börja spela för någon produkt vet ungefär hur många händer som behövs för antalet VIPs. Dubbla alltså Citera
baller Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 2000 raked hands för en cd? Hmm, tror jag känner till en o annan bonus som är bättre Citera
lfx Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 2000 raked hands för en cd? Hmm, tror jag känner till en o annan bonus som är bättre Inte riktigt sant, va? Du får €200 + en CD för 2000 rakade händer. Citera
HeyJohan Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Jag vill inte gå händelserna i förväg, men om det visar sig att vi viktat priserna i shopen fel så kommer vi självklart att åtgärda det. De priser vi har i shopen ska motsvara en viss procent och gör den inte det så får vi helt enkelt dra ner priserna. Men jag behöver en vecka till för att kunna få tillförlitlig statistik att luta mig mot. Mvh Johan Citera
baller Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 lfx, sant, men det förutsätter att du bara använder signup erbjudandet och aldrig mer kommer tillbaks för att spela ihop något annat... Citera
striker Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Någon som kan säga hur mycke PENGAR man rake´at, ifall man spelat ihop 20 000 VIP poäng? På ett ungefär iaf? Citera
Lantash Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Någon som kan säga hur mycke PENGAR man rake´at, ifall man spelat ihop 20 000 VIP poäng? På ett ungefär iaf? Beror ju på vilken limit man kör på. Citera
striker Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Någon som kan säga hur mycke PENGAR man rake´at, ifall man spelat ihop 20 000 VIP poäng? På ett ungefär iaf? Beror ju på vilken limit man kör på. Okay, på dessa nivåer då. 20 000 VIP på 1/2 ~ X € rake 20 000 VIP på 3/6 ~ X € rake 20 000 VIP på 5/10 ~ X € rake? Jag har ingen aning om hur man räknar. Inte ens på ett ungefär. Tack på förhand. Citera
Papa Kubo Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Beror inte bara på vilken nivå man kör utan även hur slaskig man är. Citera
lfx Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Någon som kan säga hur mycke PENGAR man rake´at, ifall man spelat ihop 20 000 VIP poäng? På ett ungefär iaf? Beror ju på vilken limit man kör på. Okay, på dessa nivåer då. 20 000 VIP på 1/2 ~ X € rake 20 000 VIP på 3/6 ~ X € rake 20 000 VIP på 5/10 ~ X € rake? Jag har ingen aning om hur man räknar. Inte ens på ett ungefär. Tack på förhand. På 1/2 6-max är en inte allt för överdriven gissning runt eller lite över €4500 i betald rake. Citera
HeyJohan Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Om lfx:s siffror stämmer kommer vi att dra ner priserna i shopen radikalt. Det är inte meningen att vi ska ha så pass höga marginaler på sakerna vi säljer. Om spelarna i genomsnitt renderar €4.500 i rake för att kunna köpa en iPod kommer vi att sänka priserna med mellan 60 och 70%. De priser som är satta nu är baserade på den statistik vi fått från tidigare verksamhet inom B2B och visar den sig fel kommer vi självklart att agera. Vi har satt en riktlinje för hur många procent av våra intäkter som ska gå tillbaka till spelarna och varken vi eller ni tjänar på att den riktlinjen inte följs. Men som sagt, ge oss lite tid att utvärdera statistiken och sen lovar vi att anpassa oss efter verkligheten - hur den nu må ty sig. Mvh Johan Citera
HeyJohan Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Och efter en genomgång av den statistik vi hittills har så kan jag säga att om lfx:s siffror skulle stämma vore jag en mycket lycklig man. Den siffra som gäller idag är snarare 1/6 av den som står i uträkningen ovan. Mvh Johan Citera
lfx Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Jo, men då stämmer nog min uppskattning rätt bra. B2b tar 50%, affiliaten 30-25% och ni runt 15-20%. €4500 x 0.15 = €675 ~ €4500/6. Detta betyder dock inte att spelaren inte betalar €4500, bara att ni inte får in det. Citera
Nhily Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Kan man använda sina vip-poäng till tex turneringar under tiden man cleara bonusen? Citera
HeyJohan Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Nhily: Ja, det kan man göra. Citera
punkis Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 får man inga vip för tuneringarna som kostar 5 eller mer?? även sit & go då alltså? Citera
deadfish Postad 25 September , 2005 Rapport Postad 25 September , 2005 vill också ha svar på ovanstående fråga, får man bara VIP poäng från ringspel eller får man som på 24hpoker också VIP poäng från turneringar? I FAQ står det bara att potten måste rejkas 0.3€. Min tolkning är att ringspel är det enda sättet att få VIP:s Citera
HeyJohan Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 deadfish & punkis: Man får 1 VIP för varje €5 man betalar i buy-in i turneringarna. Citera
GSI Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Postad 4 Oktober , 2005 asså e det bara jag som tycker att 5 vip för en 20€+2€ e väldigt lite? kan ni inte öka det lite ja menar...då får jag spela 20 såna för å få 10€ från bonusen Citera
Recommended Posts