emilio_barzini Postad 2 September , 2005 Rapport Postad 2 September , 2005 Ska lira en live-turnering på söndag och då har dom som arrangerar fått för sig att vi ska ha addon den här gången. Det kommer gå till ungefär så här: Buyin 200+10kr Startmarker 3000 Addon 100kr Marker 1000 Addon kommer ske efter 4 perioder har jag fått höra. Big blind vid denna tidpunkt är ~150 För mig så är detta väldigt konstigt. Är det verkligen nödvändigt att köpa 6bb till? Är jag shortstacked så kommer jag fortfarande vara det efter att jag har gjort denna addon. Finns det något läge då det kan vara bra att göra en addon där man bara får 33% av startmarker men för 50% av buy in ? (luktar mycket dålig deal för mig...) Bevisa gärna att jag har fel! * RP - QoS * Citera
MaLiik Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Bevisa gärna att jag har fel! Hur ska man kunna göra det? Citera
jezaja Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Riktigt skumt vanligast är väl: - Lika mkt marker som inköpet för samma pris som inköp (utan rake) - Dubbla markerna för samma pris (utan rake) Tycker dessutom det är skumt o ha addon när man inte har rebuys, blir ju freezeout ändå fast med tusen fler marker. Säg åt dom o köra en 300+10 med 4k marker isåfall annars känns det bara löjligt. Citera
emilio_barzini Postad 11 September , 2005 Författare Rapport Postad 11 September , 2005 Det blev så att dom hade 100kr addon men man fick 1500 i marker, alltså 50% för 50%. Men ändå väldigt dumt ja att ha addon men inte rebuy. Det blev som en 300+10 turnering med 4500 i marker istället för 3000. Citera
Recommended Posts