aithor Postad 2 September , 2005 Rapport Postad 2 September , 2005 Denna handen är jag lite nyfiken på hur ni diskuterar.. Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,25 Game ended 2005-09-02 11:35:08 Players: Loster_12 ($ 24,75 in seat 1) L_eriksson ($ 27,25 in seat 1) gamedudden (EUR 44,55 in seat 3) rokaram (EUR 11,00 in seat 4) klyftis_86 (EUR 87,11 in seat 5) inoannis11 (EUR 25,75 in seat 6) Dealer: rokaram Small Blind: klyftis_86 (0,10) Big Blind: ioannis11 (0,25) l_eriksson was dealt: A - K Loster_12 Fold gamedudden call (0,25) l_eriksson Raise (1,00) rokaram call (1,00) klyftis_86 Fold inoannis11 Fold gamedudden call (0,75) Flop K - 8 - J l_eriksson Bet (3,00) gamedudden Call (3,00) rokaram Fold Turn K - 8 - J – 6 l_eriksson Bet (9,00) gamedudden Call (9,00) River K - 8 - J – 6 – 3 l_eriksson Bet (5,00) gamedudden Raise (20,00) Fold/Call/Raise? Reflektera gärna hur ni tanker, tack på förhand.. Citera
Hjort Postad 2 September , 2005 Rapport Postad 2 September , 2005 Tämeligen solklar check på rivern, du har hela tiden sagt att du har TPTK eller bättre medan din motståndare sagt att han antingen kan slå det eller dra för att slå det. Nu gick hans troligaste drag in och han har antingen handen eller jättebluffläge. Tycker att betande endast är vettigt om du kan folda mot raisen och vänta dig syn av en sämre hand. För övrigt känns det ju som en ganska klar fold. Är han på ren bluff så borde han ju hört av sig tidigare och om han nu är dum nog att värdehöja set eller tvåpar här så slår du ju ändå inte den handen. Citera
hjulben Postad 2 September , 2005 Rapport Postad 2 September , 2005 FOLD! Han har färg , spelar också på den nivån och känner igen motståndarens spel här, det kvittar hur mycket man betar dom synar med färgdrag och får in det, själv byter jag bord eller lägger ner för dagen efter en sådan hand, för jag blir vansinnig!!! Han kan ju också ha KQ men det skulle jag inte tro, snarare KJ i så fall för dom raisar aldrig innan rivern. Citera
Sommar Postad 2 September , 2005 Rapport Postad 2 September , 2005 Jag är tveksam om han fick in färgdraget... Däremot känns KJ eller kanske JJ 88 mer troligt??? Tror inte han hänger med på potbet på turn om han sitter med färgdraget... Men jag är väl ute och cyklar.... Citera
Nidson Postad 2 September , 2005 Rapport Postad 2 September , 2005 Jag tror du foldade och han visade upp T9o. Citera
aithor Postad 2 September , 2005 Författare Rapport Postad 2 September , 2005 Jag tror du foldade och han visade upp T9o. Känns som motståndaren spelade fel utifrån potodds synvinkel i det här läget.. Intressant att höra hur ni tänker i det här läget för det känns som jag åker på dessa händer allt för ofta och känns inte som jag spelar fel. Jag la mig till slut iaf och han visade 9 10 , stegdrag för mig.. Man kan bli irriterad för mindre så lade ner ett tag och lugnade mig lite .. Hur kunde du sätta honom på ett stegdrag där? Citera
PxT Postad 2 September , 2005 Rapport Postad 2 September , 2005 Luktar ju, som tidigare sagt, färg i detta läge. Ditt 5 bet på river är ju helt meningslöst, sätter du inte honom på färgen så borde du betta hårdare. Om du misstänker att han kan ha färgen men också vet att han är kapabel att bluffa i sådana här situationer kan du ju eventuellt checksyna honom på river. Jag har inte lirat så mycket cash game på denna nivå men något säger mig att fi nästan aldrig släpper ett färgdrag, även fast det inte ens är nötfärgsdraget. Edit: ...och nu framstår man som dum eftersom svaret kom innan jag skrivit klart mitt inlägg. Citera
Stahl Postad 2 September , 2005 Rapport Postad 2 September , 2005 Jag tror du foldade och han visade upp T9o. Snyggt där Citera
Stoneburg Postad 2 September , 2005 Rapport Postad 2 September , 2005 Du gjör bort dig enormt som betar river där, och dessutom betar så svagt. Du ber ju mer eller mindre om att bli bluffad. Bättre att check/calla eller check/folda. Sen verkar du ha snurrat ihope det lite med flop action, om man tittar på i vlken ordning ni sitter preflop. Citera
Skumdum Postad 2 September , 2005 Rapport Postad 2 September , 2005 Jag tror du foldade och han visade upp T9o. Känns som motståndaren spelade fel utifrån potodds synvinkel i det här läget.. Intressant att höra hur ni tänker i det här läget för det känns som jag åker på dessa händer allt för ofta och känns inte som jag spelar fel. Jag la mig till slut iaf och han visade 9 10 , stegdrag för mig.. Man kan bli irriterad för mindre så lade ner ett tag och lugnade mig lite .. Hur kunde du sätta honom på ett stegdrag där? en ledtråd är ju att du överhuvudtaget skapat tråden. Citera
Recommended Posts