Jaws Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Tänkte höra vad som anses va hög resp med pott på tex 100$ inköp. är det medel om det är halva inköpet per pott och hög över 50$?? * Flytt till Pokerteori - QoS * Citera
Hjort Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Ett halvt inköp per pott är rätt jäkla högt egentligen. Då måste du ju i snitt ha två spelare som slänger in 25bb var eller 5 spelare som slänger in 10bb var. Vilket som så kräver det rejält slaskiga spelare. Citera
Jaws Postad 1 September , 2005 Författare Rapport Postad 1 September , 2005 hehe ja det låter onekligen som ett smaskigt parti Citera
parre Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Det största jag varit med om på Texas var 30-35 på ett 0.25/0.50-bord som hade blivit rejält uppslaskat. I Omaha har jag sett slaskiga bord med snittpott på ca ett inköp på lägsta nivå, alltså typ 50E på 0.25/0.50. Kanske mer, minns inte... Citera
Kultur Postad 2 September , 2005 Rapport Postad 2 September , 2005 Det är som sagt galet högt. Medel ligger väll (på de nivåer jag spelar på dvs. .5/1$NL) så ligger väll mediumpot på ca 12$ kanske. Dvs ca 10% av inköpet. Bör tilläggas att jag lirar nästan uteslutande 6-mannabord. Ser man att bord med en medelpot på 50% av inköpet så är det dags att hoppa in och vänta på monsterhänder. Att bluffa vid ett sånt bord kan nog bara klassas som självmord.. Inte allt för ovanligt att ett eller två sådana bord dyker upp per kväll. iaf på parbet där jag lirar just nu. Citera
Recommended Posts