nagget Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 hej tänkte göra en start i mitt pokersatsande nu efter att skolan slutat och jag har brist på aktivitet! undrar hur mycket ni anser att min BR borde vara för ett satsande. spelar mest SNG och MTT, men även en del små cashtables likt 0,5/1 typ. SNG= 5, 10, 20 buy ins. MTT= 5-30 buy in vad bör jag börja med för att ha en rulle som tål lite stryk i början ? tacksam för svar och synpunkter * RP - QoS * Citera
Mikey Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Välkommen till PF.nu nagget! I fortsättningen, försök att använda sökfunktionen för att leta efter svar på din fråga. Frågor om att komma igång och BR krav finns det massvis av. Sedan bör du även skriva ett mycket tydligare ämne för tråden. "Start" är inte så värst beskrivande. Men låt gå för nu! För det första måste du ju ange om du menar 0,5/1 FL eller NL. I det här fallet är det rätt uppenbart att det är FL, men det är bra i fortsättningen att tänka på det eftersom det annars knappt går att svara på frågorna. Så jag antar att du spelar FL och inte NL när det gäller cashgames. Om du spelar NL, så kliv ner i nivå. Du säger att du vill ha en rulle som "tål lite stryk". I FL finns ett riktmärke som kan vara bra för dig att följa vilket är att man bör sitta med 300BB i rullen på en nivå. Men för dig så här i början så är det viktigaste av allt att du hittar en "comfort zone". Alltså en så stor BR så att du känner dig trygg när du spelar. Att vara pressad på pengar när man spelar påverkar ens spel allt för mycket, och man är du utanför denna comfort zone. För SnGs så säger många 30 inköp, men min comfortt zone ligger nog snarare på runt 40 inköp när det gäller SnGs när man kommer upp till över $20+2, och runt 30 inköp innan dess. Kanske till och med 20 på $5+0,5. Alltså för de nivåer du angav: $5+0,5 = BR på $110 $10+1 = BR på $330 $20+2 = BR på $880 Det är personligt för mig, och det varierar nog en del från person till person. Jag vill nog ha runt 45-50 inköp innan jag kliver upp förbi $20+2 till $50+5 och uppåt. Jag har inte spelar enbart MTTs någongång, så har svårt att ge något svar på vad du bör ha för rulle för dem. Finns nog någon här som har bra koll på det dock! Lycka till! Citera
lingonben Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Skit i prima det suger så jävla fett...inte undra på att folk tror att dom är riggade Citera
Mikey Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Skit i prima det suger så jävla fett...inte undra på att folk tror att dom är riggade Låter som din senaste session gick med plus? Och som du förstår nagget, lyssna inte på tiltade kommentarer som den ovan, utan hitta det ställe dör du trivs bäst på! Ha det Citera
Hjort Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 På frågan hur högt du bör spela så är ju den väldigt beroende av din ekonomiska situation i övrigt. Om du exempelvis har ett fast jobb finns det ju ingen som helst anledning att lira 5,5 SnG över huvud taget och om du gör det behöver du inte särskilt många inköp i pokerrullen. Är du student kan du ju lära dig spelet först och sen börja fundera på vilken sorts rulle du behöver. Det är dock en rätt bra idé att börja lira SnG till att börja med då det är en rätt lättspelad form av poker med låg varians. Citera
Mikey Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 På frågan hur högt du bör spela så är ju den väldigt beroende av din ekonomiska situation i övrigt. Om du exempelvis har ett fast jobb finns det ju ingen som helst anledning att lira 5,5 SnG över huvud taget och om du gör det behöver du inte särskilt många inköp i pokerrullen. Är du student kan du ju lära dig spelet först och sen börja fundera på vilken sorts rulle du behöver. Det är dock en rätt bra idé att börja lira SnG till att börja med då det är en rätt lättspelad form av poker med låg varians. Som Hjort säger så är ju inte BR riktigt lika enkelt som det utgörs till att vara. Vissa får in en stadig ström av pengar från jobb och har möjlighet att avsätta en viss summa varje månad. Personligen pluggar jag på univ så har en fast summa som jag har som rulle. Jag sätter alltså inte in nya pengar. Men som jag sa tidigare, oavsett om du har en lön eller inte så måste du spela enligt din comfort zone. Om du känner en viss tvekan till att spela $11 och att det påverkar ditt spel så ska du spela $5+0,5 eller lägre, oavsett hur mycket perngar du sitter på. Det är iaf mitt råd! Citera
nagget Postad 1 September , 2005 Författare Rapport Postad 1 September , 2005 saken är den att jag spelat länge nu. ligger lite plus men har tänkt mej att fixa "separat" pokerkonto för vinsterna har ja aldrig använt till att bygga rulle utan shoppat har alla olika klienter typ. ursäkta men spelar NL när jag spelar cash. va lite otydlig då ja hade bråttom! men tack för tipsen iaf. nu ska ja kika runt lite i forumet! Citera
Mikey Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Oj oj, du spelar NL100 och undrar över rulle för $5-$20 SnGs? Det bådar inte gott Jag skulle nog vänta till NL100 till $2000 eller så. Men det är då bara jag kanske Men inte för att låta som en party-pooper, men du tror inte du spela på för hög CG nivå? Jag menar, NL100 är inte så förbenat lågt som det kan låta ibland, och när man ska spela där bör man kanske ha iaf lite koll på money management, enligt min åsikt. Lycka till dock Citera
nagget Postad 2 September , 2005 Författare Rapport Postad 2 September , 2005 Oj oj, du spelar NL100 och undrar över rulle för $5-$20 SnGs? Det bådar inte gott omg! menar givetvis 0.25/0.5!!! har inte alla hemma när ja e stressad! Citera
Mikey Postad 2 September , 2005 Rapport Postad 2 September , 2005 Oj oj, du spelar NL100 och undrar över rulle för $5-$20 SnGs? Det bådar inte gott omg! menar givetvis 0.25/0.5!!! har inte alla hemma när ja e stressad! Haha ingen fara Ja det låter ju mer rimligt i sådana fall! Ha det gott du, och ta det lugnt! Citera
Recommended Posts