Gå till innehåll

NLT - Syna eller inte syna?

Recommended Posts

Postad

Japp.

Sen tycker jag du kan ta till dig av det här:

Nu tror jag naturligtvis att han har KQ här i och med att du i så fall skulle ha rätt när du säger att du inte tror han har något på turn, och sedan synade du såklart river och fick stryk av nötterna och vill nu höra att du inte spelade handen fel. Med andra ord är det en bad beat historia.

Tycker att din HH är stylad för att det ska framstå som du spelar rätt och har otur, vilket naturligtvis är det mest smickrande men också det minst konstruktiva.

Postad
Japp.

Sen tycker jag du kan ta till dig av det här:

Nu tror jag naturligtvis att han har KQ här i och med att du i så fall skulle ha rätt när du säger att du inte tror han har något på turn, och sedan synade du såklart river och fick stryk av nötterna och vill nu höra att du inte spelade handen fel. Med andra ord är det en bad beat historia.

Tycker att din HH är stylad för att det ska framstå som du spelar rätt och har otur, vilket naturligtvis är det mest smickrande men också det minst konstruktiva.

Det kan vara sant. Självklart åkte jag på en nit och anledningen till att jag skrev det här var mest om det fanns nått sätt att undvika niten. Fanns det inte det så är det jätteskönt att höra det så jag kan få känna att

jag iaf gjorde rätt.

Nu fick jag höra att jag INTE gjorde rätt preflop och det var oxo värt mycket.

Självklart vore det bästa om jag kunde copy&paste:a ur en riktig HH. Dock har jag kollat igenom handen (på pacific kan man få den uppspelad) och det jag skrev var rätt. Om man bortser från att jag bettade 8.50 på turn och att det var KQ och inte AK som han hade...

Men visst... jag är inte mer än mänsklig vilket gör att jag kanske inte fick med sånt som jag inte tyckte kändes viktigt i handen, som tex stackstorlekar etc.

Jag är inte så förtjust i pacific och kommer att köra mer på andra siter.. då kan jag nog cut&paste:a in HHs istället.

Jag förstår kritiken.

/Zindar