Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Dagboken stängd pågrund av ostabil uppkoppling

Hej

Ja vad ska man säga en kort presentation kanske.

Är 18 år går sista året i gymnasiet nu på Natur-linjen.

Bor och är uppväxt i Stockholm.

Vunnit lite dollar i några freerolls som jag lirkat upp till 45$ under nån månads tid, tänkte ta det stora steget och börja spela FL 0.25/0.50.

Har inte läst några böcker, så jag får väl ta och lära mig via den hårda skolan.

Målet är att ha roligt och helst dubbla upp inom några månader. Först då kanske man kan testa på bonushoringen.

Såg en helt sjuk grej på ett 0.10/0.20 NL bord på expekt, en kille satte sig med 7$ efter nån timme hade han ca 100$. Går och dubbla fort med lite flyt ;)

Bankrullen idag: 47.30$

En 30min session på kvällen på ett 0.25/0.50 bord.

+ 2.30$.

Postad

Hade nog försökt mig på att bonushora tidigare om din BR består av $45. På FL .25/.50 hade jag satsat på minst $150. Helst runt $250 för att inte påverkas för mycket av variansen.

Men ta du ett skott. Det gjorde jag och det gick vägen. Men om du inte är beredd att sätta in mer pengar om du gular hade jag väntat. Går bra att grinda upp rullen på .10/.20 om du vill bygga BR innan du kör vidare.

I vilket fall som helst, lycka till!

Postad

Tack Hedi jag gjorde som du sa och gick ner till 3st 0.10/0.20 hade bra flyt med korten och det resulterade i en ökning på $4.1 totalt på 1h spel. Blir eventuellt lite spel senare ikväll då med pokertracker, men nu är det plugga som gäller i några timmar.

Bankrulle idag: $51.40

Postad

Dags för en liten uppdatering,

Efter att plussat några ynka dollar på 0.10/0.20 FL, började man bli lite less ,att sitta i 1h för att bygga någon dollar på rullen har jag inte tålamod med.

Satte mig på ett NL 0.10/0.20 SH-bord, plussade bra där så nu ligger rullen på $77.58

Har nu funderat på att flytta de pengarna till någon annan sida för att få lite bonus, går det överhuvudtaget att få en 10-20$ i bonus med den rullen?

Postad

På Bet365 får du $50 för en $50 dollars deposit som ny kund.

Clearas i $10 steg som var och ett kräver 50 händer som rejkas $0.25 eller mer.

Clearade min genom att spela FL5CS $0.5/1 shorthanded och då gick det rätt snabbt men det bör även gå på FLT $0.25/0.50 full ring om än något långsammare.

/Bjorn

Postad

Real money NL $0.10/$0.20

Måste posta en av mina händer som utgör ende av min bankrulle som nu är påväg till mitt personkonto.

Real money NL $0.10/$0.20

Dealt to Blixten (Kc, Qd)

Anders has the dealer button

Pelle posts small blind ($0.10)

Kalle posts big blind (0.20)

Blixten calls for $0.20

Per calls for $0.20

Mathias folds

Anders folds

Pelle calls for $0.10

Kalle checks

Flop: 10s - Kd - Qc

Pelle checks

Kalle checks

Blixten bet $0.80

Per fold

Pelle fold

Kalle calls $0.80

Turn 10s - Kd - Qc - Qs

Kalle checks

Blixten bet $0.80

Kalle calls $0.80

River 10s - Kd - Qc - Qs - 9d

Kalle bets $2.80

Blixten raises for $14.00 Fel av mig? är välbara KK som kan slå mig?

Kalle calls for $11.20

Ska jag slipa nånting på spelet, är väl rätt att slowplaya i det här läget?

• Skapa nytt...