Gå till innehåll

Ooop goes n00b


ooop

Recommended Posts

***** Hand History for Game 2615243467 *****

$2/$4 Texas Hold'em - Sunday, August 28, 21:53:15 EDT 2005

Table Table 37756 (Real Money)

Seat 10 is the button

 

Kanske har läst lite snabbt någonstans nu men skulle du inte hålla dig till FL 0.5/1?? :?

 

God Lycka med Spelat önskar KF iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 2615243467 *****

$2/$4 Texas Hold'em - Sunday, August 28, 21:53:15 EDT 2005

Table Table 37756 (Real Money)

Seat 10 is the button

 

Kanske har läst lite snabbt någonstans nu men skulle du inte hålla dig till FL 0.5/1?? :?

 

God Lycka med Spelat önskar KF iaf!

 

Vart hittade du det där urklippet :P ?

Fast 28 Aug hade jag inte startat denna dagbok så det spelar la ingen roll :D

 

Om någon är intresserad har jag infogat SNG:er i experimentet åsså, börjar på $10+1 med en rulle av $330.

 

Började bra med +$55 på de 4 första. Spelar NL Holdem, Limit 7CS samt Limit Omaha HiLo. Första HH kommer om en liten stund :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P.g.a bristande uppkoppling mot nääätet har det blivit ganska lite lir på senaste. Lirade en runda med 4 SNG:ar igår (3NL Holdem, 1 7CS). Efter att ha svurit över att på 10 minuter nästan åkt ut ur alla 4 så skärpte jag mig och dubblade på ett par. Sedan började nästa runda med okvädningsord gentemot skärmen när mina A10 blev utdragna av A9 och jag åkte ut från den första. När jag sedan träffade flush på 5:e i 7CS och blev utdragen mot en högre flush (på 3:e kortet, vi hade båda AJxxx) träffade huvudet bordsskivan första gången. Efter att ha lagt is på min bula tjoade jag vilt när jag drog ut JJ med AJ och TT med AT. Slutresultatet blev en 1:a och en 2:a plats i Hold'em och en 4:e i 7CS.

 

Spelade lite NL25 på det och dubblade med AA mot KK, samt grindade in ett till på lite finlir.

 

Resultaten ser ganska oförändrade ut, $300 till NL50 och fortfarnde minus på 0.5/1 Limit. Om det inte vore för raken vore jag plus där med, men det är ju en ganska klen tröst.

 

Resultat :

 

Spel Händer Vinst BB/100

NL25(SH): 8268/$362.21/8.76

NL25(FR): 1874 / $21.12 /2.25

0.5/1: 3914 / -$66.45 / -1.70

 

SNG:

NL Holdem / 14 / $47 / $3.35

7CS / 4 / -$12 /-$3.00

Omaha Hilo / 3 / -$3 / -$1.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en rask titt på rake-tabellen för party (som jag borde tagit för LÄNGRE sedan) beslöt jag mig för att dumpa $0.5/1.0 till fördel för 1/2 vad gäller limitspelet. Eftersom jag läser matematisk statestik på KTH just nu (wiiii) så tänkte jag faktiskt ta och göra en jämförelse på snittraken på 0.5/1 upp til 2/4. Allt jag behöver är en tabell med 10k slumpmässiga händer från respektive limit.

 

Hmmm, någon som vill skänka mig en sådan? För fan vet om jag orkar rycka det ur pokertrackern.

 

Anyways, experimentet fortsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde jag checkat denna? För jag tyckte det verkade för uppenbart att checkraisa på flop, och jag antog att någon hade overpair så jag kunde bli raisad på flop och checkraisa på turn. Eller ger jag mina motståndare för mkt cred?

 

 

** Dealing down cards **

Dealt to J_Government [ Jc Jh ]

Fidden folds.

dallasjames1 calls [$1].

J_Government raises [$2].

leffe12 folds.

Hasu66 folds.

RustamB folds.

jokerboy4205 raises [$3].

Kris_Brian folds.

Fireball64 folds.

dallasjames1 calls [$2].

J_Government raises [$2].

jokerboy4205 calls [$1].

dallasjames1 calls [$1].

** Dealing Flop ** [ 5d, Jd, 4c ]

dallasjames1 checks.

J_Government bets [$1].

jokerboy4205 folds.

dallasjames1 folds.

J_Government does not show cards.

J_Government wins $13.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en rask titt på rake-tabellen för party (som jag borde tagit för LÄNGRE sedan) beslöt jag mig för att dumpa $0.5/1.0 till fördel för 1/2 vad gäller limitspelet. Eftersom jag läser matematisk statestik på KTH just nu (wiiii) så tänkte jag faktiskt ta och göra en jämförelse på snittraken på 0.5/1 upp til 2/4. Allt jag behöver är en tabell med 10k slumpmässiga händer från respektive limit.

 

Hmmm, någon som vill skänka mig en sådan? För fan vet om jag orkar rycka det ur pokertrackern.

 

Anyways, experimentet fortsätter.

 

Vet inte om det var detta du menade. Statistik från 21770 händer 1/2 FL fullbord:

 

Hands: 21770

Raked: 15275

Antal spelare per hand: 9.2

Genomsnittlig rake: 0.55$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...