Gå till innehåll

omduvoresomjag nystart FLT SH 2/4+3/6

Recommended Posts

Postad

:D håller med, och vill fortfarande poängtera att det är de där 100bb på en timme som skulle kännas så jobbigt mentalt i förhållande till att förlora dem på 4h...ologiskt? absolut, men är ju pokerspelare ffs så försöker inte göra anspråk på rationalitet ;)

260 händer spelade idag på eftermiddagen, +282.50 fördelade på 1st 3/6 Full-ring och 1st 3/6 sh.

Ligger ca 400 plus hitills för månaden och med lite "bonuspengar" som kommer någon gång nästa vecka så hoppas jag på att sluta månaden runt +1000 om spelet håller i sig, och självklart lite bereonde på vad "bonusen" blir på.

(Vet att det är dumt att kolla dagsresultat då variansen i poker är stor, men vafan, det är skoj!!!!)

• Svars 118
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Lite förmiddagslir, inga roliga händer som jag är speciellt undrande över heller. Spelar 1st 3/6 fullring 1st 3/6 sh och 1st 2/4 fullring för närvarande . Känns bra med färre bord också då readsen ökar markant, som i fallet nedan. Märkt att jgrant spelar ganska löst preflop och höjer med ett väldigt brett spektra av händer, funderar ett tag och väljer att syna om jag träffar draget eller A.

***** Hand History for Game 2749514469 *****

$3/$6 Texas Hold'em - Wednesday, September 21, 06:50:49 EDT 2005

Table Table 14428 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 4: Niwram ( $118.50 )

Seat 5: Frohbi14 ( $196 )

Seat 6: ghostman64 ( $55.39 )

Seat 9: notty_09 ( $419.33 )

Seat 10: omduvore ( $424 )

Seat 7: Cass7 ( $283 )

Seat 2: sokittome ( $304.50 )

Seat 1: VPhotoOne ( $118 )

Seat 8: tekz0r ( $158 )

Seat 3: jgrantc123 ( $84 )

notty_09 posts small blind [$1].

omduvore posts big blind [$3].

** Dealing down cards **

Dealt to omduvore [ 5:heart: A:heart: ]

VPhotoOne folds.

sokittome folds.

jgrantc123 raises [$6].

Niwram folds.

ghostman64 folds.

Cass7 folds.

tekz0r folds.

notty_09 folds.

omduvore calls [$3].

** Dealing Flop ** [ A:club:, 3:heart:, 9:spade: ]

omduvore checks.

jgrantc123 bets [$3].

omduvore calls [$3].

** Dealing Turn ** [ 9:club: ]

omduvore checks.

jgrantc123 bets [$6].

omduvore calls [$6].

** Dealing River ** [ 8:club: ]

omduvore checks.

jgrantc123 bets [$6].

omduvore calls [$6].

jgrantc123 shows [ K:diamond:, J:diamond: ] a pair of nines.

omduvore shows [ 5h, Ah ] two pairs, aces and nines.

omduvore wins $41 from the main pot with two pairs, aces and nines.

Postad

Med tanke på din read tycker jag du spelar handen helt rätt. Mot spelare som man vet är aggresiva postflopp är det ofta rätt att inte höja denna typen av händer. Sitter han på ett starkare ess så kostar det mer pengar, och bluffar han som han gör nu vinner du mindre eftersom han antagligen lägger sig mot en höjning.

Postad

Hmm..uppdateringar verkar inte vara min starka sida...det heller....Blir så av någon underlig anledning när det går dåligt.

Efter jag gett mig på 3/6sh så har jag haft ett par tunga dagar nu och backat de +1000 jag varit hitills i september rakt av pga en djävulskt massa utdragningar blandat med dåligt spel till följd av detta. Hade dock en bra dag igår då jag hittade en formidabel GULDGRUVA vid ett bord vars like jag aldrig sett maken till. PeterTaylor2 (lägg till honom i era buddylists mina vänner) kommer in och börjar raljera hejvilt. Han höjer och cappar ALLT. Sätter sig med 200 och det tar ett par varv innan man förstår vad han gör, då har han hunnit dubbla stacken. Vid detta laget vaknar dock både jag och korten till liv och börjar syna ner honom med allt och lite till, han köper in för 200 två gånger till, jag lyckas plocka kanske 250 av dom medans de andra 350 sprids bland de övriga på bordet. Tror inte det var en pott under $80 under denna mkt intensiva tid han var vid bordet. Såfort jag spelat klart denna session skall jag lägga upp mkt intressanta händer.

Postad

Hur ska jag spela denna hand mot ett mongo som kan ha any two any time

***** Hand History for Game 2794755104 *****

$3/$6 Texas Hold'em - Thursday, September 29, 07:32:34 EDT 2005

Table Table 54803 (6 max) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: singho ( $119.82 )

Seat 3: killedbyfish ( $251 )

Seat 2: jh999 ( $179 )

Seat 5: felrom ( $80 )

Seat 4: drw7ondice ( $74.50 )

Seat 6: pardowsky ( $56 )

killedbyfish posts small blind [$1].

drw7ondice posts big blind [$3].

** Dealing down cards **

Dealt to killedbyfish [ Kh Ad ]

felrom calls [$3].

pardowsky folds.

singho folds.

jh999 folds.

killedbyfish raises [$5].

drw7ondice calls [$3].

felrom calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 3s, Jd, 9s ]

killedbyfish bets [$3].

drw7ondice folds.

felrom calls [$3].

** Dealing Turn ** [ 3c ]

killedbyfish bets [$6].

felrom raises [$12].

killedbyfish calls [$6].

** Dealing River ** [ 7h ]

killedbyfish checks.

felrom bets [$6].

killedbyfish calls [$6].

felrom shows [ Qh, 3d ] three of a kind, threes.

killedbyfish doesn't show [ Kh, Ad ] a pair of threes.

felrom wins $57 from the main pot with three of a kind, threes.

Postad

Vet du om att han är passiv kan du lägga mot hans höjning på turn. Även om alla dina 5 outs lever så är det precis att du har odds att dra om du vinner ett bet på river när du drar ut.

• 3 months later...
Postad

Ok, nytt år, nya tag. Blev inte mycket av den andra dagboken då pokern gick åt h-vete under slutet av förra året. Tänkte försöka ta tag i den nu igen med lite bättre diciplin, mest för att jag själv skall kunna strukturera upp och följa mina resultat på ett enklare sätt.

Med nystart av dagboken krävs också nya mål!

Målet för januari-maj kommer vara:

* spela stabil SH 3/6 poker

* Spela 20h/vecka

* snitta $2k i månaden

I och med detta så bör jag kunna bygga en stabil rulle för 5/10

Mål maj-december

* stabilisera mig Mentalt för 5/10 (rullemässig stabilitet är det lättaste imo)

* Spela 100k händer på 5/10 under året.

*snitta $4.5k/månad under denna period

Utöver detta kommer jag ha som mål att:

* efter varje session gå igenom alla spelade händer och analysera mitt spel

* Läsa minst två teoriböcker (ang. poker) som jag inte tidigare läst

* Öka gymträningen med ett par pass till i veckan

* Springa: Intervaller 2ggr/vecka, milen 1ggr/vecka

Kanske fyller på med fler mål allt eftersom tiden går, men dessa känns realistiska för mitt allmänna välbefinnande för tillfället.

Då pokern gick ganska kasst under slutet av förra året så tog jag ut $2k från pokerkontot, och även rensat ett par konton i dagarna på ytterligare ca $1k, så kommer ha en blygsam rulle nu när året startar som ligger på ca $1400. Kommer mestadels spela 2/4 tills jag kommit upp till $3k då jag går över helt till 3/6. Hittar jag bra bord så kommer jag lira 3/6 också.

Har ytterliggare "en rulle" som jag bonushorar lite med vid luckrativa bonuserbjudanden, dock inte bestämt mig för om jag skall ta med den i dagboken eller ej, återkommer angående det. Jaja, nog babblat. Let the new year begin!

Postad

Läst igenom dagboken för egen del igen nu. Jävlar va tomtig man känner sig, trots att den bara är ett par månader gammal :oops: Minns inte ens att jag började lira 3/6 för att jag hade en downswing i 2/4...så illa..jaja, alla har vi varit gröna någon gång, även om det nu känns pinsamt att titta tillbaks (och det tål att upprepas, det är bara ett par månader sedan). Bara postat självklara händer där jag i princip vinner allting, utan svåra beslut, helt värdelöst. Förstår inte att jag spelade fullring heller. Är så urbota tråkigt och segt i jämförelse med sh. Jaja, ett nytt mål med detta år blir att få en vettigare dagbok med mer konstruktiva inlägg så jag slipper skämmas när jag tittar tillbaks på den. GL till mig själv :twisted:

Postad

Kul att din dagbok vaknar till liv igen!

Med en rulle på 1400$ kanske du borde ta det lite lungt med 3/6 om du inte kan/vill sätta in mer pengar. För bra bord hittar man alltid på 3/6 :)

Postad

Blandat lite 2/4 med 1/2 för att dra in en bonus på minst smärtsamma sätt, Låg en 50BB upp räknat i 2/4 då jag råkade ut för en massa utdragningar på 1/2 borden, samma kille köpte hålet en 4-5ggr inom loppet av ett par varv, så rasade en 15BB på det, men ändå ett stabilt plus på första dagens spel. Tyvärr är möjligheten till HH:s SKRÄP på vissa sidor, så kommer inte bli mkt hh:s för tillfället. Förstår inte varför alla nätverk inte bara tar en glimt på PartyPokers upplägg och anammar det imo överlägset bästa upplägget!

Nån månad till så borde man vara tillbaks på 3/6 om inget oförutsett inträffar (läs negativ varians).

Postad

Gårdagen slutade riktigt illa. Slaskade lite NL100 som gick åt h-vete där jag slår upp med AJ first in i mittpos, får syn av bb, flop Jxx regnbåge. Han köper in runner runner-färg iaf och jag betalar ju villigt av eftersom jag inte vet bättre..aja.

Fixedliret..jävla tomtar man möter på 2/4. Spinky satt och glodde lite på mitt lir och det var verkligen helt sjukt. Många klagar på vilsna amerikanare och engelsmän. Newsflash, skandinaver är inte mycket bättre. Efter att ha åkt på ett par badbeats jobbar jag upp mig bra och tar igen även det jag förlorat på nl-spelandet. Sitter ut för att det ena bordet dör och tänker då gå för att få lite nattsömn. Självklart vaknar bordet till liv igen och det andra är såpass bra att jag inte vill släppa det. Allt rasar, träffar inte en hand, blindsen äter på mig, får en jävla massa misslyckade försvar som jag tvingas ge upp mot omslag och jag tappar en 40BB på ca 1h.

Riktigt kasst mao, men idag blir det nya tag!

Postad
Vart lirar du 2/4 SH? Har du något bra tips på vart det är bäst att göra det?

Vet inte om PartyPoker fått upp 2/4sh bord, men annars skulle jag väl rekommendera att spela där då det verkar vara det överlägset fiskigaste nätet. Själv spelar jag på Eurobet och Martinspoker atm. Massa tomtar på båda sidorna, även om EB har fler bord att tillgå = fler spelare

Postad

Satt och tittade lite på en polare som lirade inatt. Han är en stabil vinnare på 5/10 SH FLT, lever på pokern helt enkelt, och har gjort så ett tag. Under dom timmarna lyckades han tappa 170BB, vilket snabbt får en att börja tänka över ens pokerspelande. Tilläggas bör att han var så överlägsen favorit i säkert 90% av händerna så hade man spelat på utgången av handen så hade man knappt fått tillbaks insatsen om allt slutat "normalt". Nu är ju inte poker så tyvärr, men frågan är om tomtarna drar lika mkt för sina träffar i NL och är villiga att betala lika mycket? Isåfall måste jag nog omskola mig snarast.

Postad

Fixedliret..jävla tomtar man möter på 2/4. Spinky satt och glodde lite på mitt lir och det var verkligen helt sjukt. Många klagar på vilsna amerikanare och engelsmän. Newsflash, skandinaver är inte mycket bättre.

Mmmm... Jag var hårt tilltagen på rom o cola men de var helt syyka..

Postad

jahapp, haft ett par riktigt dåliga Fixed-dagar. I och med den nya rakestrukturen på EB så känns det som att en del av ens edge försvinner faktiskt. Stealförsöken bestraffas med 10% i rakeback om Fi. väljer att syna flop för att sen folda. Då en hel del potter blir små när det är aggressivt spel och få händer som går till showdown så känns det markant när en så stor del av potten "försvinner". Kommer, när bonusen där är avklarad (ca 1500 händer kvar) att lämna det nätverket för gott, trots bra deals. Känns helt enkelt inte som om jag är tillräckligt bra/har samma glid, längre. Gillar dock 5-max borden som ersatt 6-max. Blir mer kreativ poker i mina ögon, även om det inslaget kan, och bör, vara väldigt sparsamt på låga FL-SH bord då ren ABC-poker i mångt och mycket räcker för att vara en vinnande spelare.

I och med att Spinky avsatt 1500 för lite NL-slaskande så har jag inte varit mer självständig än att jag blev sugen på den idén också, mycket tack vare de senaste månadernas tröghet på fixed. Gått helt ok, och är väl en 7-8 inköp plus på NL50-spel. Kommer jag upp till 3k så ger jag mig på NL100, om inte så får jag se det som läropengar. Tycker man har mycket hjälp av fixedspelet i sitt NL-lir. Framförallt agressiviteten, som de flesta verkligen Inte har på de nivåerna. Har åkt på några minor, men sluppit de bittra utdragningarna som är så ofrånkomliga i Fixed. Är så mycket lättare att lägga TPTK i NL också, hihi.

Jaja, mest lite tankar och funderingar för egen del. Då både martinspoker och EB har världens i särklass sämsta handhistorikfunktion och värdelösa klienter i allmänhet (jag vet, klagat förut, men går inte att säga för många gånger) så blir det inga HH:s på ett tag, och därför svårt för någon att hjälpa mig med utvecklingen av spelet, men men. :x

• 2 weeks later...
Postad

Sådär ja. Inte mkt uppdateringar på länge. Har haft sjuuuuuukt mkt att göra sista 2 veckorna skolmässigt. Läst lite dubbelt under hösten, så allt kommer självklart på en gång i början av januari, och då är det bara att gräva ner sig. Skrivit 4 arbeten och 3 hemtentor nu iaf, så 7 arbeten på 14 dagar är ett ganska bra facit. I omfång som en mindre nationalencyklopedi.

När det gäller pokern har den självklart blivit lidande. Har lirat kanske 25-30h denna månad, men det är första gången på LÄNGE som det gått bra. ligger ca 1600 upp hitills. Bara känslan att plussa igen är värt mkt. Tagit ut en väldans massa nu, och kommer starta seriöst med att spela NL50 och fixed 2/4 om vartannat. Äntligen klar med en SKITBONUS på eurobet, så lämnar nu det nätverket för gott. Hade man haft något som helst inflytande så hade jag skickat ett argt mail som f-n och klagat på deras usla jävla rakestruktur på de lägre borden, som i längden kommer utarma deras kundkrets och deras girighet kommer bli deras fall. Förmodligen har dom för lite nationalekonomer på sitt företag för att fatta den korrelationen, men men.

Partypoker here i come!!

Postad
Hoppas på att få se lite HHs här snart då!

Kommer du spela 2/4 fullbord på party eftersom det inte finns några SH på den nivån?

Ja, kom ju till mitt förtret på att PP inte har några sh bord på den nivån, aldrig förstått varför...men fick sånna trevliga startbonusar på PP så gjorde inte så mkt, 100 för 500 rakade och 100 för 700 rakade....tog mig 1h att spela in den första på 6st 1/2sh. Brutaldåligt motstånd, blev utdragen en himla massa men blev +110 med bonusen iaf, helt ok för en timmes 1/2 lir med enda avsikt att få in bonusen.

Ska på dop i helgen till min gudson (mkt stort) så blir inge spelande. Ska ta den andra $100 bonusen på söndag, tänkte dra på 8 bord då, så borde ta ungefär en timme också. Har 175 till förutom det att bonushora in på PP, haha, skäms nästan för det.

Mer HH:s kommer det garanterat bli nu...ska registrera betalning för PAHUD osv nu också när de programmen ÄNTLIGEN fungerar igen (på b2b och "nya EB" funkar de lika bra som en solcellsdriven ficklampa)

Än så länge en trevlig start på det nya året. skulle vara skönt om man läste detta igen i december och fortfarande har samma känsla.

Postad

Satt och funderade lite under en tågresa idag. Då jag tidigare ägnat större delen av sommrarna åt att jobba, eftersom man som student inte har studiemedel under juni+juli så blir den sammanlagda ledigheten väldigt liten. Sambon är lärare, så hon har långt lov, varför det skulle vara skönt att få lite mer kvalitetstid under de månader när vädret är som bäst. Har därför bestämt att ta det lugnt med hetsande om att gå upp i nivå när jag får rulle för det igen, utan tänker nog "grinda" en 8-10st 1/2 sh-bord i nån månad framöver, och försöka spela ca 110-130h under den månaden. Tanken som sådan är inte att utvecklas massivt som pokerspelare, utan försöka hålla mig på +-0. Självklart skulle det optimala vara att plussa en himla massa dollares , men nöjer mig som sagt om jag inte backar. Det jag avser med detta är helt enkelt att ha en såpass hög "grundlön/timlön" att jag kan dra in en $1500-$2000 under denna period som "säkra pengar" för att sedan lägga bort dom helt inför sommaren, så att arbete inte blir ett nödvändigt ont.

Låter som ett lyxproblem, men är personligen av den åsikten att man som heltidsstudent också borde få betalt heltid. Förläng terminerna, utöka studiemedlen etc. är alterntiv så man inte Skall behöva bli galen för att hitta ett jobb så man klarar hyra, mat osv. under sommaren. Det sjuka i kråksången är att om man jobbar för mkt så kan man bli återbetalningsskyldig till vårt kära CSN. Jävla tomtesystem.

Postad

Hittade ett trevligt 3/6 bord när jag satt och lirade lägre nivåer..gick självklart åt helvete när förutsättningarna är bra, vilket de för ofta är imo, men vissa intressanta händer iaf

Första handen jag spelar. Har glott lite halvslött på bordet och finns inte någon som verkar vettig av det lilla jag sett förutom Badbry kanske.

$3/$6 Texas Hold'em - Sunday, January 22, 12:03:42 ET 2006

Table Table ***** (6 max) (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Badbry2324 ( $321 )

Seat 2: luckyleewon1 ( $8 )

Seat 3: hullzan ( $233.50 )

Seat 4: spruce42 ( $5 )

Seat 5: buhtelj ( $40 )

Seat 6: hero ( $150 )

buhtelj posts small blind [$1].

vnhsir posts big blind [$3].

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ Th Ks ]

Badbry2324 folds..

luckyleewon1 folds.

hullzan calls [$3].

spruce42 folds.

buhtelj raises [$5].

hero calls [$3].

Löst att syna med KTo där? får 5:1 för pengarna förutsatt att limparen inte reraisar vilket jag tvivlar på.

hullzan calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 8s, 7d, Td ]

Vår initiativtagare checkar trots att han höjt från sämsta pos. preflop. I mina ögon jättestark hand eller totalmiss - feltänkt?

buhtelj checks.

hero bets [$3].

Funderar i en sek. Tänker svälja betet, om det nu är ett sådant, och även trebeta en eventuell reraise bestämmer jag mig för. Bordet är dragvänligt och jag tror mig ligga före tillräckligt ofta för att kunna beta och raisa för värde.

hullzan calls [$3].

buhtelj calls [$3].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

buhtelj checks.

hero bets [$6].

hullzan calls [$6].

buhtelj folds.

** Dealing River ** [ 8d ]

När inget händer på varken flop eller turn blir jag sjukt osäker på rivern.

Först lägger sig vår initiativtagare på turn, men då har vi limpern som glatt synar flop+turn.

Beta för värde på rivern? Vad göra mot omslag?

Postad

Jahapp. Specialiten på 3/6 är turnomslaget. På lägre nivåer betyder detta oftast stål. På 3/6 är det mkt roligare då det kan vara vad som helst..Vad göra i detta läget på turn? Inga stats på Fi. men han är enligt mig en tomte. Coldar en hel del, openlimpar osv.

$3/$6 Texas Hold'em - Sunday, January 22, 12:19:46 ET 2006

Seat 3 is the button

Seat 1: Badbry2324 ( $264.50 )

Seat 3: hullzan ( $256 )

Seat 6: hero ( $148.50 )

Seat 2: whatzup333 ( $119.04 )

Seat 4: firebirdbob ( $187.50 )

Seat 5: MrDaveB ( $138 )

firebirdbob posts small blind [$1].

MrDaveB posts big blind [$3].

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ 8c 8s ]

hero raises [$6].

Badbry2324 folds.

whatzup333 calls [$6].

hullzan folds.

firebirdbob folds.

MrDaveB calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 7d, 4s, 5h ]

MrDaveB checks.

hero bets [$3].

whatzup333 calls [$3].

MrDaveB folds.

** Dealing Turn ** [ Th ]

hero bets [$6].

whatzup333 raises [$12].

Postad
Jahapp. Specialiten på 3/6 är turnomslaget. På lägre nivåer betyder detta oftast stål. På 3/6 är det mkt roligare då det kan vara vad som helst..Vad göra i detta läget på turn? Inga stats på Fi. men han är enligt mig en tomte. Coldar en hel del, openlimpar osv.

Din read tyder på att han är lite passiv. I så fall gjuten fold när han höjer dig på turn. Luktar slöspelat triss eller stege om hans hand även om en del tycker det är kul att höja sina överkort + färgdrag här.

Postad

Skön avslutning på dagen iaf. fuskspelade lite mer 3/6 å slutar dagen 30BB upp där. En hand som kom upp till diskussion bland mina pokervänner var denna:

***** Hand History for Game 3418395593 *****

$3/$6 Texas Hold'em - Sunday, January 22, 18:23:09 EDT 2006

Seat 3 is the button

Seat 5: Pink_Noise ( $86.50 )

Seat 6: jschaps ( $245 )

Seat 4: hero ( $204 )

Seat 3: WEATHER77 ( $155.17 )

Seat 2: AMironhorse ( $34 )

Seat 1: Ludes08 ( $78.50 )

hero posts small blind [$1].

Pink_Noise posts big blind [$3].

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ Th Kh ]

Första beslutet. Call eller Raise är denna handen i detta läget, i mina ögon. Känns som ett marginellt beslut ur EV-synpunkt, och därmed inte jätteviktigt. Fel/rätt?

jschaps folds.

Ludes08 calls [$3].

AMironhorse folds.

WEATHER77 folds.

hero calls [$2].

Pink_Noise checks.

** Dealing Flop ** [ Jh, 7c, Ah ]

hero bets [$3].

Träffar en trevlig flopp med nötdrag på färg och stege. Spelar jag floppen rätt? Resonemanget från "the others" gick ungefär såhär: är han superpassive, dvs så pass passive att han checkar om det kommer en möjlig färg. Då kan du kötta på sådär.I annat fall är det nog bättre att syna hans raise, och check/raisa när du träffar nåt drag. eftersom du inte har några overcards och han kommer syna ner dig. Han raisade floppen. ingen mening att 3-betta om han inte är sjukt passive

Pink_Noise folds.

Ludes08 raises [$6].

hero raises [$6].

Ludes08 calls [$3].

** Dealing Turn ** [ Qs ]

hero bets [$6].

Ludes08 calls [$6].

** Dealing River ** [ 3d ]

hero bets [$6].

Ludes08 calls [$6].

hero shows [ Th, Kh ] a straight, ten to ace.

Ludes08 doesn't show [ 7h, Ad ] two pairs, aces and sevens.

hero wins $48.50 from the main pot with a straight, ten to ace.

Tycker inte utgången av handen i detta läget är det intressanta, varför jag har med det. Preflop och flopspelet däremot! Synpunkter ombedes