Odman Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Satt och spelade 20K garantin på Expekt idag igen som jag brukar göra rätt så ofta, började bra och jag var chipleader efter första timman. sedan följer 2 timmar av extremt kalla kort, jag stjäl lite då och då och växer lite från 15,000 upp till 20,000 så när blindarna nåt 500/1000 sitter bigstack på mitt bord i middleposs, han har spelat vanlig regular poker nothing fancy. Han raisar upp det till 3,000 två personer foldar och en hyffsat short kille med 9,000 ställer all in. Jag hade tidigare sett den här killen ställa all in efter en raise med både AQ , A6 och AT tragiskt nog låg han under alla gånger och lika tragiskt träffade han. Jag resonerar som så att jag har antagligen honom slagen med hästlängder just nu. Problemet är att jag inte vill ha med bigstacken. Efter en raise, en all-in och en all in av mig bör han lägga sig om han nu inte sitter med AA, tråkigt nog sitter han ju med just AA. Min fråga här är gör jag rätt som försöker isloera mot shortstacken, eller ska jag helt enkelt folda den här handen eftersom bigstack raisiar short/middle ställer all in? Jag hade foldat handen om en vanlig spelare hade ställt all in mot bigstack men just eftersom jag 3 händer tidigare hade sett honom visa upp just A6,AT och AQ. Att bara se en flopp känns sådär om det floppar AK måste jag lägga mig och har då bara 10,000 kvar. * RP - QoS * Citera
Mockasin Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Känns som rätt solklar allin mot en standardraise och en allin av en shortstack. Dom kan ju ha många händer som du slår. Citera
Papa Kubo Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Bara jag som inte ens lyckas förstå vilken hand du har? Citera
Larsson Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Om man ska lita på rubriken så har han säkert QQ Citera
Ruterkung Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Inte KK då? Jo, han måste mena KK Citera
f98majo Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Inte KK då? Jo, han måste mena KK Antagligen QQ eftersom han hävdar att han måste lägga sig om det skulle komma AK på floppen. Inte så många spelare som foldar om de träffar set i kungar... Kul att det var det den sista meningen i inlägget som tillsammans med rubriken ger vilken hand Odman hade. Citera
Sommar Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Bara jag som inte ens lyckas förstå vilken hand du har? Nej Citera
Recommended Posts