Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Unibet €5 NL tourny. Vinner första handen på finalbordet (9 spelare) från BB på walkover.

65K marker och drygt medelstack, blinds 5/10K.

Andra handen: Får AKo från SB. En limpare med 75K.

Bordsstämning: Blott 2:a potten på finalbordet men när vi hade två bord spelades många potter trots blindsens storlek. Däremellan ibland vårdslöst aggressivt med många blindstealförsök från tidig position.

Ingen read på limparen medans BB verkade sansad och inte hängt med i tokaggrospelet på bordet innan.

Frågan är: Skulle ni spelat AKo lugnare och drämt i först vid floppträff?

* RP - QoS *

* Rensar resultat - Hjort*

Postad

Som Nusse sa så är det såklart all in om du ska spela handen, däremot tycker jag inte att det är en lika solklar all in som andra verkar tycka. med 6,5bb som medelstack lär det droppa av folk i var och varannan hand framöver och du har trots allt råd med ett par varv utan att spela en hand. Visst ska man gå för topplaceringarna och visst är AK en schysst hand, men de flesta gånger du får syn är det antagligen en coinflip och personligen tycker jag inte 50/50 att få en "monsterstack" på hela 13bb alternativt åka ut känns värt.

Jag säger inte att jag lägger mig 9 gånger av 10 här, men spelet känns högst marginellt.

Postad
Hade också tryckt in av div. skäl. Läst tråden om Kens AK? där har du ett ganska genomgående resonemang.

Vilken tråd är detta? Handlar det om alla vår hat/älskade Ken när han åkte ut i WSOP?

Postad
Med 6,5 bb finns det inte utrymme för finlir. All-in med alla händer du tänker spela.

Håller med. Fold eller all-in. Jag skulle valt all in. Endast stor underdog mot AA och KK, coin flip mot andra par och rejäl favorit mot en hel del andra tänkbara händer.