Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sigh....

Sån hand man impulsivt tänker är en punt, men checkade i Odds Oracle, och jag har ju förmodligen närmre 40% trevägs här på flopp, så med spr2 känns ju detta fine. 

Men gör alltid lika ont när man springer in i nöten.

iPoker - €0.20 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 6 players
Hand converted by Holdem Manager 3

SB: €9.54 (47.7 bb)
BB: €29.74 (148.7 bb)
UTG: €26.86 (134.3 bb)
MP: €81.94 (409.7 bb)
CO: €19.30 (96.5 bb)
Hero (BTN): €20.00 (100 bb)

SB posts €0.10, BB posts €0.20

Pre Flop: (pot: €0.30) Hero has Kheart4.gif Jclub4.gif 8heart4.gif Kclub4.gif
fold, MP raises to €0.70, fold, Hero raises to €2.40, SB calls €2.30, fold, MP calls €1.70

Flop: (€7.40, 3 players) 9heart4.gif 5diamond4.gif 2club4.gif
SB checks, MP checks, Hero bets €7.40, SB calls €7.14, MP raises to €36.74, Hero calls €10.20

Turn: (€49.74, 3 players) 6spade4.gif

River: (€49.74, 3 players) Aspade4.gif

Results: €49.74 pot (€2.00 rake)
Final Board: 9heart4.gif 5diamond4.gif 2club4.gif 6spade4.gif Aspade4.gif

MP shows 8spade4.gif 9spade4.gif Tclub4.gif 9club4.gif: (Three of a Kind, Nines)
Main Pot: [€28.82]: (Pre 30%, Flop 68%, Turn 92%)
Side Pot: [€20.92]: (Pre 36%, Flop 79%, Turn 94%)

Hero mucks Kheart4.gif Jclub4.gif 8heart4.gif Kclub4.gif: (One Pair, Kings)
Main Pot: [€28.82]: (Pre 45%, Flop 19%, Turn 6%)
Side Pot: [€20.92]: (Pre 65%, Flop 21%, Turn 6%)

SB shows 5heart4.gif 6diamond4.gif 5club4.gif Jdiamond4.gif: (Three of a Kind, Fives)
Main Pot: [€28.82]: (Pre 26%, Flop 12%, Turn 3%)

MP wins €47.74

• Like 1
Postad

Har semester idag, så idag blire lite dagsgrind tror jag bestämt. 🤓

Ska försöka köra en 3-4 sessioner kanske, om 1-1.5h per sesh. 

Gejmsen runnar så bra, att man inte behöver oroa sig för att tappa platser osv, vilket är jävligt skönt. 

Tror helt klart mitt spel missgynnas av de gånger jag kör lite längre sessioner, dvs 3+ timmar. 

Hur ser ni andra på det btw? Är ni monstergrinders som kör 10 timmars riv, eller är ni mer humana som jag själv? :)

Postad
1 timme sedan, säger KlonkSteve :

Har semester idag, så idag blire lite dagsgrind tror jag bestämt. 🤓

Ska försöka köra en 3-4 sessioner kanske, om 1-1.5h per sesh. 

Gejmsen runnar så bra, att man inte behöver oroa sig för att tappa platser osv, vilket är jävligt skönt. 

Tror helt klart mitt spel missgynnas av de gånger jag kör lite längre sessioner, dvs 3+ timmar. 

Hur ser ni andra på det btw? Är ni monstergrinders som kör 10 timmars riv, eller är ni mer humana som jag själv? :)

Har du vårstädat klart trädgården?

• Haha 1
Postad (redigerade)

Hur vill vi spela denna? 

HH är alltså jag öppnar CO, SB 3b, jag 4b, han syn. 

Bara gråtpotta? Vi har ju tillräckligt med EQ, skulle tro att ett worst case scenario är att vi har omkring 30% iaf. 

Jc och 7an gör ju riktigt mkt för vår hand, blockar det tunga värdet han har på en sån här flopp rätt bra. 

Eller vill vi betta litet? Check känns uteslutet iaf, känns bara dumt att bjuda in den svagare delen av hans range mtp pottens storlek. 

FI verkar vara någon typ av regg iaf, men mer än så vet jag inte. 

image.png.359d2e0579ec01e6702988a26e046fe0.png

Redigerad av KlonkSteve
edit
Postad

Hur ser ni andra på det btw? Är ni monstergrinders som kör 10 timmars riv, eller är ni mer humana som jag själv?

En av dom absolut största och mest positiva förändringarna jag har gjort är att spela fler, men kortare sessioner istället för tvärtom. 1 timme här, 1,45 här, 45min. Det kan va en rätt kort paus, kvart/halvtimme innan jag e påt igen. Men fan vilken skillnad.

Men det är väl "the gubbreg syndrome"

Man e varken 20,25 eller 30 längre :D 

• Haha 1
Postad
2 minuter sedan, säger massive :

En av dom absolut största och mest positiva förändringarna jag har gjort är att spela fler, men kortare sessioner istället för tvärtom. 1 timme här, 1,45 här, 45min. Det kan va en rätt kort paus, kvart/halvtimme innan jag e påt igen. Men fan vilken skillnad.

Men det är väl "the gubbreg syndrome"

Man e varken 20,25 eller 30 längre :D 

Läskigt hög igenkänningsfaktor här 👴

Snart sitter man där med munkfrilla/comeover och 1-2 tejblar 20 min i stöten, för mer än så och ens huvud hänger inte med. 😆

Postad
43 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Hur vill vi spela denna? 

HH är alltså jag öppnar CO, SB 3b, jag 4b, han syn. 

Bara gråtpotta? Vi har ju tillräckligt med EQ, skulle tro att ett worst case scenario är att vi har omkring 30% iaf. 

Jc och 7an gör ju riktigt mkt för vår hand, blockar det tunga värdet han har på en sån här flopp rätt bra. 

Eller vill vi betta litet? Check känns uteslutet iaf, känns bara dumt att bjuda in den svagare delen av hans range mtp pottens storlek. 

FI verkar vara någon typ av regg iaf, men mer än så vet jag inte. 

image.png.359d2e0579ec01e6702988a26e046fe0.png

Betta 10bb ;)

• Thanks 1
Postad
41 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Snart sitter man där med munkfrilla/comeover och 1-2 tejblar 20 min i stöten, för mer än så och ens huvud hänger inte med. 😆

Haha.

Kanske har det nått med saken å göra att jag knappt rör på mig, aldrig tränar, röker som en borstbindare,dricker litervis med kaffe dagarna i ända, konstant sömnunderskott, tappat bön/meditation typ helt och alltid har kids eller fruga runtomkring mig när jag spelar. 

Det kanske har mer med saken å göra än att jag fyller 42 :) 

Postad

jag spelar som regel 500 händer och med 6 bord plus uppstart tar det ungefär en timme och några ströminuter. där någonstans börjar jag bli disträ och lite uttråkad. när "du har spelat en timme och är back allt du har på borden"-popupen kommer är det lagom tid att kolla hur nära 500 jag är. det är ganska sällan jag spelar längre sessioner än så men om jag haft tid att döda och fortsatt sug har det hänt att jag kört ett block till och krigat på till 1000. 

• Like 1
Postad
24 minuter sedan, säger lamern :

jag spelar som regel 500 händer och med 6 bord plus uppstart tar det ungefär en timme och några ströminuter. där någonstans börjar jag bli disträ och lite uttråkad. när "du har spelat en timme och är back allt du har på borden"-popupen kommer är det lagom tid att kolla hur nära 500 jag är. det är ganska sällan jag spelar längre sessioner än så men om jag haft tid att döda och fortsatt sug har det hänt att jag kört ett block till och krigat på till 1000. 

Låter som en rimlig nivå. Med mina 5 bord och mtp det är PLO som är trögare brukar 500 händer ta typ 1.5 h, vilket brukar kännas rätt lagom för mig också tbh. 

Ändå rätt sjukt, minns när man var ungvalp, 20-25 ish, man kunde ju utan problem knega en hel arbetsdag och sen ledigt kötta 6-8 h grind efter jobb. 

Nu är man glad om det blir 2-3 h, och många dagar är man helt slut och det blir nada. 😅

100% övertygad att det händer något vid 35-40, som gör att bensinen tagit slut. Exklusive räknat om man har kids eller fruga. Det i sig gör ju sitt, utan snackar ren gubb-faktor nu. 

Postad

Låter som en rimlig nivå. Med mina 5 bord och mtp det är PLO som är trögare brukar 500 händer ta typ 1.5 h, vilket brukar kännas rätt lagom för mig också tbh. 

Ändå rätt sjukt, minns när man var ungvalp, 20-25 ish, man kunde ju utan problem knega en hel arbetsdag och sen ledigt kötta 6-8 h grind efter jobb. 

Nu är man glad om det blir 2-3 h, och många dagar är man helt slut och det blir nada. 😅

100% övertygad att det händer något vid 35-40, som gör att bensinen tagit slut. Exklusive räknat om man har kids eller fruga. Det i sig gör ju sitt, utan snackar ren gubb-faktor nu. 

det blir lite kontraproduktivt också när jag mest spelar efter jobbet för att varva ner. lite som soduku kryddat med fniss åt spelare som blivit upprörda 

Postad (redigerade)

Dagsgraf PLO20€:

Var inte direkt smooth sailing idag, var stunder där jag dippade till mitt b-gejm också, vilket kändes rätt tydligt. Spelade lite för slaskigt, så då var det bara att kliva. Men på totalen är jag ändå skapligt nöjd med hur jag presterade. :)

image.png

Redigerad av KlonkSteve
  • Like 3
Postad

Meh. Man tänker ju att han mtp stackdjup jammar alla KJs på turn, och han borde väl inte ha sådär supermkt Jx på turn(kan ha fel här though). Men tji fick jag. 

Jamm river är väl lite light, men finns mkt som brickat, och tanken var väl att få syn av Kx en hel del. 

FI är unknown. 

iPoker - €0.20 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 6 players
Hand converted by Holdem Manager 3

SB: €39.50 (197.5 bb)
BB: €21.89 (109.5 bb)
Hero (UTG): €20.00 (100 bb)
MP: €12.01 (60.1 bb)
CO: €26.88 (134.4 bb)
BTN: €22.01 (110.1 bb)

SB posts €0.10, BB posts €0.20

Pre Flop: (pot: €0.30) Hero has Aspade4.gif Adiamond4.gif 8diamond4.gif 7diamond4.gif
Hero raises to €0.70, MP calls €0.70, 4 folds

Flop: (€1.70, 2 players) 5spade4.gif Kdiamond4.gif 6diamond4.gif
Hero bets €0.85, MP calls €0.85

Turn: (€3.40, 2 players) Jclub4.gif
Hero bets €2.55, MP calls €2.55

River: (€8.50, 2 players) Jspade4.gif
Hero bets €8.50, MP calls €7.91

Results: €24.32 pot (€1.21 rake)
Final Board: 5spade4.gif Kdiamond4.gif 6diamond4.gif Jclub4.gif Jspade4.gif

Hero mucks Aspade4.gif Adiamond4.gif 8diamond4.gif 7diamond4.gif: (Two Pair, Aces and Jacks)
(Pre 61%, Flop 77%, Turn 48%)

MP shows Qspade4.gif 9spade4.gif Kheart4.gif Jdiamond4.gif: (Full House, Jacks full of Kings)
(Pre 39%, Flop 23%, Turn 53%)

MP wins €23.11