Gå till innehåll

NLT - SH, KQ blir stegdrag, rätt beslut med all-in?


snorkeljon

Recommended Posts

lirar 1/2 dollar NL 6- manna

 

Sätter in 100 dollar och lirar upp mig till 300 dollar ganska snabbt.

 

Plockar upp KQ klöver och raisar en BB. Blir re raisad upp till 14 dollar och hela bordet hänger med. Ja klart man synar.

 

Floppen kommer JT2 med två klöver. Härligt. Grymt många outs, tänker jag och bettar 20 dollar. Killen som höjer reraisar då med 100 dollar och såg då nog mitt semidrag. Nu gör jag nåt som jag ångrar jääättemycket i efterhand och reraisar nämligen killen allin. Killen callar snabbt och visar upp sina ganska självklara AA. Har egentligen ingen aning vad chanserna men hoppades också lite att killen skulle folda min 200 dollars raise.

 

Frägan är om en allin i detta läge är rätt eller bara ett lotteri som inte har nåt med poker att göra. Kom gärna med lite synpunkter vad ni hade gjort.

 

* RP och sätter resultatet i vitt - QoS *

* Tar bort resultatet helt för det har inte i handbeskrivningen att göra- Hjort *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockar upp KQ klöver och raisar en BB. Blir re raisad upp till 14 dollar och hela bordet hänger med. Ja klart man synar.

varför minibeta? vilken position har du? Tycker du ska höja 3-4bb. Sen när han höjer till 14 vet jag inte om det är rätt att syna men det är nog inte fel heller.

 

Floppen kommer JT2 med två klöver. Härligt. Grymt många outs, tänker jag och bettar 20 dollar.

Floppen är ju kanon för dig, men varför beta $20 ??? Potten är väl på $84. Släng in ett potbet/ 2/3 pot istället.

 

Killen som höjer reraisar då med 100 dollar och såg då nog mitt semidrag.

 

Eller såg han hur svagheten lyste igenom med ett litet bet...

 

 

Nu gör jag nåt som jag ångrar jääättemycket i efterhand och reraisar nämligen killen allin. Killen callar snabbt och visar upp sina ganska självklara AA. Har egentligen ingen aning vad chanserna men hoppades också lite att killen skulle folda min 200 dollars raise.

 

Jag gillar att trycka på med steg- och färgdrag så jag gillar spelet och han borde folda några händer som är bättre än din. Nu hade han AA men det är ändå 50/50 så det är inte så farligt. För mig så känns det bättre att trycka in än calla för att om turn är blank och han går all in så blir det tufft och du måste nog folda handen. Kommer ett :club: ut så kan han komma undan och det vill du inte heller. Summan av kardemumman eller var det heter så hade jag tryckt in också.

 

 

två rivers?
undrar jag med ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockar upp KQ klöver och raisar en BB. Blir re raisad upp till 14 dollar och hela bordet hänger med. Ja klart man synar.

Sen när han höjer till 14 vet jag inte om det är rätt att syna men det är nog inte fel heller.

 

Jo, det är fel. Sitter man i position och höjer upp till 3-4*BB och får omslag till typ 10-12 så tycker jag verkligen inte att KQ är nån hand man synar med. Men jag håller med dig om att mini-betten är kass (som alltid).

 

Sen skriver du ju inget om positioner, men jag tycker att du gott kan check-raisa all-in, eller check-syna, om han sitter i position, men jag gillar inte riktigt att du bettar ut, och han får höja mer. På så sätt minskar du ju fold-equity:n, när du ställer in, eftersom han är mera pott-committed. Och den är ju rätt viktig, för att det ska bli ett bra spel i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockar upp KQ klöver och raisar en BB. Blir re raisad upp till 14 dollar och hela bordet hänger med. Ja klart man synar.

Det är inte alls klart att du synar om du saknar position, att spela en 15bb pott med ungefär tio gånger så mycket kvar i stacken ur position är lite av en mardröm med KQs (och i stort sett alla andra händer också för övrigt).

 

Floppen kommer JT2 med två klöver. Härligt. Grymt många outs, tänker jag och bettar 20 dollar.

Hur tänker du här? Valuebet, eller försöker du provocera fram en höjning?

 

Har egentligen ingen aning vad chanserna men hoppades också lite att killen skulle folda min 200 dollars raise.

Du är favorit mot en hel del av hans händer och ligger nästan aldrig särskilt långt efter. Att någon skulle folda för en miniraise i en så stor pott känns inte särskilt troligt, särskilt inte med alla drag ute.

 

[Frägan är om en allin i detta läge är rätt eller bara ett lotteri som inte har nåt med poker att göra. Kom gärna med lite synpunkter vad ni hade gjort.

Jag skulle också satt killen all-in om jag inte var tämeligen säker på att kunna få en billig turn. Mot en någorlunda klippskt spelare så kommer man dock få en all-in mot sig på turn som man måste syna till mycket sämre odds än vid floppen, däremot så är det inte säkert att din motspelare synar om du träffar ett riktigt scarecard som färgesset.

 

I övrigt så känns ju den här killen som typen som överspelare AA, så det kan ju vara värt att notera för de potter då du har position på honom så du kan utnyttja det här till max.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...