AvdankadGamer Postad 6 Februari Författare Rapport Postad 6 Februari Känns som att det är en hel del såna här liknande händer jag sprungit in i idag. Svårt att sätta folk på ranger ibland Citera
AvdankadGamer Postad Fredag kl 22:07 Författare Rapport Postad Fredag kl 22:07 Ny dag, ny grind! Sprang bra i allins idag. Hann dock bara spela en stund under lunchen när grabben sov. Har varit iväg och spelat ett annat nördigt kortspel vid namn "Magic: The Gathering" på min lokala spelbutik nu under kvällen (lyckades där vinna hela turneringen, plats 1 av 18). Imorgon ska jag iväg och åka skidor med tonåringen och några kompisar, så blir mindre lir då än vanligt också. Hoppas dock hinna spelanågon timme efter kvällens mellomys med familjen! Här är statistiken för mina stakes hittils (snart har vi sysslat med detta projekt i en vecka)! 1 Citera
Esactun Postad Fredag kl 22:30 Rapport Postad Fredag kl 22:30 MTG har fött många framgångsrika Pokerspelare så kanske lite nördigt men men väldigt bra strategispel för att gå över till poker 👊 1 Citera
Rhetoric Postad Fredag kl 23:02 Rapport Postad Fredag kl 23:02 Jag spelade mycket MTG i början av mina tonår. Kör Hearthstone (Arena) nu. Hur är det att lira Magic online? Citera
AvdankadGamer Postad Lördag kl 14:00 Författare Rapport Postad Lördag kl 14:00 Jag spelade poker långt innan jag spelade MTG, men ja är man bra på ett av spelen är det lätt att plocka upp det andra tycker jag ändå! Spela Magic online är väldigt nice faktiskt. De har en client (som man kan ladda ner på steam t.ex.) som heter MTG Arena, det är deras största plattform för att spela MTG online. De har en annan plattform också som heter MTG Online, men den har ett gränssnitt som ser ut att vara från 90-talet och är inte så intuitiv att lära sig (jag har aldrig spelat en match på den klienten, spelar endast på Arena). Men att spela Magic på MTG Arena är nästan precis som att spela spelet i papper. Man kan spela constructed, drafts och sealed, och det är aldrig långa väntetider. Till och med på de högsta rankerna är kötiderna väldigt korta för att hitta games. De har dessutom massvis med event där man kan vinna riktiga pengar eller riktiga booster packs som de skickar hem till en (dessa events är dock vääldigt svåra att vinna, även proffs som spelar på heltid strugglar för att vinna dessa ofta). De släpper en ny expansion nu på tisdag, så finns liten risk att det kanske går ut över pokern! De ska dessutom göra den första stora uppdateringen av sin MTG Arena klient, där de ska lägga in achievements och grejer! Det ska bli skoj att testa! Citera
Rhetoric Postad Lördag kl 14:41 Rapport Postad Lördag kl 14:41 39 minuter sedan, säger AvdankadGamer : De har dessutom massvis med event där man kan vinna riktiga pengar eller riktiga booster packs som de skickar hem till en Fan vad coolt! Hur mycket pay-to-win är MTG Arena i övrigt? Citera
AvdankadGamer Postad Lördag kl 14:48 Författare Rapport Postad Lördag kl 14:48 1 minut sedan, säger Rhetoric : Hur mycket pay-to-win är MTG Arena i övrigt? I grund och botten är spelet 0% pay to win. Det är enbart pay-to-progress-faster egentligen. Alla har du tillgång till alla kort, du måste bara få tag i dom genom att öppna boosters eller drafta. Du kan ju betala riktiga pengar för att få tag i dom snabbare, men annars kan du få exakt 100% av alla kort, och spela allting i hela spelet helt gratis. Det tar bara tid. De har en ingame currency (gems) som man kan köpa för riktiga pengar, men gems får du också tag i genom att vinna events som du kan köpa in dig med för guld som du får gratis genom att bara spela spelet. Citera
AvdankadGamer Postad Lördag kl 22:17 Författare Rapport Postad Lördag kl 22:17 Ny dag, ny grind! Endast spelat /1 idag med goda resultat. Rullen är nu på 1750kr, tror inte jag går ner till /0,5 igen om jag inte skulle droppa ner till 10BI för nivån (peppar, peppar). Planen är att gå upp och spela /2 när jag har 15BI för nivån, och då skotta fem inköp. Så behöver spela in 1,3k till innan jag kan börja klättra vidare! Detta innebär också att jag nu kört på detta projekt i 7 dagar, så här har vi en sammanställning hur det har gått första veckan av disciplinerad BRM och fokuserat men sporadiskt grindande. Hoppas trenden håller i sig! Hörs imorgon! 3 Citera
Johan_Beta Postad Söndag kl 09:45 Rapport Postad Söndag kl 09:45 Det absolut sista jag behöver i världen är okyssta 200 iq magic-spelare som comp i poolen 1 3 Citera
AvdankadGamer Postad Söndag kl 22:18 Författare Rapport Postad Söndag kl 22:18 Ny dag, ny grind! Första backdagen för detta projekt, och oj vilken backdag det blev! Över en tredjedel av rullen tändes eld på. Känns som att varje gång jag gick till showdown så hade FI alltid nöt (sprang in i aces allin preflop tre gånger). Tycker inte jag spelade så dåligt, kanske kan göra någon herofold här och där för att spara något inköp till nästa gång. Jag tänker dock att regsen borde ha vett att kunna göra om händer till bluffar likt denna oftare: (Iofs så trodde han kanske han hade bäst hand, även fast han alltid får fold av sämre och syn av bättre med den jammen lol) Men oftast när jag synar så har de bara ett set, lev och lär. Får gå ner på /0,5 igen och grinda tillbaka ett par dagar tills jag kan skotta ett par inköp på /1 igen. Ny vecka och nya möjligheter imorgon! Citera
AvdankadGamer Postad Måndag kl 21:29 Författare Rapport Postad Måndag kl 21:29 Dag ett av vecka två är avklarad. Blev en hel del grind idag då ingen i familjen hade några planer under kvällen så kunde jag lägga någon timme extra på att grinda. Mycket upp och ner. Endast spelat /0,5 idag, behöver få in ett par inköp till innan jag kan skotta /1 igen. Inte mycket mer att säga om dagen tror jag. 2 Citera
Kingen23 Postad Tisdag kl 14:05 Rapport Postad Tisdag kl 14:05 (redigerade) Den 2025-02-06 kl 23:12, säger AvdankadGamer : Kan någon analysera den här handen åt mig? Först vill jag säga att även om jag inte spelar Texas så är det kul att följa dagboken, är även jag en graftorsk så kommer kika in här ofta. Sen vill jag ge lite feedback på denna hand då ingen annan verkat göra det. Att kallsyna ett 3bet med 73s är aldrig vinnande i längden så fold pre, men som spelat skulle jag enbart syna på floppen SB är redan all-in och vi antar här att vi vill gå till river för att träffa flush och plocka hem allt Då finns det ingen anledning att gå all-in på floppen då vi inte vill "skydda" oss mot någon annan hand utan vi vill att UTG+BTN ska syna för öka vårt EV i denna spot. Nu när de foldar är din syn mot SB ett -ev spel och vi hade behövt få minst en syn av de andra spelarna. Detta scenario är då såklart att vår färg är bäst på river vilket vi får anta att de är 9 av 10ggr. TLDR: Fold pre, som spelat syna flopp för att locka med UTG + BTN för mer $$$ när vi träffar vår färg. Redigerad Tisdag kl 14:09 av Kingen23 1 Citera
AvdankadGamer Postad Tisdag kl 16:47 Författare Rapport Postad Tisdag kl 16:47 2 timmar sedan, säger Kingen23 : Först vill jag säga att även om jag inte spelar Texas så är det kul att följa dagboken, är även jag en graftorsk så kommer kika in här ofta. Kul att höra! Du är så välkommen! 2 timmar sedan, säger Kingen23 : TLDR: Fold pre, som spelat syna flopp för att locka med UTG + BTN för mer $$$ när vi träffar vår färg. Tack, var mest en trollhand för jag missklickade pre. Såg inte att SB hade 3betat för att jag hade för många bord i gång samtidigt så trodde jag avslutade action för 2bb hehe. Det fick de andra regsen vid bordet att fundera om det hade satt rätt tag på mig i alla fall! Citera
AvdankadGamer Postad Tisdag kl 22:28 Författare Rapport Postad Tisdag kl 22:28 Ny dag, ny grind. Spelat bra men sprungit iskallt! Vet inte hur många gånger jag fått in det med 80%+ och torskat Men får se det positivt. Bra att ha run bad på låga stakes och spara all run good till högre stakes. Tänker att visa lite bad beat händer är det ingen som vill se. För övrigt så har jag dammat av PioSolver idag. Har inte öppnat det programmet sedan jag spelade på heltid typ 2020 eller något. Håller just nu på och återbekantar mig med gränssnittet innan jag kan börja göra lite jobb där. Behövde fräscha upp minnet lite hur rangerna ska se ut, känns inte helt rätt att gå på känsla med vilka händer man ska 3b BB mot BUT t.ex. 2 Citera
AvdankadGamer Postad 12 timmar sedan Författare Rapport Postad 12 timmar sedan Ny dag, ny grind! Såg väldigt mörkt ut under dagen, men under eftermiddagen och kvällen så har det fixat till sig! Bara någon enstaka plusdag ifrån att skotta /1 igen! Hade två situationer där jag tror att FI 100% inte kan ha handen personen reppar med sitt bet så jag synar. Fool med once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Antar jag... Fint när "regs" inte 3betar 100%+ 3bets i HU Samma sak här, ser fram emot att ta sig ifrån detta träsk... Citera
Dinousarien Postad 11 timmar sedan Rapport Postad 11 timmar sedan 1 timme sedan, säger AvdankadGamer : Ny dag, ny grind! Såg väldigt mörkt ut under dagen, men under eftermiddagen och kvällen så har det fixat till sig! Bara någon enstaka plusdag ifrån att skotta /1 igen! Hade två situationer där jag tror att FI 100% inte kan ha handen personen reppar med sitt bet så jag synar. Fool med once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Antar jag... Fint när "regs" inte 3betar 100%+ 3bets i HU Samma sak här, ser fram emot att ta sig ifrån detta träsk... Har länge förespråkat permaban på spelare som 3bettar under en viss %. Antingen det eller publik avrättning på parkeringen utanför Svenskaspels huvudkontor. Då kanske dem lär sig att tänka en extra gång innan dem flattar AQs headsup 🤬 3 Citera
Johan_Beta Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan Fyrstegshanden känns 100% spew i explobemärkelse. 1, betta river - skulle säga att >85% av alla mina calls med broadway-4stege är chops. 2, som spelat, syna och gå till nästa hand - det är inte här du kommer tjäna pengar 3, han kan inte ha AQ men han vänder på sina kort och visar att han har det så vi tackar för transparensen, foldar, mailar svs support och berättar att han inte 3b AQ Citera
Recommended Posts