dachrimannen2.0 Postad Söndag kl 22:41 Rapport Postad Söndag kl 22:41 Får man säga att du har stor dachri? /dachrimannen 8=D Citera
AvdankadGamer Postad Måndag kl 07:44 Författare Rapport Postad Måndag kl 07:44 9 timmar sedan, säger dachrimannen2.0 : Får man säga att du har stor dachri? /dachrimannen 8=D Det går bra! Citera
massive Postad Måndag kl 10:06 Rapport Postad Måndag kl 10:06 12 timmar sedan, säger AvdankadGamer : Kan också tillägga att alla negativa tankar och alla tvivel om mitt spel är helt borta nu. Kommer vinna rakt ut hela vägen till /50 med en bb/100 på över 15 🤙 Det svänger fort i rally Citera
massive Postad Måndag kl 10:08 Rapport Postad Måndag kl 10:08 2 timmar sedan, säger AvdankadGamer : Det går bra! När Dachrimannen säger att man har en stor dachri. Då vet man att man har lyckats. 1 Citera
AvdankadGamer Postad Måndag kl 21:29 Författare Rapport Postad Måndag kl 21:29 Ny dag, ny grind! Tung dag idag. Gick väldigt lite /0,5 bord under dagen, så gav mig själv ett par kulor på /1. Med dessa kulor sprang jag in i aces två gånger allin pre. En gång K-hög flush mot A-hög flush (vet inte hur han inte fick hela stacken, bara 80BB), och en gång överpar mot set. Jag fortsätter att gå kallt på /1, så det är bara att kliva ner och gneta vidare... Citera
AvdankadGamer Postad Tisdag kl 12:41 Författare Rapport Postad Tisdag kl 12:41 Då lillgrabben har gått och blivit sjuk så sover en del mer än vad han brukar, så har redan hunnit få in 900 händer hittils idag. Spelat väldigt bra och sprungit bra på /0,5. Sen när jag trodde grabben vaknade så stängde jag ner alla bord, men han somnade om väldigt fort. Så när jag trodde han kunde vakna när som klickade jag upp ett bord /1 (känns orimligt tråkigt att solo tablea /0,5). Under de få händerna som jag spelade där innan han vaknade så lyckades jag tappa två inköp (sprang in i fiskens nöt med min bluff på båda, HH kommer på den ena), samt choppa AQo mot AJo allin pre Är fullständigt doomswitchad på /1, kanske bara borde grinda /0,5 upp till 3k bankroll och börja skotta /2 istället (obv joke, det är bara poker och turen måste vända snart) Jag tycker att denna handen är ganska välspelad men får se vad andra tycker. Standard defend mot svag spelare imo. Tror han hade typ 60/20/5 i stats eller något sånt. Jag antar man kan folda flopp mot den sizen, men tänker att de ibland kan göra så med två overs, plus att de gånger vi improvear kan vi få väldigt bra betalt. Tänker dessutom att jag kan få bättre att folda ofta på senare streets. Hans sizing på turn säger mig att han sitter på typ 8x eller 56,57 eller något i den stilen. Jag tror ofta jag kommer få en syn på min checkraise men att jag sedan nästan alltid får folds när jag jammar bricks på river, vilket var planen. När han istället klickar tillbaka så vet jag att han har en bra hand, exempelvis set eller många olika kombos av 2par, kanske tom överpar ibland. Mot hans size är vi prized in att syna. På rivern så tror jag min donkjam borde få folds från i princip alla 2par, de flesta seten (trodde jag), och defintivt mot alla överpar. Vad säger ni? Välspelad eller punt mot (vad jag iaf är ganska säker på med mitt lilla sample är) fisk på /1? För de som undrar hur jag fick in AQo mot AJo allin pre mot en reg så är detta HH: Citera
HampusGabriel Postad Tisdag kl 12:59 Rapport Postad Tisdag kl 12:59 14 minuter sedan, säger AvdankadGamer : Vad säger ni? Välspelad eller punt mot (vad jag iaf är ganska säker på med mitt lilla sample är) fisk på /1? WP! Tror det är väldigt viktigt att du alltid skjuter river bara annars kommer du nog ofta förlora mot Par+stegdrag. Syn turn spelar nog inte dåligt heller 1 Citera
AvdankadGamer Postad Tisdag kl 14:52 Författare Rapport Postad Tisdag kl 14:52 1 timme sedan, säger HampusGabriel : WP! Syn turn spelar nog inte dåligt heller Ty! Jo jag övervägde det, men det luktade svaghet så jag tyckte aggressivitet har högre ev i den potten. Måste uppenbarligen kolla upp min näsa 1 Citera
Dinousarien Postad Tisdag kl 19:46 Rapport Postad Tisdag kl 19:46 (redigerade) 7 timmar sedan, säger AvdankadGamer : Då lillgrabben har gått och blivit sjuk så sover en del mer än vad han brukar, så har redan hunnit få in 900 händer hittils idag. Spelat väldigt bra och sprungit bra på /0,5. Sen när jag trodde grabben vaknade så stängde jag ner alla bord, men han somnade om väldigt fort. Så när jag trodde han kunde vakna när som klickade jag upp ett bord /1 (känns orimligt tråkigt att solo tablea /0,5). Under de få händerna som jag spelade där innan han vaknade så lyckades jag tappa två inköp (sprang in i fiskens nöt med min bluff på båda, HH kommer på den ena), samt choppa AQo mot AJo allin pre Är fullständigt doomswitchad på /1, kanske bara borde grinda /0,5 upp till 3k bankroll och börja skotta /2 istället (obv joke, det är bara poker och turen måste vända snart) Jag tycker att denna handen är ganska välspelad men får se vad andra tycker. Standard defend mot svag spelare imo. Tror han hade typ 60/20/5 i stats eller något sånt. Jag antar man kan folda flopp mot den sizen, men tänker att de ibland kan göra så med två overs, plus att de gånger vi improvear kan vi få väldigt bra betalt. Tänker dessutom att jag kan få bättre att folda ofta på senare streets. Hans sizing på turn säger mig att han sitter på typ 8x eller 56,57 eller något i den stilen. Jag tror ofta jag kommer få en syn på min checkraise men att jag sedan nästan alltid får folds när jag jammar bricks på river, vilket var planen. När han istället klickar tillbaka så vet jag att han har en bra hand, exempelvis set eller många olika kombos av 2par, kanske tom överpar ibland. Mot hans size är vi prized in att syna. På rivern så tror jag min donkjam borde få folds från i princip alla 2par, de flesta seten (trodde jag), och defintivt mot alla överpar. Vad säger ni? Välspelad eller punt mot (vad jag iaf är ganska säker på med mitt lilla sample är) fisk på /1? För de som undrar hur jag fick in AQo mot AJo allin pre mot en reg så är detta HH: Det där är en linje som jag ÄLSKAR att checkraisa mot regs men smygogillar mot 60/20/5 fisk. Sen föredrar jag också att vara 200bb deep när jag går för dessa bombcheckraises på turn. Men det är lite mer explo mot bajsregsen på svs. Sen håller jag inte med hampus på river, jag hatar river donkjammen, visst den är säkert fin i teorin, men mot en fisk som lirar 60/20/5 och klick3bettar turn, kommer aldrig folda någonting någonsin på river. Fiskar synar av missat A-högt färgdrag här tillochmed, så tror den är slakt. SÅ imo, bra linje mot regs, dålig mot fisk. EDIT: och ja, syn turn är nog det jag gör här typ alltid asplayed mot fisk. Redigerad Tisdag kl 19:47 av Dinousarien 2 Citera
HampusGabriel Postad Tisdag kl 20:51 Rapport Postad Tisdag kl 20:51 1 timme sedan, säger Dinousarien : Sen håller jag inte med hampus på river Syftade mer på XR + bet river. Donk river blir vi nog synade mot för ofta mot en 60vpip fisk. Regs är de nog range fold däremot Citera
AvdankadGamer Postad Tisdag kl 22:17 Författare Rapport Postad Tisdag kl 22:17 Ny dag, ny grind! Har redan skrivit inlägg om första halvan av dagen. Det var fram till det första raset ner till breakeven i grafen. Efter det gnetade jag vidare på /0,5 under kvällen, tills jag stötte på en sprutfisk som hade 80vpip och gick pott,pott,pott på alla brädor med any2 i princip. Synade ner honom två gånger med bluffcatchers, båda gångerna hade han rivrat trips på sitt tredje par som slog mig (vet att han hade bettat oavsett för att jag såg honom visa upp helt sjuka tomma händer mot andra spelare titt som tätt). Det var det stora raset ner till -200. Efter det tog jag en paus och hämtade min mamma på flyget som är på besök under veckan då jag och tonåringen fyller år. Efter att ha umgåtts med henne ett tag och frugan gått i säng så gjorde jag en insättning på hela min insättningsgräns (1k) och började skotta /1 istället. Rullen var nästan för låg för att spela /0,5 Plussade ett par inköp så nu ligger rullen på stabila 2k, och jag kommer nog enbart spela /1 från och med nu. Får se hur lång tid det tar tills jag tröttnar och börjar skotta /2! Höjde dessutom min instänningsgräns, så från och med mars (eller april eller vad det nu var) så kan jag sätta in 10k i månaden istället. Har dock inte tänkt sätta in en krona till, men om jag skulle vilja så finns alternativet i alla fall 1 Citera
Dinousarien Postad Tisdag kl 22:17 Rapport Postad Tisdag kl 22:17 1 timme sedan, säger HampusGabriel : Syftade mer på XR + bet river. Donk river blir vi nog synade mot för ofta mot en 60vpip fisk. Regs är de nog range fold däremot Okej! Det blev lite otydligt, men då är jag med dig och köper det mer. För i som handen är spelad, när en 60% vpip fisk 3bettar turn, säger han rakt ut att han gillar sin hand och inte kommer folda. Finns nog inga rivers i leken som kan komma för att en sådan fisk ska vika ett par ens på river här as played för under halvpott. 1 Citera
Dinousarien Postad Tisdag kl 22:21 Rapport Postad Tisdag kl 22:21 2 minuter sedan, säger AvdankadGamer : Ny dag, ny grind! Har redan skrivit inlägg om första halvan av dagen. Det var fram till det första raset ner till breakeven i grafen. Efter det gnetade jag vidare på /0,5 under kvällen, tills jag stötte på en sprutfisk som hade 80vpip och gick pott,pott,pott på alla brädor med any2 i princip. Synade ner honom två gånger med bluffcatchers, båda gångerna hade han rivrat trips på sitt tredje par som slog mig (vet att han hade bettat oavsett för att jag såg honom visa upp helt sjuka tomma händer mot andra spelare titt som tätt). Det var det stora raset ner till -200. Efter det tog jag en paus och hämtade min mamma på flyget som är på besök under veckan då jag och tonåringen fyller år. Efter att ha umgåtts med henne ett tag och frugan gått i säng så gjorde jag en insättning på hela min insättningsgräns (1k) och började skotta /1 istället. Rullen var nästan för låg för att spela /0,5 Plussade ett par inköp så nu ligger rullen på stabila 2k, och jag kommer nog enbart spela /1 från och med nu. Får se hur lång tid det tar tills jag tröttnar och börjar skotta /2! Höjde dessutom min instänningsgräns, så från och med mars (eller april eller vad det nu var) så kan jag sätta in 10k i månaden istället. Har dock inte tänkt sätta in en krona till, men om jag skulle vilja så finns alternativet i alla fall MMMM bankdosan, den gillar vi! 😎 1 Citera
AvdankadGamer Postad Onsdag kl 21:59 Författare Rapport Postad Onsdag kl 21:59 Ny dag, ny grind! Inte spelat så mycket idag, men de få händerna jag har spelat så har det gått bra (förutom en av de sista händerna där jag sprang QQ in i AA för 250BB pott där FI har 25% 4b CO vs BUT ). Testade dessutom att spela lite på min nya laptop för första gången. Installerade svs och PT4 och fick det hela att fungera. När jag skulle exportera händerna över till min stationära dator dock så blev valuta och stakes annorlunda från vad jag har här. Tur det går att justera i efterhand så alla grafer fortfarande är intakta! (Händerna jag spelade på laptopen är alltså inräknade i denna och alla komande grafer. Kommer inte spela några händer på laptopen som inte kommer med i denna dagboks bokföring.) Citera
AvdankadGamer Postad Onsdag kl 22:00 Författare Rapport Postad Onsdag kl 22:00 Imorgon är dessutom min födelsedag, så får se hur mycket grind det blir då! Frugan jobbar dock kväll så kanske blir en del grind på laptopen i soffan för att hålla morsan sällskap som tidigare nämnt är på besök. Citera
massive Postad 23 timmar sedan Rapport Postad 23 timmar sedan 21 timmar sedan, säger AvdankadGamer : Imorgon är dessutom min födelsedag, så får se hur mycket grind det blir då! Frugan jobbar dock kväll så kanske blir en del grind på laptopen i soffan för att hålla morsan sällskap som tidigare nämnt är på besök. Snygg syn! Rivern är väl ingen födelsedagspresent, men jag vill önska grattis på bemärkelsedan! Hoppas dagen vart fin! 1 Citera
AvdankadGamer Postad 21 timmar sedan Författare Rapport Postad 21 timmar sedan Ny födelsedag, ny grind! Stökig grinddag idag. Mysig födelsedag i övrigt! Sprungit iiiiiskallt idag. Gjort två "herocalls" på turn och haft rätt båda, blivit utdragen båda. Sprungit in i en del coolers också. Tycker dock jag spelat bra genom större delar av dagen. Imorgon får vi ännu mer besök av min släkt, så kan bli ännu svårare att få in volym i helgen, men brukar ändå lyckas hitta lite tid här och där för att grinda lite. 2 Citera
Recommended Posts