Djens Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Postad 27 Augusti , 2005 En ganska intressant hand. Sammy e tomtig och tycker om att höja mycket preflop, har sett STORA raises med AK exempelvis. Därför ger jag inte mkt för hans preflopraise. Stacken kommer från när han drog ut KK med ATs...all in preflop. #Game No : 2605454605 ***** Hand History for Game 2605454605 ***** $200 NL Texas Hold'em - Saturday, August 27, 04:52:21 EDT 2005 Table Table 55459 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 6 Seat 2: DJens( $280.36 ) Seat 3: Bettyswollox ( $62.30 ) Seat 5: firepro222 ( $59.77 ) Seat 6: sammytantawy ( $157.42 ) Seat 1: faroson ( $76 ) Seat 4: sndiegobenny ( $207 ) firepro222 posts small blind [$1]. sammytantawy posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to DJens [ Tc Jc ] faroson folds. DJens raises [$7]. Bettyswollox calls [$7]. sndiegobenny: cant fade me sndiegobenny calls [$7]. firepro222 folds. sammytantawy raises [$23]. DJens calls [$18]. Bettyswollox folds. sndiegobenny calls [$18]. ** Dealing Flop ** [ Js, 2h, Ks ] sammytantawy checks. DJens checks. sndiegobenny bets [$20]. <-- svagt bet som troligen nästan ger mig odds att syna för att träffa tvåpar/triss. sammytantawy folds. DJens calls [$20]. <-- så jag synar ** Dealing Turn ** [ 2s ] DJens checks. sndiegobenny bets [$15]. <-- ett ännu svagare bet än på flop, tycker jag tyder på att han antingen är rädd för färgen eller inte har något direkt/ett monster. dessutom en skrämmande bräda. DJens raises [$75]. Så jag semibluffar min knekt. sndiegobenny calls [$60]. <-- och blir synad. ** Dealing River ** [ 6d ] Potten är rätt stor nu. 70+40+150= ca 260. Checkar ni och hoppas på att han drog och eran hand e bra? Valuebet? All in med resterande $87? Tydliga motiveringar tack. Citera
pozz2 Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Postad 27 Augusti , 2005 om man bluffar på floppen och turnen och blir synad är det alltid svårt att betta på river me men det är viktigt. Ifall inte Fi fick in sitt drag kommer han inte att syna sista bettet. Om han dessutom är en tomte kan han sitta på de lägre paret. Citera
Djens Postad 27 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2005 jag betta inte flop, jag synade den, Citera
pozz2 Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Postad 27 Augusti , 2005 jag betta inte flop, jag synade den, sorry,läste fel Citera
jozoa Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Postad 27 Augusti , 2005 Svårt läge, men jag gillar inte spelet att checka på rivern i det läget. Han har antingen din hand slagen i form av högre par, kanske triss vilket innebär att han kommer att beta på rivern om du väljer att checka. Om du tror att han satt med ett flushdrag på floppen och semibluff-betade handen, så kommer han troligtvis försöka bluffa hem potten om du checkar på rivern. Det beror helt på hur han är som spelare, du kanske noterade ngt i tidigare händer som kan ha betydelse för ditt beslut. Jag själv hade nog motvilligt ställt in mina sista $87 Citera
Stoneburg Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Postad 27 Augusti , 2005 Om han INTE drog så måste han ju syna river, frågan är om han själv vet om det. Antar att han har en K och är osäker på kickern, typ KQ. Citera
Hjort Postad 27 Augusti , 2005 Rapport Postad 27 Augusti , 2005 om man bluffar på floppen och turnen och blir synad är det alltid svårt att betta på river me men det är viktigt. Varför då? Ifall inte Fi fick in sitt drag kommer han inte att syna sista bettet. För det första, vilket drag ska han ha? För det andra, om det är vanligt att han är på ett drag och i övrigt är tom här så är det ju vansinnigt att beta eftersom man vill ha bluffen och inte folden då. Om han dessutom är en tomte kan han sitta på de lägre paret. Brädan är KJ226, han ska nog vara bra jäkla tomtig för att lyckas sitta på 99 eller A6 här. Citera
pozz2 Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 om man bluffar på floppen och turnen och blir synad är det alltid svårt att betta på river me men det är viktigt.Varför då? varför de e svårt eller viktigt. Svårt för man inte har nåt o e rädd att han har träffat. Viktigt för att fullfälja sin bluff så inte du checkar på river o han bettar o du foldar. Ifall inte Fi fick in sitt drag kommer han inte att syna sista bettet. För det första, vilket drag ska han ha? För det andra, om det är vanligt att han är på ett drag och i övrigt är tom här så är det ju vansinnigt att beta eftersom man vill ha bluffen och inte folden då. förvirrad Om han dessutom är en tomte kan han sitta på de lägre paret. Brädan är KJ226, han ska nog vara bra jäkla tomtig för att lyckas sitta på 99 eller A6 här. ja men de finns såna me e kanske helt ute o reser men rätta mig gärna isåfall Citera
jackbalsam Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 För det första, vilket drag ska han ha? För det andra, om det är vanligt att han är på ett drag och i övrigt är tom här så är det ju vansinnigt att beta eftersom man vill ha bluffen och inte folden då. förvirrad Om du tror att motståndaren sitter på ett missat drag på rivern är det bättre att checka och ge honom chansen att bluffa än att gå all in eftersom han inte synar med sitt missade drag (han synar bara om du har läst fel och han faktiskt har dig slagen). Brädan är KJ226, han ska nog vara bra jäkla tomtig för att lyckas sitta på 99 eller A6 här. ja men de finns såna me Om man ska sätta fi på en sån hand får man ha en bra read på att han verkligen är värdelös. Har man inget sånt read får man räkna med att fi kan spela. Citera
Hjort Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Den stora frågan i den här handen är ju snarast vilket drag motståndaren skulle kunna sitta på. I stort sett inget känns det som, för att sitta på ett rent drag så krävs det ju antingen att han synade CR på turn med QT på trefärgad, parad bräda eller att han betade floppen med ett ensamt färgkort. Citera
Djens Postad 28 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Jag tycker de troligaste händerna här är JxXs eller KxXs eftersom han då troligen synar på turn med tanken att han e slagen men tror att hans färgkort är okej även fast brädan e parad. Han hade faktiskt inte spelat många händer innan. Av efterpratet fick ajg dock intrycket att han kan ha varit full eftersom han antog jag var enb rud och började stöta på mig Citera
Hjort Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Jag tycker de troligaste händerna här är JxXs eller KxXs eftersom han då troligen synar på turn med tanken att han e slagen men tror att hans färgkort är okej även fast brädan e parad. Tycker iofs inte att man kan utesluta kåkhänderna eller färdig färg heller. Även om han tror att du är potcommitad så kostar det ju inget att spara det sista betet till rivern med någon av de händerna. Citera
jackbalsam Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Mitt intryck är att han försöker mjölka. Ser ofta folk betta sina monster på det här sättet. När du läser honom som svag på turn och höjer honom rejält så tycker jag du borde sakta ner lite. Du visade ju som sagt styrka och han synade ändå, det tycker jag tyder på en stark hand. Citera
Djens Postad 28 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Nej, Hjort , Det har du helt rätt i. Han kan ha sett mig spela och sett att jag tycker om att höja direkt när jag ser svaghet. Och jag skulle cokså kunna tänka mig att bara syna där med kåken/fyrtalet. Det här är verkligen en knivig fråga. Bäst hade nog varit att folda på turn utan en specifik read på att han bettar svaga händer såhär? Citera
Hjort Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Det här är verkligen en knivig fråga. Bäst hade nog varit att folda på turn utan en specifik read på att han bettar svaga händer såhär? Fast jag gillar turnraisen eftersom den får motståndaren att riskera hela sin stack medan du inte behöver göra det. Citera
Djens Postad 30 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Hjort: Ja, mot en bra spelare hade den nog fungerat, dock har du nog rätt angående riverbeten. Den ska nog undvikas. Tack för analysen allihop! Den aktuella handen: Jag ställde in mina sista $87 och nhan lade sig samt sade i chatten efteråt att han ahde slagit mig, men frågan e om han ljög. Citera
Fille Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 hade han möjligtvis de tråkiga damerna?? tycker hans otroligt passiva spel med K-höga floppen kan indikera detta. många aggresiva spelare på Partynätverket. E just bara aggro Preflop sen slowar dom ner betydligt på Flop osv. Men dock inte ofta man ser dom lägga ner höga pockets. nu motsäger jag mig själv. men men.. Jag tror fortf på QQ, Citera
Recommended Posts