Gå till innehåll

NLT - Trn, färg mot Kåk


stryphamster

Recommended Posts

En hand från igår. Jag spelade en freerollturnering på expekt och låg vid tillfället 10 plats och det var 158kvar i turneringen, från början hade det varit 3000.

 

Iaf, detta hände: Vid given får jag K :spade: 10 :spade: , alltså ganska sköna kort. Med dessa kort så bettar jag bb*2 och två personer följer med. Den ena av dem har ca 10 000 mer marker än jag (jag hade 24 000).

 

Floppen blir: 9 :spade: 9 :heart: j :spade: jag bettar 2000 och hoppas på en färg. Han med fler marker än mig följer med medans den andra foldar.

 

Turnen : 8 :spade: Yes, tänker jag, jag har ju färg! Satsar 12 000 då jag ogillar slowplay och bara försöker vinna denna pott. Då händer det otroliga: Han kör All in! ....Faan tänker jag och kollar på mina kort. Jag har ju ändå en färg K high. Känns väldigt säkert. Jag följer med!

 

Då visar han: 9 :diamond: j :club: Den jäveln hade kåk...och så var jag ute.

 

Vad borde jag då gjort för att undvika detta? Kanske skulle jag ha prefloppat mer? eller kunde jag inte undvika det?

 

* Pillar på rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så det var du på knappen mot mörkarna?

 

Då ska du definitivt höja, men som sagt, minst till 3bb, gärna lite mer.

 

Sen har du missat att skriva ut pottstorleken, men jag gissar att 12K på turn är sjuhelvetes för mycket, det kan väl knappt varit mer än 5-6K i potten va?

 

Du får ju bara omslag eller syn av en bättre hand om du tar i så mycket så betta lite mindre än potten (halva kanske) för att hålla kvar låga flushar och trissar.

 

Du har en enkel fold när han ställer in, trots att du lagt in halva din stack i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, skriv gärna ut den informationen i första posten nästa gång, tack.

 

Om potten är på 10K så är 12K inte riktigt lika illa, men du får nog fortfarande bara svar av en bättre hand. Svårt att ge bra råd, för jag brukar inte riktigt hamna i de där lägena ;)

 

Ditt största misstag var iaf helt klart lillraisen preflopp. Det var den som gjorde att du hamnade i klistret.

 

Jag hade nog spelat 3 eller 4000 preflopp. Ska du betta på floppen är det minst pott som gäller. Får du fortfarande syn eller tom ett omslag är det dags att dra i bromsen.

 

Lillraise preflop och lillbet på floppen ger bara motståndet goda chanser att ta hela din stack, eftersom du inte vet var du står i handen och inte riktigt vet vad en all-in från Fi betyder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är knöligt med ett färgdrag om det ligger ett par på bordet. För det första kan du dra död redan på floppen om nån har floppat kåken. Om så inte är fallet så vet du inte vilka outs som är bra för dig eftersom din spader (8an i det här fallet) kan ha parat kickern för någon med trissen (som alltså får kåk då). Fast som alltid, det beror på fall till fall hur du spelar en sån hand, mot vissa spelare kan handen helt klart vara värd att ösa på med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...